تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
کد خبر : 11154

بهره برداری از طرح آبرسانی به گلشهر و مجتمع آبرسانی جلگه در گلپایگان

بهره برداری از طرح آبرسانی به گلشهر و مجتمع آبرسانی جلگه در گلپایگان

با حضور وزیر نیرو صورت گرفت: بهره برداری از طرح آبرسانی به گلشهر و مجتمع آبرسانی جلگه در گلپایگان به گزارش دنیای اسرار:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: با اجرای پروژه آبرسانی به گلشهر جمعیتی حدود ۱۰ هزار نفر و نیز با اجرای مجتمع آبرسانی جلگه اهالی ۴۱ روستا از آب شرب سالم

Print Friendly, PDF & Email

با حضور وزیر نیرو صورت گرفت:

بهره برداری از طرح آبرسانی به گلشهر و مجتمع آبرسانی جلگه در گلپایگان

به گزارش دنیای اسرار:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: با اجرای پروژه آبرسانی به گلشهر جمعیتی حدود ۱۰ هزار نفر و نیز با اجرای مجتمع آبرسانی جلگه اهالی ۴۱ روستا از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار می شوند.

مهندس هاشم امینی با بیان اینکه در گذشته آب شهر گلشهر از پنج حلقه چاه تامین می‌شد افزود: با توجه به وقوع خشکسالی های اخیر ۲ حلقه از این چاه‌ها خشک و یکی دیگر از این چاه‌ها از ۲۰ لیتر به سه لیتر کاهش یافت که مجبور به حفر چاه جدید و تجهیز دیگر چاه‌ها شدیم.  

وی با اشاره به اینکه منبع  طرح آبرسانی به گلشهر  تصفیه خانه گلپایگان است اعلام کرد: تصفیه خانه آب گلپایگان اولین تصفیه خانه ای که توسط شرکت آبفا استان اصفهان و توسط پیمانکار و مشاور بومی استان اصفهان در زمینی به مساحت ۱۶ هکتار احداث و به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان  با اشاره به اینکه آب تصفیه خانه از محل سد کوچری تامین می‌شود، گفت: آب شرب سالم و بهداشتی شهرستان گلپایگان از طریق تصفیه خانه آب گلپایگان تامین می‌شود.

مهندس امینی با اشاره به اجرای خطوط انتقال آب از مخزن دو هزار متر مکعبی به مرکز شهر گلشهر تصریح کرد: عملیات لوله گذاری از محل مخزن ذخیره آب دو هزار متر مکعبی تا شبکه آبرسانی گلشهر به طول ۱۰ کیلومتر  است این پروژه  بوسیله لوله هایی با اقطار ۲۵۰ و ۴۰۰ میلیمتر از جنس چدن داکتیل اجرا گردید.

وی اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب گلشهر را ضروری دانست و خاطر نشان ساخت: طی چهار سال گذشته ۲۰ کیلومتر از شبکه توزیع آب گلشهر به علت فرسودگی ، اصلاح و بازسازی شده است . همچنین طی فرآیند اصلاح شبکه توزیع آب کلیه انشعابات موجود در مسیر استاندارد سازی گردید. همچنین جهت کنترل فشار شبکه توزیع آب و مدیریت فشار شبکه دو عدد شیر فشار شکن با قطرهای ۱۰۰ و ۱۵۰ میلیمتر در خطوط انتقال آب گلشهر نصب گردید.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت:در راستای آگاهی از فشار شبکه توزیع اب و کنترل و مدیریت بر فشار شبکه توزیع آب تعداد ۶ عدد دیتا لاگر در منطقه گلشهر نصب گردید.

وی  افزود: در حال حاضر تصفیه خانه آب گلپایگان با ظرفیت ۳۳۰ لیتر بر ثانیه به روش تصفیه متعارف آب شهرهای گلپایگان، گوگد و ۱۲ روستای شهرستان را تامین می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اعلام اینکه طی حدود ۴ سال گذشته و در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در تامین آب شرب بهداشتی و پایدار در شهرستان گلپایگان انجام شده است، گفت: سومین تصفیه خانه استان اصفهان و یکی از باکیفیت ترین تصفیه خانه ها را دوسال و نیم پیش در گلپایگان افتتاح کردیم و امروز نیز آبرسانی به ۴۱ روستا و شهر گلشهر را داریم.

مهندس هاشم امینی همچنین گفت: پروژه آبرسانی به مجتمع روستایی جلگه شامل  اجرای ۱۰۰ کیلومترخطوط انتقال،۱۸۰ کیلومتر خطوط شبکه توزیع و ساخت  9 باب مخزن با حجم ۵ هزار مترمکعب  می باشد.

وی افزود: در فاز اول طرح آبرسانی به مجتمع روستایی جلگه ۳۱ کیلومتر از ۱۰۰ کیلومتر خطوط انتقال اجراء شد و ۱۵ کیلومتر از ۱۸۰ کیلومتر شبکه توزیع عملیاتی شد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح را ۵۵۰ میلیارد ریال برآورد و خاطرنشان کرد: پیش بینی شد برای اجرای این پروژه به ۵۵۰ میلیارد ریال نیاز است که برای اجرای فاز اول آن ۴۵ میلیارد ریال تخصیص داده شد.

وی بیان کرد:با اجرای  طرح آبرسانی به مجتمع روستایی جلگه قطعا ساکنان ۴۱ روستا  به صورت پایدار از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار می شوند .

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان با اشاره به هدف از اجرای این طرح گفت: تامین آب شرب پایدار بیش از ۱۵ هزار نفر از ساکنان روستاهای شهرستان گلپایگان در قالب یک مجتمع از محل تصفیه خانه آب شرب این شهرستان می باشد .

وی ادامه داد: هم اکنون با اجرای فاز اول این پروژه بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شدند.  

وی افزود: اکنون از ۵۱ روستای شهرستان گلپایگان ۴۹ روستا تحت خدمات آبفای روستایی استان اصفهان هستند و بقیه روستاها که بصورت هیات امنایی و یا شورایی اداره می شوند تحت نظارت مرکز بهداشت قرار دارند. مهندس امینی  با اشاره به طرح مجتمع آبرسانی روستاهای جلگه اظهار امیدواری کرد: با اجرای این طرح با همکاری و مشارکت مردم و مسئولان، شاهد تامین آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار برای کل روستاهای این شهرستان در آینده نزدیک باشیم.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.