تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
کد خبر : 9989

پیامد تغییرات اقلیم رفتن به سوی پدیده های حدی مانند خشکسالی، سرمازدگی، بارش های سیل آسا و نوسانات دمایی ناگهانی است.

پیامد تغییرات اقلیم رفتن به سوی پدیده های حدی مانند خشکسالی، سرمازدگی، بارش های سیل آسا و نوسانات دمایی ناگهانی است.

حضور مدیرکل هواشناسی استان در برنامه گفتگوی هفته سیمای  مرکز اصفهان پیامد تغییرات اقلیمرفتن به سوی پدیده های حدی مانند خشکسالی، سرمازدگی، بارش های سیل آسا و نوساناتدمایی ناگهانی است. به گزارش دنیای اسراربه نقل از روابط عمومی هواشناسی استان اصفهان مهندس خورشیدی مدیرکل محترم هواشناسی استان اصفهان در برنامه زنده گفتگوی هفته صدا و

Print Friendly, PDF & Email

حضور مدیرکل هواشناسی استان در برنامه گفتگوی هفته سیمای  مرکز اصفهان

پیامد تغییرات اقلیمرفتن به سوی پدیده های حدی مانند خشکسالی، سرمازدگی، بارش های سیل آسا و نوساناتدمایی ناگهانی است.

به گزارش دنیای اسراربه نقل از روابط عمومی هواشناسی استان اصفهان مهندس خورشیدی مدیرکل محترم هواشناسی استان اصفهان در برنامه زنده گفتگوی هفته صدا و سیمای مرکز اصفهان با بیان این مطلب افزود : از ابتدای سال جای شاهد بارش های خوبی در کشور و به تبع آن در استان اصفهان بودیم و اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ۲۷ اسفند ماه سال ۹۷ با ارسال پیش آگاهی  و اخطاریه های به موقع به مسئولین و مردم استان باعث شد ، میزان خسارت ناشی از بارش های شدید در ابتدای سال به حداقل برسد، تیم های عملیاتی دستگاه های مرتبط با مدیریت بحران توانستند با اتکاء  به دانش هواشناسی و انجام پیشگیری های به موقع از میزان خسارات احتمالی بکاهند. و مسلماً بی توجهی در این خصوص می توانست خسارات جبران ناپذیری را به مردم وارد نماید.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان گفت : بارش های اخیر هرچند خوب بود ولی هنوز نتوانسته جبران کم آب های سال های گذشته را بنماید و امیدواریم با تداوم آن شاهد افزایش منابع و ذخایر آبی در استان اصفهان باشیم.

وی همچنین عنوان کرد: رویکرد سازمان هواشناسی در سال های اخیر رفتن به سمت اتوماتیک ساختن ایستگاه های هواشناسی بوده است و این امر می تواند داده های هواشناسی را  با دقت، صحت و سرعت بیشتر به سرور های مرکز استان رسانده و نهایتاً به دست کاربران برسد. قدر مسلم اطلاعات هواشناسی محاسباتی است و هرچقدر بتوان خطا های محسباتی را به حداقل رساند، بر میزان صحت آن می افزاییم.

مهندس خورشیدی در ادامه به تشریح تهک  یا  همان توسعه هواشناسی کاربردی پرداخت و گفت: یکی دیگر از برنامه های سازمان هواشناسی در سال های اخیر کاربردی نمودن هواشناسی است. که این امر مستلزم آن است که ابتداء کاربران را شناسایی کنیم، نیازسنجی نماییم. داده های مورد نیاز کاربران را تولید نماییم. این اطلاعات را به موقع در اختیار آنان بگذاریم و نهایتاً بازخورد آن را نیز  رصد نماییم.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از تمامی همکاران خدوم هواشناسی استان اصفهان در امر خدمت رسانی، از مردم فهیم استان خواست با اطمینان بیشتر به توصیه های هواشناسی عمل نمایید و  از مسئولین هم خواست به جهت ارتقاء بیشتر نام و جایگاه هواشناسی و افزایش اطمینان کاربران خدمات هواشناسی به این سازمان توجه بیشتر نموده و با در اختیار قرار دادن منابع مالی بیشتر جهت افزایش توان این اداره کل به تکنولوژی هواشناسی روز دنیا  چشم انداز مورد نظر را محقق سازند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.