تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۳
کد خبر : 10593

دستگاههای دولتی پرونده های قضایی را افزایش ندهند.

دستگاههای دولتی پرونده های قضایی را افزایش ندهند.

دستگاههای دولتی پرونده های قضایی را افزایش ندهند. احمد خسروی‌وفا: بزرگترین ساختمان قوه قضاییه کشور در اصفهان ساخت خواهد شد. به گزارش دنیای اسرار:احمد خسروی وفا در آیین تکریم خود با بیان اینکه کارایی دستگاه قضایی به چهار عنصر اساسی بستگی دارد و این عناصر باید در یک دستگاه قضایی کارآمد مورد توجه قرار بگیرد

Print Friendly, PDF & Email

دستگاههای دولتی پرونده های قضایی را افزایش ندهند.

احمد خسروی‌وفا: بزرگترین ساختمان قوه قضاییه کشور در اصفهان ساخت خواهد شد.

به گزارش دنیای اسرار:احمد خسروی وفا در آیین تکریم خود با بیان اینکه کارایی دستگاه قضایی به چهار عنصر اساسی بستگی دارد و این عناصر باید در یک دستگاه قضایی کارآمد مورد توجه قرار بگیرد تشریح کرد: قانون گرایی در اجرای عدالت، استقلال دستگاه قضایی، سرعت در رسیدگی‌ها همراه با دقت و رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع چهار عنصر یک دستگاه قضایی کارآمد است.
وی در خصوص اقدامات انجام شده در ۶۸ ماه خدمت خود ابراز داشت: اولین اقدام، افزایش شعب دادگاه‌های بدوی و تجدیدنظر در کل استان بود که این شعب از ۴۴۱ شعبه به ۵۸۱ شعبه افزایش یافت که مجموعا ۱۴۰ شعبه از این دادگاه‌ها به مجموعه قضایی استان اضافه شده است.
رییس کل سابق دادگستری استان اصفهان راه‌اندازی مرکز کارآموزان قضایی برای استفاده استان اصفهان و استان‌های هم جوار را دیگر اقدام خود عنوان کرد و افزود: این مرکز برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی در اصفهان راه اندازی شد و در آن به تربیت قاضی پرداختیم و بخش عمده‌ای از نیازهای دستگاه قضائی توسط آن پوشش داده شد و همچنین جهت سرعت بخشی در رسیدگی به پرونده‌ها ۳۰۰ قاضی به کادر قضایی قبلی افزوده شد.
به گفته وی جهت انجام کار به صورت تخصصی برای اولین بار در استان اصفهان مجتمع تخصصی پرونده‌های خانواده راه اندازی شده است.
خسروی وفا به سرعت‌دهی در رسیدگی پرونده اشاره و اظهار کرد: در طی این ۶۸ ماه دادگستری استان اصفهان همواره در حوزه بهره وری رتبه اول را کسب کرده است.
وی از کاهش پرونده‌های قدیمی و از قبل مانده خبر داد و افزود: در این مدت چهار میلیون و ۵۹۰ پرونده در دستگاه قضایی استان مورد رسیدگی قرار گرفت و به علاوه به ۲۵ هزار پرونده که از قبل مانده بود نیز رسیدگی شد.
احمد خسروی‌وفا در ادامه به راه اندازی گروه‌های شش گانه حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: این کار برای اولین بار انجام شد که به عنوان چشم‌های دستگاه قضایی نظارت خود را در کل استان اعمال کردند.
وی به گسترش فضای فیزیکی کار اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در همه حوزه‌های قضایی یا ساختمان‌های جدیدی احداث شد یا ساختمان‌های قبل گسترش یافت.
خسروی وفا ساخت بزرگترین ساختمان قوه قضاییه با زیربنای ۴۷ هزار متر مربع  در استان اصفهان را یک پروژه ملی دانست و تاکید کرد: در دو مرحله ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت آن تخصیص داده شده است.
وی با اشاره به افزایش تعامل با نماینده عالی دولت و استانداران حاضر در این استان در شش سال گذشته گفت: در همه این سال‌ها همواره تلاش کردیم در عین رعایت استقلال و بی‌طرفی دستگاه قضایی جهت پیشبرد امور دستگاه و فائق آمدن بر مشکلات با دیگر دستگاه‌ها تعامل خوبی داشته باشیم و نتیجه این شد که امروز مشکلات حل نشدنی در این استان وجود ندارد.
  محمدرضا حبیبی در آیین تودیع خود با اشاره به اینکه شعار محوری ریاست جدید قوه قضاییه تحول است اظهار کرد: تحول خواسته همیشگی مقام معظم رهبری هم بوده و این بدان معنا نیست که در زمان رؤسای قبلی قوه قضاییه تحولی نبوده است.
وی ایجاد سیستم الکترونیک و جمع شدن ابلاغ سنتی و افزایش جذب نیرو در استان‌ها را از خدمات و تحولات دوران خدمت آیت‌الله آملی لاریجانی دانست.
حبیبی در ادامه گفت: آنچه مورد نظر ریاست فعلی قوه قضاییه است استمرار این تحول در دستگاه قضا است پس باید روند تحول در ادامه راه مورد توجه قرار گیرد.
وی مهم‌ترین شاخص تحول را افزایش جلب رضایت‌مندی مردم عنوان و تاکید کرد: مهم‌ترین مسله‌ای که سال‌هاست علی‌رغم تمام تلاش‌ها باعث نارضایتی مردم شده اطاله دادرسی است و برای رفع آن باید رهکارهای لازم انجام شود.
رییس کل دادگستری استان اصفهان یکی از راه‌های کم شدن پرونده را لزوم همکاری با دیگر دستگاه‌ها دانست و افزود: باید نشست‌ها و جلساتی را با سازمان‌ها و اداراتی که تولید پرونده از آن‌ها بیشتر است داشته باشیم و نباید اقدامات نسنجیده آن‌ها باعث افزایش پرونده‌ها شود و همچنین پرونده‌های اختلاف دستگاه‌های دولتی در ابتدا باید در هیئت حل اختلاف استان مطرح و بعد به دستگاه قضایی وارد شود.
حبیبی وکلا را همکاران خود دانست و با اشاره به اینکه دست نیاز به سوی وکلا دراز می‌کنیم تاکید کرد: در سوگند وکیل و قاضی یک نقطه مشترک وجود دارد و آن این است که هر دو قسم می‌خورند تا در جهت کشف حقیقت و اجرای عدالت فعالیت و گام بردارند و اگر به این سوگند پایبند باشیم از حجم پرونده‌ها کاسته می‌شود.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.