تاریخ انتشار : شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
کد خبر : 31667

درخشش تولیدات دفتر تخصصی سینما در جشنواره «ایساتیس»

درخشش تولیدات دفتر تخصصی سینما در جشنواره «ایساتیس»

«کرم چاله»، «زنان لجمن» و «خانه دورافتاده» سه فیلم تولیدی و مورد حمایت دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در شصت‌وپنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یزد حائز رتبه‌های برتر شدند. به گزارش دنیای اسرار:مدیر دفتر تخصصی سینما اظهار داشت: یکی از رسالت‌های دفتر تخصصی سینما، حمایت از تولید و ساخت فیلم‌های بلند

Print Friendly, PDF & Email

«کرم چاله»، «زنان لجمن» و «خانه دورافتاده» سه فیلم تولیدی و مورد حمایت دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در شصت‌وپنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یزد حائز رتبه‌های برتر شدند.

به گزارش دنیای اسرار:مدیر دفتر تخصصی سینما اظهار داشت: یکی از رسالت‌های دفتر تخصصی سینما، حمایت از تولید و ساخت فیلم‌های بلند و کوتاه است، زیرا معتقد هستیم که این دفتر می‌تواند در تولیدات و تقویت سینمای اصفهان و معرفی ظرفیت‌های فیلم‌سازی این شهر به کشور نقش مؤثری ایفا کند.

سعید محمدی‌پناه افزود: حمایت برای ساخت و تولید فیلم توسط دفتر تخصصی سینما به این صورت است که فیلم‌نامه در یک شورای تخصصی که متشکل از صاحب‌نظران حوزه سینما و پویانمایی است، بررسی می‌شود و پس از اینکه در شورا مشخص شد این فیلم استاندارهای لازم و تخصصی را برای ساخت دارد، اقدامات لازم برای حمایت از ساخت فیلم صورت می‌گیرد.

وی گفت: یکی از فیلم‌هایی که توسط این دفتر تخصصی مورد حمایت قرار گرفت، فیلم «کرم چاله» از سیداحسان طالقانی بود که خوشبختانه این فیلم توانست شب گذشته هفتم بهمن‌ماه عنوان بهترین فیلم را در شصت‌وپنجمین جشنواره منطقه‌ای ایساتیس-یزد از آن خود کند.

وی ادامه داد: فیلم «زنان لجمن» اثر زیور حجتی و «خانه دورافتاده» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی امیر رستمی نیز از جمله آثار تولیدشده در دفتر تخصصی سینما است که «خانه دورافتاده» در جشنواره منطقه‌ای ایساتیس به‌عنوان بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و فیلم «زنان لجمن» به‌عنوان بهترین کارگردانی فیلم داستانی رسید.

گفتنی است؛ مراسم اختتامیه شصت‌وپنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یزد شب گذشته هفتم بهمن‌ماه به کار خود پایان داد که علاوه بر فیلم‌های ذکرشده آثار سینمایی و پویانمایی زیر از استان اصفهان حائز رتبه‌های برتر این جشنواره شدند.

بخش بهترین فیلم‌برداری

لوح افتخار و مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال برای علی حسین‌زاده برای فیلم‌های داستانی «آبا» و «انسان» از اصفهان

بخش بهترین فیلم پویانمایی

تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال برای حسن دهقان‌دوست برای فیلم «همه دیوارها کوتاه‌اند» از اصفهان

بخش عکس

تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ ۸۰ میلیون ریال به‌عنوان عکس اول برای مجید حجتی برای عکس «یکی برای همه، همه برای یکی» از اصفهان

لوح افتخار و مبلغ ۴۰ میلیون ریال به‌عنوان عکس سوم برای حسن دهقان‌دوست برای عکس «زیرپوست شهر» از اصفهان

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.