تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲
کد خبر : 16938

اهمیت استقلال کانون‌های وکلا در دفاع از حقوق مردم

اهمیت استقلال کانون‌های وکلا در دفاع از حقوق مردم

رئیس کانون وکلای استان اصفهان: استقلال جوهره ذاتی و اصلی نهاد وکالت است. به گزارش دنیای اسرار:لیلا رئیسی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته وکیل مدافع و سالروز استقلال کانون‌های وکلا اظهار کرد: این هفته برای کانون‌ها و جامعه وکلا بسیار با اهمیت است.وی افزود: دلیل اهمیت این سالروز یادآوری و به

Print Friendly, PDF & Email

رئیس کانون وکلای استان اصفهان: استقلال جوهره ذاتی و اصلی نهاد وکالت است.

به گزارش دنیای اسرار:لیلا رئیسی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته وکیل مدافع و سالروز استقلال کانون‌های وکلا اظهار کرد: این هفته برای کانون‌ها و جامعه وکلا بسیار با اهمیت است.
وی افزود: دلیل اهمیت این سالروز یادآوری و به رسمیت شناختن استقلال کانون‌های وکلا و نهاد وکالت در کشور است.
رئیس کانون وکلای استان اصفهان استقلال را جوهره ذاتی و اصلی نهاد وکالت دانست و گفت: استقلال و پاسداری از استقلال کانون‌های وکلا و دفاع از استقلال کانون‌ها بسیار برای ما حیاتی و واجد اهمیت است.
وی با بیان اینکه چنانچه استقلال کانون‌های وکلا خدشه‌دار شود یا به معنای دیگر وکیل مستقل وجود نداشته باشد تصریح کرد: در این صورت ما نمی‌توانیم صحبت از حضور موثر وکلا در ایفا و دفاع از حقوق مردم داشته باشیم.
رئیسی در ادامه افزود: امیدواریم بتوانیم در شناساندن جایگاه و اهمیت استقلال نهاد وکالت کشور نقش موثری داشته باشیم.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار دنیای اسرار مبنی بر اینکه تعداد وکلای استان اصفهان چند نفر است و همچنین چه تعداد پرونده‌ی تخلف وکلا در استان اصفهان وجود دارد و به ازای هر شهروند اصفهانی چند وکیل در اصفهان مشغول به کار هستند، اظهار کرد: کل وکلای دارای پروانه پایه یک استان اصفهان ۲۶۱۵ نفر هستند ضمن اینکه آزمون اختبار کانون وکلای استان اصفهان در بهمن ماه سال جاری برگزار شد و ۱۲۱ نفر از کارآموزان در این آزمون شرکت داشتند و در حال حاضر نیز ۳۴۶ نفر کارآموز وکالت در این کانون حضور دارند و ۴۷ نفر کارآموز مهمان و همچنین پذیرفته شدگان بند (د) نیز به غیر از نفرات سال قبل هشت نفر هستند.
رئیس کانون وکلای استان اصفهان در خصوص تخلفات وکلا گفت: در بحث تخلفات، آموزش مقررات انتظامی به وکلا در دستور کار این کانون قرار داشته و آموزش مقررات انتظامی یا اخلاق حرفه‌ای باعث شده است که با وکلا بیش از گذشته به وظایف خود در قبال موکلین و مردم توجه داشته باشند و سیاست کانون وکلای استان اصفهان پیشگیرانه بوده و برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در این خصوص باعث شده که ورودی پرونده‌های دادسرا و دادگاه وکلا در سال گذشته کاهش یابد و در عین حال که به تخلف وکلای متخلف طبق قانون رسیدگی شده است.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان