تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲
کد خبر : 7530

۳۲۰ تن فراورده خام دامی فاسد در اصفهان معدوم شد

۳۲۰ تن فراورده خام  دامی فاسد در اصفهان معدوم شد

۳۲۰تن فراورده خام  دامی فاسد در اصفهان معدوم شد   مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: ۳۲۰ تن فراورده خام دامی و غیربهداشتی امسال در این استان کشف، ضبط و معدوم شد. به گزارش دنیای اسرار به نقل ازایرنا:شهرام موحدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال ۱۰۸هزار مورد بازدید بهداشتی از سطح

Print Friendly, PDF & Email

۳۲۰تن فراورده خام  دامی فاسد در اصفهان معدوم شد


  مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: ۳۲۰ تن فراورده خام دامی و غیربهداشتی امسال در این استان کشف، ضبط و معدوم شد.

به گزارش دنیای اسرار به نقل ازایرنا:شهرام موحدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال ۱۰۸هزار مورد بازدید بهداشتی از سطح مراکز تولید و عرضه فراورده های خام دامی و طیور در استان اصفهان صورت گرفت و ۲ هزار و ۵۵۹ واحد تولیدی و توزیع کننده متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی گفت: همچنین در این مدت میزان کشتار دام در این استان ۳۲ هزار و ۹۲۷ تن و کشتار طیور ۴۸ میلیون قطعه گزارش شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان اظهار داشت: نیروهای دامپزشکی استان در بخش دولتی و خصوصی به منظور ارتقا بهداشت عمومی با نظارت های شبانه روزی از ورود ۳۲۰ تن انواع فرآورده های خام دامی غیر قابل مصرف به بازار جلوگیری به عمل آوردند.
به گفته وی، این مقدار فرآورده خام دامی شامل گوشت قرمز، گوشت سفید، ماهی و آلایش دام و طیور بود که از چرخه مصرف انسانی خارج شد.
موحدی گفت: دامپزشکی استان اصفهان در راستای پیشگیری از بیماری های واگیردار دامی و مشترک بین انسان و دام، حفظ سرمایه های ملی و کمک به اشتغال در صنعت دامپروری سالانه بطور متوسط ۱۲ میلیون سرنوبت واکسیناسیون دام انجام می دهد.
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان از نادیده گرفته شدن سازمان دامپزشکی در طرح تحول سلامت انتقاد کرد و گفت: جایگاه دامپزشکی به عنوان یکی از زیربناهای سلامت جامعه در طرح تحول نظام سلامت دیده نشده است.
وی افزود: بخشی از زیربنای بهداشت و سلامت غذا در جامعه برعهده دامپزشکی است که باید نگاه جامعی به این بخش بوجود آید.
موحدی اظهار داشت: سازمان دامپزشکی نقش موثری در پیشگیری از بیماری ها دارد و توجه به این بخش در طرح تحول سلامت می تواند بسیاری از بیماری ها و هزینه های درمان را کاهش دهد.
وی افزود: استان اصفهان با تولید روزانه ۳ هزار و ۲۰۰ تن رتبه اول تولید شیرخام ، رتبه اول تولید ماهیان زینتی و رتبه دوم تولید تخم مرغ خوراکی کشور را به خود اختصاص داده است.
موحدی تصریح کرد: سالانه ۲۶نوع محصول بالغ بر ۱۸ هزارتن شامل انواع فرآورده های دامی، خوراک دام و طیور از استان اصفهان به ۲۲ کشور جهان صادرمی شود که در حدود ۲۰ میلیون دلار ارز آوری را به همراه داشته است.
اصفهان رتبه اول تولید گوشت مرغ و بوقلمون، رتبه چهارم تولید گوشت قرمز، رتبه دوم تولید تخم مرغ و رتبه اول تولید شیر خام و رتبه سوم تولید عسل کشور را داراست.
استان اصفهان دارای بیش از هفت میلیون و ۸۰۰ هزار راس انواع دام است که این خطه را به یکی از قطب های تولید فرآورده های دامی در کشور بدل کرده است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.