تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۳۸
کد خبر : 33983

به ازای هر کیلووات صرفه جویی مصرف برق از طرح تشویقی برخوردارشوید

به ازای هر کیلووات صرفه جویی مصرف برق از طرح تشویقی برخوردارشوید

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق استان اصفهان خبر داد: به ازای هر کیلووات صرفه جویی مصرف برق از طرح تشویقی برخوردارشوید   به گزارش دنیای اسرار :معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق استان اصفهان در حاشیه همایش دانش بهره وری انرژی و تقدیر از مشترکان همکار در برنامه پیک مصرف

Print Friendly, PDF & Email

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق استان اصفهان خبر داد:

به ازای هر کیلووات صرفه جویی مصرف برق از طرح تشویقی برخوردارشوید

 

به گزارش دنیای اسرار :معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق استان اصفهان در حاشیه همایش دانش بهره وری انرژی و تقدیر از مشترکان همکار در برنامه پیک مصرف برق عنوان کرد : همکاری صنایع، شهرک های صنعتی و جهاد کشاورزی برای مشترکان این بخش در رعایت الگوهای پیک مصرف را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه امسال طبق مصوبه مجلس، تغییر ساعت در این فصل اعمال نشد، ساعات اداری از ۱۶ خردادماه از ۶صبح تا ۱۳ به منظور استفاده از ساعات خنک روز برنامه ریزی شده است و ادارات ملزم هستند که ۳۰درصد مصرف برق خود را نسبت به دوره مشابه در ساعات اداری و ۶۰درصد بعد از ساعت ۱۳ کاهش دهند و چنانچه به این الزام توجه نکنند، برق آنها قطع خواهد شد.

جعفر بحرینی بیان کرد: تابستان سال گذشته و با توجه به برنامه های کمبود بار که توانیر اعلام کرد، ملزم به مدیریت بار ۴۵۰ مگاوات شدیم و خوشبختانه با همکاری بسیار خوبی که از سوی مشترکان صنعتی، کشاورزی و ادارات صورت گرفت، توانستیم از این پیک عبور کنیم.

او با ابراز خورسندی از همکاری بسیار خوب صنایع و شهرک های صنعتی، گفت: برای هر شهرک صنعتی، یک روز کاری از شنبه تا پنج شنبه انتخاب می شود تا مصارف عمده برق خود را به حداقل برساند و با توجه به رعایت الگو، برق آنها قطع نخواهد شد و به دلیل نداشتن ژنراتور، سرورها دچار مشکل نمی شوند. ضمن آنکه روشنایی و فعالیت بخش اداری دایر است.

بحرینی در ادامه افزود: کشاورزان نیز در دو گروه از ساعت ۱۱ تا ۱۶ بعداز ظهر و از ساعت ۱۳ تا ۱۸ بعداز ظهر با هدف رعایت پیک، ملزم هستند که برق چاه های خود را غیرفعال نمایند.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق استان اصفهان با اشاره به یک میلیون و ۶۰۰هزار مشترک در استان، توضیح داد: از نظر مصرف انرژی در سطح استان، ۴۲درصد مصرف انرژی مربوط به بخش صنعت، نزدیک به ۲۶درصد انرژی توسط بخش کشاورزی مصرف می شود و سهم مشترکان خانگی، تجاری و اداری در مجموع حدود ۳۰درصد است.

او در صحبت از طرح های وزارت نیرو برای مشترکان خانگی، از طرح تشویقی یک مساوی ۲۰ نام برد و افزود: این گروه به ازای یک کیلووات صرفه جویی معادل ۲هزار تومان تشویقی دریافت می کنند. همچنین، اگر معادل دوره مشابه سال قبل مصرف کنند، بعنی کمتر از ۳۰۰کیلووات زیر الگوی مصرف، به ازای هرکیلووات، ۲هزارتومان و اگر بالی الگو و زیر میزان مصرف سال قبل مصرف نمایند، دریافت تشویقی به میزان بالای کیلوواتی ۵۰۰تومان خواهد رسید.

او یادآور شد: چون متوسط نرخ خانگی برای هرکیلووات ۱۰۰ تومان است، ۲هزار تومان تشویقی معادل ۲۰ برابر مصرف برای هرکیلووات است و مشترک می تواند تا یک میلیون تومان تشویقی دریافت نماید. این طرح بویژه در شهرهای گرمسیری استان مانند کاشان با الگوی مصرف بالای ۱۰۰۰کیلووات و دیگر شهرهای استان حدود ۳۰۰ کیلووات است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.