تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۶
کد خبر : 9617

۶۰۰ میلیارد ریال امسال در بخش آبخیزداری اصفهان هزینه می شود

۶۰۰ میلیارد ریال امسال در بخش آبخیزداری اصفهان هزینه می شود

مدیرکل منابع طبیعی: ۶۰۰ میلیارد ریال امسال در بخش آبخیزداری اصفهان هزینه می شود مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: در سال جاری ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تقویت بخش آبخیزداری این استان حوزه هزینه خواهد شد. به گزارش  دنیای اسراربه نقل ازایرنا، محمدحسین شاملی روز چهارشنبه در سفر به تیران و کرون در

Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل منابع طبیعی:

۶۰۰ میلیارد ریال امسال در بخش آبخیزداری اصفهان هزینه می شود


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: در سال جاری ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تقویت بخش آبخیزداری این استان حوزه هزینه خواهد شد.

به گزارش  دنیای اسراربه نقل ازایرنا، محمدحسین شاملی روز چهارشنبه در سفر به تیران و کرون در دیدار با فرماندار این شهرستان افزود: سال گذشته ۳۰۰میلیارد ریال در حوزه آبخیزداری استان هزینه شد.
وی بیان کرد: همکاری و مشارکت مسئولان محلی در توزیع اعتبار و اجرای پروژه ها بسیار مهم است و اداره کل چهار برابر معادل تخصیص اعتبار مسئولان محلی به حوزه آبخیزداری آن منطقه بودجه اختصاص می دهد که این موضوع فرصت تشویقی برای سرمایه گذاری در این حوزه است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان ادامه داد : اجرای طرح های آبخیزداری در جلوگیری از خسارت سیل، جذب آب به سفره های زیرزمینی و جلوگیری از فرسایش خاک موثر است و این سرمایه گذاری منفعت عمومی برای منابع طبیعی دارد.
وی یادآورشد: در برخی از شهرستان های استان خیرین برای اجرای طرح های آبخیزداری به صحنه آمده و مشارکت داشته اند.
شاملی با اشاره به برداشت غیرمجاز موسیر از مراتع استان گفت: برای جلوگیری از این تخلف توزیع بذر موسیر و تشویق کشاورزان به کاشت این گیاه دارویی انجام شد و چنین اقدامی در کاهش تخلفات و برداشت غیرمجاز موثر بوده است.
وی یادآورشد: مرتع داران با اخذ مجوز میزان خاصی را از این گیاهان برداشت می کنند و مسئولیت حراست از مراتع را بر عهده دارند.
استان اصفهان ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار از آن را مراتع تشکیل می دهد که این استان سه میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی بیابانی دارد که یک میلیون و ۳۰۰ هکتار از آن کانون های بحرانی فرسایش بادی و انتشار ریزگردهاست.
در این استان یکصد هزار هکتار جنگل زاگرسی متراکم بیشتر در مناطق سمیرم در جنوب استان و فریدونشهر در غرب اصفهان و ۴۳۰ هزار هکتار جنگل های تنک ایرانی تورانی در شمال استان وجود دارد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.