تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
کد خبر : 33429

برگزاری همایش «سبک زندگی سالم با تغذیه مناسب» در آبفای استان اصفهان

برگزاری همایش «سبک زندگی سالم با تغذیه مناسب» در آبفای استان اصفهان

به همت مشاور مدیرعامل در امور بانوان و خانواده آبفای استان اصفهان و با حضور بانوان، همایشی با عنوان «سبک زندگی سالم با تغذیه مناسب» در سالن آمفی تئاتر ستاد مرکزی برگزار شد.   به گزارش دنیای اسرار:در این همایش رمضانی کارشناس ارشد تغذیه عنوان کرد: اولین مولفه برای زندگی سالم تغذیه سالم ومناسب است

Print Friendly, PDF & Email

به همت مشاور مدیرعامل در امور بانوان و خانواده آبفای استان اصفهان و با حضور بانوان، همایشی با عنوان «سبک زندگی سالم با تغذیه مناسب» در سالن آمفی تئاتر ستاد مرکزی برگزار شد.

 

به گزارش دنیای اسرار:در این همایش رمضانی کارشناس ارشد تغذیه عنوان کرد: اولین مولفه برای زندگی سالم تغذیه سالم ومناسب است و این روزها همه به دنبال داشتن زندگی بهتر و افزایش کیفیت آن هستند. شاید بتوان گفت اولین شرط برای تحقق این خواسته، داشتن بدن سالم است. از طرفی برای داشتن بدن سالم باید حواس‌مان به چیزهایی که می‌خوریم باشد. باید یک سری مواد غذایی ضروری را حتما مصرف کنیم و در مقابل مصرف مواد غذایی کم‌ارزش را به حداقل برسانیم. به‌عبارتی باید تغذیه‌مان را اصلاح کنیم و رژیم غذایی فعلی‌مان را به یک رژیم غذایی سالم و متعادل تغییر بدهیم.
وی ادامه داد: رشد و سلامت بدن با تغذیه سالم ارتباط مستقیم دارد. تغذیه نه‌تنها بر رشد جسمی و ظاهر انسان تأثیر می‌گذارد، بلکه بر نحوه احساس و برداشت ما از محیط، خلق‌وخو و رفتار ما نیز مؤثر است. اهمیت وجود برخی مواد مغذی برای بدن به‌ویژه ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین‌ها، آن اندازه ضروری است که در تغذیه و سلامت سلول‌های مغز دخالت دارند و بر این اساس می‌توان با استفاده از تغذیه مناسب، از بروز برخی نارسایی‌های عصبی و روانی انسان، پیشگیری کرد.
کارشناس ارشد تغدیه در پایان خاطر نشان کرد: تغذیه کامل و کافی، باعث شادابی و تندرستی می‌شود، بر طول عمر مفید انسان می‌افزاید، ناتوانی و بیماری را کاهش می‌دهد، زندگی را در نظر انسان خوشایند، سعادت‌آمیز و رضایت‌بخش جلوه می‌دهد و از پیری زودرس پیشگیری می‌کند. برعکس سوءتغذیه که امروزه، به‌ویژه در میان کشورهای توسعه‌نیافته شایع است، عامل اصلی مرگ‌ومیرها است و بیشتر قربانیان خود را از میان کودکان برمی‌گزیند. گروه وسیعی از مردم جهان نیز باوجودآنکه به غذای نسبتاً کافی دسترسی دارند به دلیل ناآگاهی تغذیه‌ای، به‌نوعی گرفتار سوءتغذیه هستند.

 

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.