تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
کد خبر : 33927

تحقق دایری ۲۰ میلیون پورت پرسرعت فیبر نوری با ظرفیت های شرکت مخابرات متصور است  

تحقق دایری ۲۰ میلیون پورت پرسرعت فیبر نوری با ظرفیت های شرکت مخابرات متصور است   

    مدیر مخابرات منطقه اصفهان در دیدار با نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب گفت: در عصر حاضر دسترسی به شبکه های باند پهن یک نیاز اساسی جامعه محسوب می شود که توسعه زیرساخت های فیبر نوری خصوصا در لایه دسترسی مرتفع کننده

Print Friendly, PDF & Email

 

 

مدیر مخابرات منطقه اصفهان در دیدار با نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب گفت: در عصر حاضر دسترسی به شبکه های باند پهن یک نیاز اساسی جامعه محسوب می شود که توسعه زیرساخت های فیبر نوری خصوصا در لایه دسترسی مرتفع کننده آن است.

 

 

 

به گزارش دنیای اسرار، اسماعیل قربانی در دیدار صبح روز شنبه _۱۴۰۲/۰۳/۰۶_ با عباس مقتدایی نماینده مردم شریف اصفهان در مجلس شورای اسلامی که در مرکز مخابراتی فیض شهر اصفهان برگزار شد، توسعه فیبر نوری را لازمه ورود راهبردی به اقتصاد دیجیتال دانست و اظهار کرد: رویکرد اقتصادی دنیا سیر به سمت اقتصاد دیجیتال و استفاده از ظرفیت های بی نظیر آن در رشد توسعه ی اقتصادی است و ما هم باید در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با توسعه فیبر نوری بستر لازم برای رشد کسب وکارهای دیجیتال را فراهم کنیم.

 

وی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده در شرکت مخابرات ایران و به تبع آن در مخابرات منطقه، اقدامات خوبی در راستای توسعه فیبر نوری صورت گرفته که اجرای طرح نهضت جهادی توسعه فیبر نوری موسوم به “نجما” گویای آنست.

 

مدیر مخابرات منطقه اصفهان با تشریح رویکرد پروژه نجما در اصفهان بیان کرد: مخابرات منطقه اصفهان از سال ۱۳۹۵ به عنوان استان پیشرو در این عرصه نسبت به ایجاد شبکه فیبر نوری خانگی اقدام نموده و تاکنون موفق به ایجاد بیش از ۱۰۰ هزار ظرفیت قابل واگذاری فیبر نوری در اغلب شهرهای استان اصفهان شده که در قالب طرح نجما تا پایان سال آینده بالغ بر‌ ۱۵۰ هزار ‌سرویس دیگر مبتنی بر فیبر نوری به مشتریان واگذار خواهد شد.

 

وی گفت: مخابرات منطقه اصفهان با ۵۰۰ هزار کیلومتر تار فیبرنوری در حال حاضر در ۴۵ شهر استان و ۳۰ شهرک صنعتی سرویس اینترنت مبتنی بر فیبر نوری یا همان FTTH ارائه می‌ دهد.

 

قربانی با اشاره به برنامه دولت جهت واگذاری ۲۰ میلیون پورت پرسرعت FTTH، بیان کرد آنچه می بایست دراین برنامه بدان توجه شود ظرفیت فوق العاده عظیم شرکت مخابرات ایران از حیث زیرساخت‌های فنی، تجهیزاتی و نیروی انسانی متخصص است و این مبین آنست که افق واگذاری ۲۰ میلیون پورت فیبرنوری تنها از مسیر شرکت مخابرات ایران قابل تصور می باشد که با حمایت های مورد نیاز از سوی حاکمیت سریعتر و ارزانتر انجام خواهد شد .

 

 

 

قربانی بیان کرد: اجرای طرح های توسعه ای توسط مخابرات مستلزم سرمایه گذاری بالا در خصوص تامین تجهیزات است که با توجه به عدم توازن هزینه و درآمدهای مخابرات، حمایت نهادهای موثر در این زمینه را می طلبد.

 

مدیر مخابرات منطقه اصفهان همچنین بااشاره به تعرفه ها، بروزرسانی تعرفه های مخابراتی را راهکار توسعه ارتباطات کشور دانست و اذعان کرد: با توجه به تورم موجود در همه ی بخش ها و افزایش چندین برابری هزینه ها شایسته است نمایندگان محترم مجلس برای متوقف نشدن قطار توسعه ارتباطات کشور تمهیداتی در زمینه واقعی شدن این تعرفه ها بیاندیشند.

 

گفتنی است، در این نشست آخرین وضعیت مخابراتی استان، مشکلات موجود و راه های رفع موانع توسعه ارتباطی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

لازم به ذکر است، عباس مقتدایی در حاشیه این دیدار از قسمت های مختلف مرکز مخابراتی فیض و مرکز دیتا سنتر بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند عملکرد این بخش ها قرار گرفت.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.