تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
کد خبر : 10749

نماز جمعه باید دل ها را آرام کند

نماز جمعه باید دل ها را آرام کند

امام جمعه موقت تهران: نماز جمعه باید دل ها را آرام کند به گزار ش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه این هفته گفت: خداوند متعال از نماز جمعه به عنوان «ذکر الله» یاد می کند که باید دلها را آرام کند و به همه امید دهد و امیدواریم

Print Friendly, PDF & Email

امام جمعه موقت تهران:

نماز جمعه باید دل ها را آرام کند

به گزار ش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه این هفته گفت: خداوند متعال از نماز جمعه به عنوان «ذکر الله» یاد می کند که باید دلها را آرام کند و به همه امید دهد و امیدواریم بتوانیم در کنار دعای پیغمبر (ص) و دعای امام زمان (عج) به دلها آرامش دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین «کاظم صدیقی» امام جمعه موقت تهران در جمع نمازگزارانِ شرکت کننده در مراسم روز قدس افزود: همه انسان‌ها در حال آب کردن عمرشان هستند، قرآن کریم مسلمانان را به تقوا دعوت می‌کند درحالی که این جهان تنها سرمایه‌ای است که می‌توانستیم برای زندگی ابدی ذخیره کنیم. اگر این را درک نکنیم در زندگی دنیوی باختیم و نتوانستیم برای خود کاری کنیم و از این جهت است که قرآن کریم بر زندگی دنیوی انسان‌ها تاکید دارد.

وی گفت: قرآن ما را به جان امام زمان قسم می‌دهد و ما را به یک حقیقت دعوت می‌کند که همه ما ابدی هستیم و زنده می‌مانیم و مرگ یک زندگی جدید را برای ما آغاز می‌کند که نباید فراموش کرد که اکنون در این عمر دنیوی برای تأمین ابدیت خود آمدیم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: «ایمان»، «عمل صالح»، «انگیزه خدایی»، «تواصی به حق» چهار خصوصیت است که اگر داشته باشیم از این سرمایه عمر بهترین غنیمت را برای تأمین ابدیت خود خواهیم داشت.

وی با تاکید بر ضرورت امربه معرف و نهی از منکر افزود: منکر آتش و گناه گودال جهنم است که بلای جان اشخاص می‌شود و نباید گناه کردن مردم را تماشا کرد. تواصی به حق عکس‌العمل و پرخاشگری دارد و باید مسلمان تحمل خود را بالا ببرد.

صدیقی «قدرت»، «رفاه طلبی» و «تزویر» را راههای سقوط در جامعه دانست و گفت: اگر کسی در زندگی انگیزه شکمش است و به دنبال رفاه مادی است و به حلال و حرام توجه نمی‌کند و به دنبال لذایذ زندگی است؛ این انگیزه حیوانی است. اگر انسان سیاسی مرتب به انتخابات فکر کند و ما به دنبال برجسته شدن خود در رسانه‌ها باشد و دیگران را بی‌آبرو کند، به شیطان بدل شده است.

وی با اشاره به لطف و عنایت خداوند گفت: باید تلاش کنیم تا چهل چراغ خداوند در دل‌هایمان نصب و زینت داده شود و امان از انسانی که ظاهری زیبا و دل کثیفی دارد و ما انسان‌ها به راهنما نیاز داریم تا خط و جاده اصلی را به ما نشان دهد تا دچار انحراف نشویم و ما در نمازها «اهدنا الصراط المستقیم» را به این لحاظ عرض می‌کنیم.

وی درپایان با اشاره به نقش ماه مبارک زمان در تزکیه نفس گفت: ماه خدا به ما نیرو داد و توانستیم نفس خود را کنترل کنیم و در برابر شیطان قوی شویم و مهمانی خداوند سبب شد که از کارهای بد خود خجالت بکشیم و به سوی حقیقت حرکت کنیم.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.