تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
کد خبر : 11717

مدیریت ناب آخرین سبک مدیریت دنیا برای پیشرفت

مدیریت ناب آخرین سبک مدیریت دنیا برای پیشرفت

مدیریت ناب آخرین سبک مدیریت دنیا برای پیشرفت به گزارش دنیای اسرار– هادی زمانی رئیس شورای سیاستگزاری کنفرانس ملی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران و مدیرعامل خانه ارتباطات استان اصفهان:دانش مدیریت فراز و نشیب های فراوانی را در دستیابی به راهکارهای استراتژیک برای همسو کردن منابع محدود به نیازهای نامحدود بشری همانگونه که ماکس وبر

Print Friendly, PDF & Email

مدیریت ناب آخرین سبک مدیریت دنیا برای پیشرفت

به گزارش دنیای اسرارهادی زمانی رئیس شورای سیاستگزاری کنفرانس ملی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران و مدیرعامل خانه ارتباطات استان اصفهان:دانش مدیریت فراز و نشیب های فراوانی را در دستیابی به راهکارهای استراتژیک برای همسو کردن منابع محدود به نیازهای نامحدود بشری همانگونه که ماکس وبر عنوان نموده است دنبال کرده است. تقسیم کار در مدیریت کلاسیک باعث رشد بهره وری نیروی کار شد.

تحقیقات هاثورن باعث کشف روابط نیروی کارو شناسایی رهبری غیررسمی و توجه ویژه دانش مدیریت به نیروی انسانی شد. برنامه ریزیاز پیش تعیین شده خصلت ویژه‌ای را در مدیریت فراهم آورد تا مدیران به تفکر و خرد جمعی اهمیت بیشتری ‌دهند .خطاهای تصمیمات خود را از قبل بشناسند و بتوانند در زمان کمتری اثربخشی بیشتری را از منابع به دست آورند. اما سیر تحولات تکنولوژیک و تکامل جوامع انسانی برنامه‌ریزی درازمدت را به چالش کشید از سوی دیگر سبک مدیریت استراتژیک سازمانها را به توانمندسازی ساختاری رساند که خود را بی نیاز از هر تغییر و تحول می یافتند.

در این عرصه سازمان‌های پا به عرصه گذاشتندکه محصولات شان و مشتریانشان  دچار تغییراتمستمر بود. صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات سبک جدید و چابکی از مدیریت را می‌طلبیدکه مشتریان نه فقط دریافت کننده نهایی که خود عضوی از فرآیند تولید محسوب می شدند.مدیریت اقتضایی این توانایی را به مدیران این سازمان ها می داد که در لحظه،  تصمیمات جدیدی اتخاذ کنند و همسو با تغییرات تکنولوژیک با تصمیمات به موقع سازمان های خود را از ورطه نابودی رهایی بخشند. مدیریت اقتضایی گامی مهم در علم مدیریت برای دستیابی به نگاهی فراتر و جامع تر در عرصه این علم اثربخشبود.

با تغییر جایگاه دانش روابط عمومی در سازمان و تولید مدیران ارتباطی همچون تا ای چی اهنو مدیر عامل فقید تویوتا و سایر مدیران جوانی که ارتباط را مهمترین رکن موفقیت یک مدیر و سازمان می دانستند ، دانش مدیریت شاهد سبک جدیدی از مدیریت بود که اساسش بر دو رکن ارتباط مستقیم و بلاواسطه و مبارزه با هدر رفت ها بود. تلفیق این دو دیدگاه ارزشمند با تفکر سازمان به منزله دانشگاه و مدیریت سازمان یادگیرنده باعث شکل‌گیری تفکری در مدیریت شد که باعث افزایش بهره‌وری و ارزش آفرینی مستمر و حداقل کردن هزینه ها و اتلافات بود.

با توجه به اینکه اساس بنیادی تفکر ناب در ریشه کن کردن اتلاف و آفرینش ارزش در سازمان بود روابط عمومی به عنوان محور مدیریت فرهنگی و ارزش آفرینی از قالب واحدی منزوی به معاونی توانا در داخل این سازمان ها بدل شد.اعتماد سازی تصویرسازی ، تیم سازی باعث گردید که روابط عمومی اصالت وجودی خود در خدمت بی چون و چرا به مردم و جامعه را در قالب مفاهیمی چون مدیریت رویداد ،مشارکت و اطلاع رسانی، مدیریت وجه، تحقیق و سرمایه گذاری، بازاریابی اجتماعی و مدیریت بحران و …به خوبی به اجرا بگذارد.

سبک مدیریت ناب با برخورداری از ساختاری ارتباطی و تفکر روابط عمومی قدرتی مضاعف در سازمان های غربی یافت تا جایی که مدیر به عنوان خبری خردمند و خدمتگزار متجلی گردید.

رابرت گرین لیف فلسفه چنین رهبرانی را توجه داشتن به دیگران و توانایی بالا بردن خدمت کردن به آنها می‌داند و در این خصوص می‌گوید رهبران خدمتگزار روی خدمت‌رسانی به دیگران تاکید می‌کنند و منافع شخصی خود را فدای منافع دیگران می کنند تا افراد از درایت و اختیارو سلامت بیشتری برخوردار باشند و خودشان تبدیل به رهبران ناب و خدمتگزار شوند .

هرچند آقای موتابیان در ایران lean را به معنی ناب ترجمه کردند اما در حقیقت مدیریت ناب مدیریت تسهیل سازی و ارزانسازی است.چیزی که با مفهوم واقعی مدیریت جهادی همخوانی دارد ولی متاسفانه در سازمانهای امروزی مورد توجه قرار نمی‌گیرد .

دبیرخانه دومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران که در روزهای یکم و دوم آبان ماه در اصفهان این رویداد بزرگ را محقق می‌کند.توجه به این سبک از دانش مدیریت را در اولویت قرار داده و با توجه به وجود ساختارارتباطی و روابط عمومی در بطن مدیریت ناب اقدام به  طرح  مبحث نقش روابط عمومی در تحقق مدیریت ناب یا همان شکل گیری روابط عمومی ناب را جزو اولویت‌های خود می داند. علاقمندان به شرکت و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایتicdiran.ir  مراجعه و یا با تلفن۰۳۱۳۲۶۵۷۲۰۸ تماس حاصل فرمایند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.