تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
کد خبر : 14949

فعالیت ۱۲۵ مرکز توانبخشی در استان اصفهان

فعالیت ۱۲۵ مرکز توانبخشی در استان اصفهان

فعالیت ۱۲۵ مرکز توانبخشی در استان اصفهان مدیرکل بهزیستی استان اصفهان: مسئولان باید به زندگی معلولان بیشتر نزدیک شوند تا نیازهای آنان را بهتر بشناسند و قدم‌های موثرتری بردارند. به گزارش دنیای اسرار:مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در جمع خبرنگاران و مسئولان انجمن‌های نابینایان، روشندلان و معلولان ذهنی، جسمی و حرکتی، ضمن تبریک بمناسبت ۱۲ آذر

Print Friendly, PDF & Email

فعالیت ۱۲۵ مرکز توانبخشی در استان اصفهان

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان: مسئولان باید به زندگی معلولان بیشتر نزدیک شوند تا نیازهای آنان را بهتر بشناسند و قدم‌های موثرتری بردارند.

به گزارش دنیای اسرار:مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در جمع خبرنگاران و مسئولان انجمن‌های نابینایان، روشندلان و معلولان ذهنی، جسمی و حرکتی، ضمن تبریک بمناسبت ۱۲ آذر روز جهانی معلولان، از فعالیت ۱۲۵ مرکز توانبخشی در استان اصفهان خبر داد و افزود: در این مراکز بصورت روزانه به ۴۳۳۱ نفر خدمات ارائه می دهند. همچنین، ۱۰۹ مرکز بصورت شبانه روی هستند که از این تعداد، ۴۳ مرکز بطور خصوصی و سه بار درهفته در منزل توانخواهان خدمت می‌کنند.
وی گفت: ۲۹ هزار معلول جسمی حرکتی، ۲۴ هزار معلول ذهنی، ۱۲ هزار معلول اعصاب و روان، ۱۳ هزار معلول شنوایی، ۷ هزار نفر معلول بینایی و ۲۱ هزار سالمند در استان اصفهان تحت پوشش هستند که علاوه بر مراکز بهزیستی، ۵۸ سمن نیز در بخش غیردولتی به ارائه خدمات می‌پردازند.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان از افزایش یارانه مراکز شبانه روزی و افزایش ۵/۲ برابری پرداخت یارانه به معلولان نخاعی، سهمیه بنزین و کارت تردد رایگان در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی خبر داد و در اشاره به تعارض منافع، بیان داشت: طبق دستورالعمل سازمان بهزیستی کشور، مدیران کل استان ها، معاونان و کارشناسان ناظر نمی‌توانند مجوز مراکز توانبخشی معلولان را به نام خود و بستگان درجه اول خود دریافت کنند و چنانچه مجوزی به نام آن‌ها است باید به مراکز خیریه واگذار یا از پست خود کناره گیری کنند.
فرشاد از لزوم خدمات بین دستگاهی برای معلولان گفت و با اشاره به اتفاقاتی خوبی که در راستای مناسب سازی و طرح جامع حمایت از معلولان که از سال ۹۷ باید اجرا می شد، تاکید کرد: تا زمانی که مشکلات معلولیت را تجربه نکنیم، نمی‌دانیم معلولان با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند.
وی افزود: مسئولان باید به زندگی معلولان بیشتر نزدیک شوند تا نیازها را بهتر بشناسند و قدم های موثرتری بردارند.
سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان اصفهان با اشاره به پرداخت ۶۲ میلیارد و۶۰۰ میلیون تومان پرداخت یارانه به مراکز خصوصی در سطح استان اصفهان از ابتدای سال ۹۷ تا شهریور سال جاری، افزود: بنظر می رسد قریب به ۵۰۰ هزار نفر معلول در سطح استان داشته باشیم که فقط ۱۰۸ هزار نفر در بانک اطلاعات بهزیستی از خدمات بهره‌مند می‌شوند. مسعود حسینی نصب در ادامه، نرخ سالمندی جمعیت در استان اصفهان را ۷/۹ درصد و در شهر اصفهان ۱۱ درصد اعلام کرد که حاکی از نورم بالای سالمندان در شهر نسبت به استان می‌باشد.

خبرنگار: شهره باقری

عکاس:احسان حسین آبادی
Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.