تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱
کد خبر : 9810

زدودن غبار محرومیت از منطقه۱۴ شهرداری اصفهان

زدودن غبار محرومیت از منطقه۱۴ شهرداری اصفهان

زدودن غبار محرومیت از منطقه۱۴ شهرداری اصفهان مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان: اولویت کاری ما حذف کلمه محرومیت و محروم بودن از این منطقه بود. به گزارش دنیای اسرار:علی شمسی مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه این منطقه در سال‌های گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته تاکید کرد: اولویت کاری ما حذف

Print Friendly, PDF & Email

زدودن غبار محرومیت از منطقه۱۴ شهرداری اصفهان

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان: اولویت کاری ما حذف کلمه محرومیت و محروم بودن از این منطقه بود.

به گزارش دنیای اسرار:علی شمسی مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه این منطقه در سال‌های گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته تاکید کرد: اولویت کاری ما حذف کلمه محرومیت و محروم بودن از این منطقه بود که با افتتاح پروژه‌های عمرانی در سال جاری شاهد پویایی و رشد آن خواهیم بود.

شمسی از تبدیل شدن این منطقه به گارکاه بزرگ عمرانی خبر داد و خاطر نشان کرد: منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با اجرای پروژه‌های کوچک و بزرگی همچون خط دو قطار شهری اصفهان، سومین میدان بزرگ شهری در محدوده بافت فرسوده، احداث پایانه مسافربری‌ درون شهری شمال شرق، خیابان فرهیختگان و تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی باعث رفع محرومیت از این منطقه شده است.
وی احداث سومین میدان بزرگ شهری اصفهان در منطقه ۱۴ را یکی از مباحث مهم دولت در حوزه بازآفرینی شهری دانست و ابراز داشت: در این میدان توجه به کمبود سرانه‌های فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، درمانی و هتل مورد نیاز در مجاورت حرم حضرت زینب مورد توجه قرار گرفته است.
مدیر منطقه ۱۴ با بیان اینکه خیابان فرهیختگان بار ترافیکی شمال شهر را به دوش خواهد کشید افزود: با افتتاح این خیابان امنیت جانی شهروندان و دانش‌آموزانی که در مسیر خیابان‌های عاشق اصفهانی شرقی و غربی، لاله و آیت الله غفاری به جهت تردد خودروهای سنگین امنیت نداشتند به آن‌ها بازگردانده خواهد شد و این خیابان در نیمه دوم سال جاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
وی در ادامه افزود: با احداث  تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی که در نیمه دوم امسال به بهره برداری خواهد رسید ترافیک این منطقه به سمت فرودگاه اصفهان حرکت خواهد کرد و شمال شهر اصفهان از ترافیک ماشین های سنگین، آلودگی‌های زیست محیطی و صوتی در امان خواهد ماند.
به گفته شمسی احداث خیابان فرهیختگان به طول ۵ کیلومتر در عرض ۳۶ متر و یک کیلومتر رینگ به عرض ۷۶ کیلومتر و تقاطع غیر همسطح شهید اردستانی تمام مخاطرات زیست محیطی و امنیتی را از این منطقه دور خواهد کرد.
وی با بیان اینکه منطقه ۱۴ یکی از مناطقی است که بیشترین سرانه ورزشی را برای شهروندان خود دارد تصریح کرد: افتتاح ورزشگاه ارزنان در پایان سال ۹۸ در یکی از قدیمی ترین محله‌های اصفهان همچنین شروع ساخت ورزشگاه عمان سامانی که انتظار داریم تا سال ۹۹ به بهره برداری برسد و ساخت ورزشگاهی توسط بسیج می‌تواند بهترین امید برای جوانان این منطقه باشد.
وی ادامه داد: با افتتاح این پروژه‌ها، منطقه ۱۴ در پایان سال ۹۸ دیگر محروم از زیرساخت‌ها و پروژه‌های عمرانی نیست.
مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حوزه فرهنگی شعار “رسیدن به شهروندی فرهنگی” را الویت کار خود قرار دادیم گفت: در سال ۹۷ بیش از ۱۸۰ عنوان برنامه فرهنگی اجرا شد که یکی از پرمخاطب ترین مناطق در جذب مخاطبین فرهنگی در مناطق اصفهان بوده است.
گفتنی است که منطقه ۱۴ در شمال شرقی شهر اصفهان با مساحت یک هزار و ۹۳۸ هکتار واقع
شده که نیمی از منطقه خارج از محدوده خدمات شهری است و ۵۰۰ هکتار آن در پرتراکم‌ترین نقطه جمعیتی واقع شده است همچنین این منطقه ۱۲ محله دارد که تراکم جمعیتی برخی از آن‌ها همچون عمان سامانی زیاد است.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.