تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲:۲۳
کد خبر : 32927

توزیع روزانه دو میلیون لیتر مازوت درسال گذشته /جمع آوری ۹۰ درصد کارت سوخت جایگاه‌داران تا نیمه اول ۱۴۰۲

توزیع روزانه  دو میلیون لیتر مازوت  درسال گذشته /جمع آوری ۹۰ درصد کارت سوخت جایگاه‌داران تا نیمه اول ۱۴۰۲

    گیتی‌منش عنوان کرد: شرکت ملی پخش فراورده های نفتی به منظور مدیریت بهتر مصرف سوخت و بهبود نظام توزیع فراورده‌های نفتی وکاهش قاچاق سوخت برنامه‌ریزی شده تا پایان نیمه اول امسال ۹۰ درصد از کارت‌های سوخت جایگاه‌داران جمع آوری شود.     به گزارش دنیای اسرار: عبدالله گیتی‌منش در نشست خبری با اصحاب

Print Friendly, PDF & Email

 

 

گیتی‌منش عنوان کرد: شرکت ملی پخش فراورده های نفتی به منظور مدیریت بهتر مصرف سوخت و بهبود نظام توزیع فراورده‌های نفتی وکاهش قاچاق سوخت برنامه‌ریزی شده تا پایان نیمه اول امسال ۹۰ درصد از کارت‌های سوخت جایگاه‌داران جمع آوری شود.

 

 

به گزارش دنیای اسرار: عبدالله گیتی‌منش در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال گذشته میزان مصرف بنزین استان ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر در روز بود که در مقایسه با سال گذشته ۶/۱۷ درصد افزایش داشته است و رشد مصرف بنزین کشور در سال گذشته ۱۳/۳ درصد بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان افزود: درسال گذشته در استان اصفهان ۱۰ میلیون لیتر گازوئیل توزیع شده که نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش ۳/۱۳ درصد داشته است، مصرف گازوئیل درکشور سال ۱۴۰۱افزایش۹ درصدی داشته است
گیتی‌منش گفت: نفت سفید نیز یکی دیگر از فرآورده‌هایی است که توسط شرکت پخش توزیع می‌شود، این فرآورده عمدتاً در خانوارهایی مصرف می‌شود که از گاز طبیعی بهرمند نیستند. در سال گذشته متوسط روزانه ۳۸ هزار لیتر نفت سفید در استان توزیع شد که نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش ۷ درصد داشته است، که این رقم سال به سال با توجه به توسعه گازرسانی کمتر می شود.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه اصفهان بااشاره به اینکه مازوتی که در سال گذشته توسط شرکت پخش در استان توزیع شد در مجموع روزانه به ۲ میلیون لیتر رسید، گفت: مصرف سوخت مازوت در استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ افزایش ۲۵۰درصدی داشته که به علت قطع شدن گاز نیروگاه شهید منتظری و کارخانه‌های تولید سیمان ، توزیع مازوت بین آنها در ماه‌های سرد سال انجام شد.

وی افزود: دولت برنامه دارد تا گاز مایع یا کپسول‌هایی که در سطح استان‌ها توزیع می‌شود را ساماندهی کند. متوسط مصرف روزانه گاز مایع یا ال پی جی در استان در سال گذشته به ۳۱۴ تن رسید که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ کاهش ۱۱ درصدی را داشته ایم.

گیتی منش عنوان کرد: میانگین مصرف روزانه سوخت سی ان جی استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب بود. که رشد مصرف ۳/۷درصدی راشاهد بودیم.
مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه اصفهان خاطرنشان کرد: در استان ۱۶۴ جایگاه سی ان جی وجود دارد که حدود ۱۵۷ از این تعداد فعال هستند. در سال گذشته متوسط حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب گاز طبیعی توزیع شد، که نسبت به سال ۱۴۰۰، افزایش ۳/۷درصد ی داشته است.

وی افزود: شرکت پخش اصفهان یک انبار راهبردی دارد که علاوه بر تأمین نیاز استان، بخشی از فرآورده‌های مورد نیاز چند استان دیگر مانند چهارمحال و بختیاری، قم و دیگر استان‌ها را نیز تأمین می‌کند
گیتی‌منش به بارگیری و توزیع روزانه ۲۰ میلیون لیتر انواع فراورده نفتی از انبار نفت شهید منتظری اصفهان اشاره کرد وافزود: روزانه بین هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار دستگاه نفتکش از محل این انبار برای توزیع فراورده‌ها تردد می کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان خاطرنشان کرد: عمده‌ترین هزینه شرکت ملی پخش مربوط به هزینه‌های حمل و نقل و پرداخت حق‌العمل به جایگاه‌ها است، هزینه حمل و نقل ریلی در این بین بسیار ناچیز است.
گیتی‌منش عنوان کرد: شرکت ملی پخش فراورده های نفتی به منظور مدیریت بهتر مصرف سوخت و بهبود نظام توزیع فراورده‌های نفتی وکاهش قاچاق سوخت برنامه‌ریزی شده تا پایان نیمه اول امسال ۹۰ درصد از کارت‌های سوخت جایگاه‌داران جمع آوری شود.
وی اذعان داشت: در حال حاضر در کشور و استان اصفهان حدود ۵۰ درصد از مصرف بنزین، سهمیه‌ای و ۵۰ درصد آزاد است و دولت در تلاش است تا مردم از کارت سوخت شخصی راافزایش دهند به همین دلیل کارت سوخت آزاد جایگاه‌ها محدود شده است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان گفت: این سیاست به این علت اجرا شده است تا مشخص شود که سهمیه بنزین آزاد توسط چه شخصی مصرف خواهد شد تا بتوان به کمک آن اطلاعات مصرف کنندگان را تکمیل کرد. البته تمامی کارت‌های جایگاه‌ها جمع آوری نخواهند شد .

وی با اشاره به کاهش مدت زمان صدور کارت سوخت اظهار کرد: طبق اخبار منتشر شده و با توجه به اقدامات صورت گرفته مدت زمان صدور کارت سوخت به ۲۰ تا۳۰روز کاهش پیدا کرده وتا۹ ماه ذخیره می شود.

گیتی‌منش تصریح کرد: یکی از دلایل قاچاق سوخت تفاوت فاحش قیمت دولتی و آزاد سوخت است که مسئولان مربوطه در تلاش هستند تا از قاچاق سوخت جلوگیری کنند. یکی از اقدامات صورت گرفته در این خصوص ایجاد سامانه سدف به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت است. در سال گذشته باهمکاری نیروی انتظامی ۵۸۵ هزار لیتر گازوئیل، ۱۱۹ هزار لیتر نفت کوره و ۲۵۰۰ لیتر بنزین قاچاق در استان کشف شده است.
وی با اشاره به اینکه روزانه حدود ۱۰۰ هزار لیتر بنزین سوپر در اصفهان توزیع می شود خاطرنشان کرد: تفاوت چندانی از نظر کیفیت بین بنزین یورو ۵ و سوپر وجود ندارد زیرا عدد اُکتان در بنزین سوپر ۹۵ و در بنزین “یورو ۵” معادل ۹۲ است و مردم نباید دغدغه ای در این زمینه داشته باشند.

گیتی‌منش درباره طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع توضیح داد: با توجه به قانون بودجه ۱۴۰۲ شرکت ملی پخش فراورده های نفتی مکلف به ساماندهی توزیع گاز مایع بعنوان یک فراورده با ارزش شده است به همین دلیل مصرف کنندگان واقعی آن باید از طریق سامانه مشخص و ساماندهی شوند.

خبرنگار:محبوبه عزیز

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.