تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
کد خبر : 33434

قرق مراتع استان اصفهان ۲۵ اردیبهشت شکسته می‌شود

قرق مراتع استان اصفهان ۲۵ اردیبهشت شکسته می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی استان اصفهان: قرق مراتع استان اصفهان ۲۵ اردیبهشت شکسته می‌شود مدیرکل منابع طبیعی استان اصفهان گفت: قرق مراتع استان اصفهان ۲۵ اردیبهشت شکسته و دام‌ها به مراتع وارد می‌شوند. به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایسنا:ابوطالب امینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ۲۵ اردیبهشت دامداران دارای مجوز می‌توانند برای چرا و

Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل منابع طبیعی استان اصفهان:
قرق مراتع استان اصفهان ۲۵ اردیبهشت شکسته می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی استان اصفهان گفت: قرق مراتع استان اصفهان ۲۵ اردیبهشت شکسته و دام‌ها به مراتع وارد می‌شوند.

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایسنا:ابوطالب امینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ۲۵ اردیبهشت دامداران دارای مجوز می‌توانند برای چرا و استفاده از پروانه وارد مراتع شوند.

وی افزود: ۴۱ هزار خانوار در استان اصفهان دارای مجوز چرای دام و استفاده از مراتع در فصل بهار هستند که از تاریخ مذکور وارد عرصه شده و تا زمان مشخص در سطح پیش‌بینی شده زندگی و از منابع استفاده می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی استان اصفهان ادامه داد: ورود زود هنگام به مراتع منجر به آسیب به منابع و ایراد خسارت خواهد بود که پیامدهای خسارت‌بار آن تا سال‌ها بعد نیز باقی می‌ماند.

وی با بیان اینکه ۲۸ تعاونی برای ساماندهی چرای دام در استان اصفهان تشکیل شده، تصریح کرد: فعالیت نظام‌مند اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها منجر به مدیریت مردمی بر مراتع و قانون مداری بوده است.

به گفته امینی، همکاری مردم در حفظ مراتع در جلوگیری از فرسایش خاک و مراقبت از سرمایه طبیعی نقش دارد و نباید با نگاه شخصی و منافع فردی به محیط‌زیست و منابع عمومی خسارت بزنیم.

وی خاطرنشان کرد: برداشت موسیر، کتیرا و مواردی از این قبیل در منابع طبیعی نیز مستلزم اخذ مجوز از اداره بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان است تا بر اساس برنامه مشخص و میزان بازدهی خاک این اقدام صورت بگیرد.

امینی اضافه کرد: برداشت غیرمجاز و یا ورود زودهنگام به مراتع فرسایش خاک، وقوع سیلاب و تهدید امنیت غذایی را به همراه دارد و این‌گونه خسارت‌های غیرقابل جبران به عرصه‌های طبیعی وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی و همکاری مردمی در حفظ منابع طبیعی مورد تقاضا است، یادآور شد: در صورتی که افراد سودجویی انجام دهند مطابق با قانون با آنان برخورد خواهد شد.

به اعتقاد مدیرکل منابع طبیعی استان اصفهان، دارایی موجود سرمایه همه مردم بوده و نباید منابع عمومی توسط جمعی ناشناس تهدید و تخریب شود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.