تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
کد خبر : 33543

مدارس دولتی عادی اولویت اول سال تحصیلی پیش‌روی ماست

مدارس دولتی عادی اولویت اول سال تحصیلی پیش‌روی ماست

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان: مدارس دولتی عادی اولویت اول سال تحصیلی پیش‌روی ماست مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: حکمرانی آموزش و پرورش باید به‌صورت جدی دنبال شود و هرکسی نباید این اجازه را به خود دهد که راجع این دستگاه عظیم اظهارنظر کند تا بتوانیم جایگاه این سیستم را افزایش دهیم؛

Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:
مدارس دولتی عادی اولویت اول سال تحصیلی پیش‌روی ماست
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: حکمرانی آموزش و پرورش باید به‌صورت جدی دنبال شود و هرکسی نباید این اجازه را به خود دهد که راجع این دستگاه عظیم اظهارنظر کند تا بتوانیم جایگاه این سیستم را افزایش دهیم؛ ما قائل بر این هستیم که هیچ سازمانی مانند آموزش و پرورش نماد حاکمیت نیست.

به گزارش دنیای اسرار، محمدرضا ابراهیمی در گردهمایی رؤسای نواحی و مناطق آموزش و پرورش این استان اظهار داشت: خدا را شاکریم که امروز در جمع انسان‌های خیرخواه و فرهیخته‌ای هستیم؛ ایام بزرگداشت مقام معلم را پشت سر گذاشتیم و این باعث افتخار ماست که روز معلم هم‌زمان با شهادت یک‌عالم فیلسوف است.

وی ادامه داد: اگر جامعه ما بخواهد به تربیت دینی برسد باید به شهید مطهری و آثار وی و امثال او مراجعه کنند چرا که بسته کاملی را در بردارد و شکل‌گیری و ساماندهی نسل اصیل انقلاب در دستان اوست و تحکیم مبانی مبارزاتی انقلاب از جمله اقدامات اوست.

ابراهیمی ابراز داشت: معلم و معلمی جایگاه بی‌بدیلی دارد؛ اما جایگاه آموزش و پرورش آنی که باید باشد نیست که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید داشته باشیم، توجه خاص به ورودی‌های جدید آموزش و پرورش است و ما امسال چند استخدام خواهیم داشت که نیاز است مناطق و نواحی اهتمام ویژه‌ای نسبت به فرایند گزینش داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تأکید کرد: اگر نیروهای ورودی بهترین باشند اعتبار و عیار آموزش و پرورش افزایش پیدا خواهند کرد که در این زمینه باید توجهات لازم صورت گیرد.

وی افزود: حکمرانی آموزش و پرورش باید به‌صورت جدی دنبال شود و هرکسی نباید این اجازه را به خود دهد که راجع این دستگاه عظیم اظهارنظر کند تا بتوانیم جایگاه این سیستم را افزایش دهیم؛ ما قائل بر این هستیم که هیچ سازمانی مانند آموزش و پرورش نماد حاکمیت نیست.

ابراهیمی متذکر شد: تابستان را رها نکنید؛ سال گذشته تابستان داغی با حضور ۳۴۰ هزار دانش‌آموز برگزار شد و امسال نیز این مورد باید افزایش داشته باشد که نیاز است موارد ذیل ستاد اوقات فراغت این مهم رخ دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش اضافه کرد: امسال اهتمام ویژه‌ای در تابستان نسبت به اجرای سند تحول بنیاد داریم و در این زمینه باید مدارس تحولی به‌صورت داوطلبانه در هر منطقه ایجاد شود؛ البته در این زمینه به دنبال برندسازی نوع جدیدی از مدرسه نیستیم.

وی بیان داشت: توجه به مدارس عادی دولتی در دستور کار باشد و در بحث سازمان‌دهی نیروی انسانی، فضا و تجهیزات، سازمان‌دهی مدیران، این دست مدارس باید موردتوجه قرار گیرند.

ابراهیمی گفت: امسال حدود ۲۰ هزار کسری نیرو خواهیم داشت و حدود ۱۰ هزار معلم اصفهانی در سال جاری بازنشست می‌شوند که نیاز است در این زمینه برنامه‌ریزی خاص صورت گیرد و ضرورت دارد از افرادی که در سن بازنشستگی قرار گرفته‌اند درخواست کنیم که به همکاری خود با آموزش و پرورش ادامه دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: املاک زیادی در شهرستان‌ها داریم که بلااستفاده مانده که با مولدسازی می‌توان حدود ۴۰۰ پروژه نیمه‌تمام خود در استان را تکمیل کنیم و لازم است در این زمینه اهتمام ویژه‌ای باید مدیران مناطق داشته باشند که بخش ویژه‌ای از مشکلات را می‌توان حل کرد.

وی تأکید کرد: به‌هیچ‌وجه مدرسه خیر ساز نمی‌تواند در لیست فروش مولدسازی قرار گیرد و املاکی که در فهرست مولدسازی قرار می‌گیرند نباید دچار مشکلات ثبتی داشته باشند.

ابراهیمی یادآور شد: مهم‌ترین ویژگی رتبه‌بندی ایجاد ضابطه‌ای برای تمایز میان‌فرهنگیان و سایر کارمندان دولت است؛ البته ممکن است در فرایند مشکلاتی وجود داشته باشد که باید مرتفع شود.

این مقام مسئول گفت: مهم‌ترین جای تلاقی مردم و حاکمیت ثبت‌نام مدارس است و هر نوع رضایتمندی و یا عدم رضایت بر روی مردم تأثیر خواهد گذاشت چرا که مدرسه را نماد حاکمیت می‌داند و لازم است مردم در این زمینه تکریم شوند و اگر حتی امکان ثبت‌نام در یک مدرسه وجود نداشت، استفاده از شیوه‌های اقناع‌گرانه در دستور کار قرار گیرد و در بحث ثبت‌نام به موضوع محدوده‌بندی توجه ویژه شود.

وی بیان داشت: هدف‌گذاری در بحث آموزش فنی و حرفه‌ای در استان در سال پیش‌رو به‌گونه‌ای است که به توزیع متوازن ۵۰ درصدی دانش‌آموزان در هنرستان‌ها برسیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: موضوع اهمیت آموزش خانواده را در تابستان باید جدی گرفت و از این فرصت باید به بهترین نحو بهره گرفت.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.