تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸
کد خبر : 31252

واگذاری ۳۰ واحد مسکونی به نیازمندان در سال جاری

واگذاری ۳۰ واحد مسکونی به نیازمندان در سال جاری

واگذاری ۳۰ واحد مسکونی به نیازمندان در سال جاری

Print Friendly, PDF & Email

قائم مقام موسسه خیریه امام حسین (ع) اصفهان خبر داد؛واگذاری ۳۰ واحد مسکونی به نیازمندان در سال جاری

قائم مقام موسسه خیریه امام حسین(ع) اصفهان از واگذاری ۳۰ واحد مسکن طی سال جاری به نیازمندان در اصفهان خبر داد.

به گزارش دنیای اسرار مهدی رقایی در جمع اصحاب رسانه گفت : چهل سال پیش این خیریه در محل بازار و مسجد کرمانی راه اندازی شد و در این سال ها اعتماد و اعتبار افرادی که به این مجموعه مراجعه کرده را حفظ کرده و در تلاش است تا محلی برای کمک افراد به همنوعان باشد.

وی با اشاره به واگذاری ۳۰ واحد مسکونی برای افراد نیازمند گفت: موسسه خیریه امام حسین (ع) با مشارکت مشاوران و داوطلبان اجتماعی حوزه مسکن تا کنون بیش از ۳۰۰ واحد مسکونی در سطح استان اصفهان تکمیل و به مددجویان واجد شرایط واگذار کرده است.

وی بیان داشت: موسسه خیریه امام حسین طی چهار دهه فعالیت خود بیش از ۱۵۰۰۰ خانوار را تحت پوشش قرار داده است که با توجه به نقش راهبردی مسکن در زندگی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

قائم مقام موسسه خیریه امام حسین(ع) اصفهان با اشاره به وظایف خیریه افزود: خیریه امام حسین(ع) یک نهاد مردمی با تکیه بر توانمندی‌های افراد نیکوکار است که در حوزه تامین مسکن پایدار و مقاوم در اصفهان فعالیت دارد.

رقایی با بیان اینکه روزانه حدود ۲۰ تا۳۰ نفر به خیریه امام حسین مراجعه می کنند، گفت: در جلسات روزهای چهارشنبه، این خیریه با کمک های مردمی ۱۱ خانه را برای نیازمندان خریداری کرده، همچنین طی ۹ ماهه امسال به۲۴۲ پرونده و درخواست اعم از رهن منزل، خرید منزل و تعمیر و بازسازی منزل رسیدگی کرده است، البته مراجعان این خیریه زیاد است.

 این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به نقش مؤثر رسانه‌ها در ترویج ارزش‌های اخلاقی می‌طلبد که مردم و رسانه‌ها در ترویج امر خیر پیش قدم شوند.

رقایی درباره گزینش افراد نیازمند، توضیح داد: در گزینش مددجویان و نیازمندان حوزه های مختلف مسکن، اگر شخص مورد تایید بود، با وی تماس گرفته می شود که بعد از بارگذاری مدارک لازم و بررسی محقق، در کمیته خیرات میزان نیاز افراد مشخص می شود و در نهایت در مرحله پرداخت خیران قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه کمک های این خیریه به روش های مختلف است، گفت: بخشی از کمک ها در قالب چهارشنبه های صبح است که هر هفته رقم ۱۵۰ میلیون تومان برای افراد نیازمند جمع آوری می شود.

وی با بیان اینکه خیریه امام حسین (ع) با هیچ نهاد و ارگان دولتی همکاری ندارد، یادآور شد: گردش مالی سالانه این خیریه ۲۰ میلیارد تومان است.     

        رییس هیات مدیره خیریه امام حسین(ع) نیز در این نشست، تاکید کرد: فلسفه وجودی خیریه امام حسین(ع) تنها کمک به نیازمندان نیست بلکه محل و بستری برای افرادی است که قصد کمک به دیگران را دارند.

حسین علی صرافان تاکید کرد: تنها ما مسئولان خیریه دغدغه کمک ندارند، بلکه بیشتر افراد جامعه دغدغه خیریه و کمک به دیگران را دارند.

وی در ادامه از برگزاری همایش «مهربانی تو می سازد» در سوم اسفند ماه سال جاری در محل سالن همایش های سیتی سنتر اصفهان خبر داد و گفت: این همایش بزرگترین گردهمایی فعالان حوزه ساختمان در اصفهان، مصادف با میلاد امام حسین (ع) و روز مهندس برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی خیران باید به کمک مردم بیایند، ادامه داد: موسسه خیریه امام حسین(ع) با شفافیت مالیاتی و تابعیت از قوانین مالیاتی با استحکام و مقاومت به فعالیت ادامه می دهد و انعکاس نیازها، تهدیدها و فرصتها می تواند زمینه مشارکت و همیاری اجتماعی را فراهم کند.

خبرنگار :علیرضاهژبری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.