تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
کد خبر : 29902

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان خبر داد:ایجاد فرصت بیمه برای دانشجویان و زنان خانه دار/ ساخت بیمارستان میلاد ویژه بیمه شدگان تامین اجتماعی اصفهان

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان خبر داد:ایجاد فرصت بیمه برای دانشجویان و زنان خانه دار/ ساخت بیمارستان میلاد ویژه بیمه شدگان تامین اجتماعی اصفهان

به گزارش خبرنگاردنیای اسرار: مرتضی حاجی کاظمی با اشاره جمعیت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان اصفهان می گوید: ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر تحت پوشش این بیمه هستند که حدود ۶۷ درصد جمعیت استان اصفهان را شامل می شوند. وی نُرم کشوری پوشش بیمه ای را حدود ۵۲ الی ۵۳ درصد اعلام

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش خبرنگاردنیای اسرار: مرتضی حاجی کاظمی با اشاره جمعیت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان اصفهان می گوید: ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر تحت پوشش این بیمه هستند که حدود ۶۷ درصد جمعیت استان اصفهان را شامل می شوند.

وی نُرم کشوری پوشش بیمه ای را حدود ۵۲ الی ۵۳ درصد اعلام می کند که استان اصفهان به دلیل صنعتی بودنش و فرهنگ بیمه ای جا افتاده در استان بیشتر از نُرم کشوری است.

حاجی کاظمی ادامه می دهد: ۶۵۰ هزار نفر از این جمعیت افرادی هستند که بیمه پرداز بودند و در حال حاضر بازنشسته، از کار افتاده ویا بازماندگان بیمه شده هستند که در حال حاضر مستمری دریافت می کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان به هدفگذاری طرح ۳۰ -۷۰ اشاره می کند و می افزاید: در این طرح قرار بود ۳۰ خدمت پرتردد را الکترونیکی و از ۷۰ میلیون بار رفتن و آمد جلو گیری کنیم و تا حد زیادی به این هدفگذاری رسیده ایم.

حذف نسخه کاغذی و ایجاد نسخه الکترونیک نیز از دیگر برنامه های سازمان تامین اجتماعی بوده است که با شیوع کرونا شدت گرفته و استان اصفهان در این زمینه پیش تاز بوده است. به گفته حاجی کاظمی بیش از ۹۹ درصد نسخ الترونیکی صادر می شود و پرونده الکترونیکی درآمد تامین اجتماعی محقق شده است.

وی خاطرنشان می کند: زمانی ضریب پوشش منابع ۲۵ نفر بیمه پرداز و یک نفر مستمری بگیر بود؛ اما از اشکالات پیری جمعیت ما همین است که الان ۳ و سه دهم بیمه پرداز داریم و یک نفر مستمری بگیر. این یکی از مشکلات و چالش های تامین اجتماعی و سازمان های مشابه ما است و در دنیا اتفاق افتاده، ولی برای ما باید ده سال آینده اتفاق می افتاد.

بیمارستان میلاد جایگزین بیمارستان شریعتی

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان به بیمارستان جایگزین بیمارستان شریعتی نیز اشاره می کند و می گوید: بیمارستان شریعتی در سال ۱۳۴۲ ساخته شده و با وجود بازسازی و ایمن سازی، احتمال خطرزا بودن آن به دلیل قدمت بالای ساختمان وجود دارد. به همین دلیل سازمان از سال ۹۳ درگیر تهیه زمین برای ساخت بیمارستان جایگزین به سبک بیمارستان میلاد تهران است. الان تامین اعتبار صورت گرفته و در سال جاری امیدواریم کلنگ زنی آن انجام شود تا اتفاق فوق العاده ای را رقم بزنیم.

زمین درنظر گرفته شده برای این بیمارستان در شهرک شهید کشوری تهاتر بدهی شهرداری و اتوبوسرانی به تامین اجتماعی است. حدود ۳۲ هزار متر زمین با طرح هشتادهزار زیربنا که در سال ۹۳ بودجه ۸۰ میلیاردتومانی برای ساخت آن تخمین زده شده است.

ایجاد فرصت بیمه برای دانشجویان و زنان خانه دار

حاجی کاظمی به طرح جدید سازمان برای دانشجویان و زنان خانه دار اشاره می کند و ادامه می دهد: بیمه دانشجویی و بیمه فراگیر خانواده در دستور کار قرار گرفته است. بیمه دانشجویی برای جوانانی است که الان مشغول به کارنیستند و می خواهند سابقه بیمه داشته باشند تا همچنان که تحت پوشش بیمه والدین شان هستند، برای خودشان نیز بیمه پرداخت می کنند.

وی اضافه می کند: بیمه فراگیر خانواده نیز برای زنان خانه دار است که شامل بانوان با حداکثر ۵۰ سال سن می شود. این افراد می توانند با نرخ ۱۴،۱۲ و ۱۸ درصد حق بیمه پرداخت کنند. ۱۲ درصد فقط بازنشستگی، ۱۴ درصد بازنشستگی و فوت و ۱۸ درصد علاوه بر بازنشستگی و فوت، از کار افتادگی نیز دارد.

بیمه تامین اجتماعی متفاوت از صندوق اجتماعی روستائیان

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان به موضوع دیگری که مدت ها است درگیر آن هستند می پرداز و می گوید: مشکل ما بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر است که صندوق مستقلی دارند و سال ها پیش تشکیل شده است؛ به تازگی این بیمه مشاغلی مانند رانندگان داخل شهر را تحت پوشش قرار می دهند که به عنوان بیمه اجتماعی آن را مطرح می کنند؛ ولی اینگونه نیست و لازم است شفاف سازی شود.اشتراک کلامی اجتماعی نوعی سوء استفاده است و بیمه تامین اجتماعی با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاءیان و عشایر از هم مستقل هست.

این دو بیمه تفاوت چشمگیری در جمعیت تحت پوشش، حق بیمه و خدمات دارند و به دلیل مبلغ کمتری که نسبت به تامین اجتماعی پرداخت می شود مزایای کمتری هم دارد. اما به تازگی بسیاری از کارگزاران بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با اعلام بیمه تامین اجتماعی در صدد افزایش جمعیت تحت پوشش خود هستند که مخاطب گمراه و البته بعدا متوقع دریافت بازنشستگی متناسب با بیمه شده تامین اجتماعی می شود. در حالیکه تفاوت این دو مبلغ بسیار سنگین است

خبرنگار:علیرضاهژبری

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.