تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۹
کد خبر : 11582

جوایز اولین مرحله جشنواره کی ۳ امتیاز دارد اهدا گردید

جوایز اولین مرحله جشنواره کی ۳ امتیاز دارد اهدا گردید

جوایز اولین مرحله جشنواره کی ۳ امتیاز دارداهدا گردید به گزارش دنیای سرار:کیسه های پلاستیکی علاوه بر اینکه از منابع تجدید ناپذیر تهیه می شوند ، مشکلات زیست محیطی فراوانی را به وجود می آورند.طبق بررسی کارشناسان، سالانه حدود یک تریلیون تن کیسه پلاستیکی وارد چرخه ضایعات می‌شوند و این رقم بالای تولید مواد پلاستیکی

Print Friendly, PDF & Email

جوایز اولین مرحله جشنواره کی ۳ امتیاز دارداهدا گردید

به گزارش دنیای سرار:کیسه های پلاستیکی علاوه بر اینکه از منابع تجدید ناپذیر تهیه می شوند ، مشکلات زیست محیطی فراوانی را به وجود می آورند.طبق بررسی کارشناسان، سالانه حدود یک تریلیون تن کیسه پلاستیکی وارد چرخه ضایعات می‌شوند و این رقم بالای تولید مواد پلاستیکی از جنبه‌های مختلف برای زمین مشکل‌ساز است.

این کیسه ها به دلیل استحکام ، ارزانی ،بادوامی ، سبکی ، کاربردی و بهداشتی بودن برای حمل مواد غذایی در بین مردم محبوبیت زیادی دارد ، اما غافل از اینکه تجزیه کیسه های پلاستیکی حداقل ۳۰۰ سال طول می کشد و هیچکس آنقدر عمر نمی کند کهتجزیه پلاستیک ها را ببیند !

استفاده از کیسه های پارچه ایی  با عنوان من طبیعت را دوست دارم در بازارهای روز کوثر سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهردار ی اصفهان از تاریخ ۱۵/۰۶/ ۹۵صورت پذیرفت.

در این ارتباط مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان با اشار به برگزاری اولین جشنواره کیسه های پارچه ایی گفت: هدفمجموعه سازمان ساماندهی مشاغل شهری و بهره برداران بازارهای روز کوثر از عملینمودن این اقدام حمایت از محیط زیست و قدم برداشتن در جهت حمایت و حفاظت از حریمسلامت شهروندان و شهر بوده است.

محمد مجیری گفت: با توجه به گستردگی مصرف کیسه های پلاستیکی و اسراف و استفاده بیش از نیاز واقعی در استفاده از این کیسه ها ضرر و زیان بسیار به محیط زیست را در پی خواهد داشت؛ به همین دلیل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان با همت بهره برداران بازارهای روز کوثر تصمیم برآن گرفت که کیسه های پارچه ای را جایگزین  کیسه های پلاستیکی نماید.

در همین راستا به منظور ترغیب شهروندان به استفاده از کیسه های پارچه ای و حذف کامل کیسه های پلاستیکی از سطح شهر برنامه ها، جوایز و تخفیفات ویژه ای در این ارتباط اجرایی گردید.

مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری  و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان با اشارهبه برگزاری جشنواره”کی سه امتیاز” دارد گفت:به منظور ترغیب بیشترشهروندان به استفاده از کیسه های پارچه ایی و استفاده چندین باره از یک کیسهجشنواره کیسه امتیاز دارد ” کی سه امتیاز دارد” در تمامی بازارهای روزکوثر اجرایی شده و ۱۱۰ میلیون تومان جایزه جهت حامیان محیط زیست شامل سیصدو سی وسه جایزه ۳۳۳ هزار تومانی در نظر گرفته شد.

وی تاکید کرد با توجه به استقبال همشهریان از این جشنواره بزودی شاهد برگزاری مجدد این جشنواره در جهت کاهش استفاده از پلاستیک و حفاظت و حراست از محیط زیست خواهیم بود

مجیری گفت: کیسه های پارچه ای بهترین گزینه برای خرید می باشند این درحالی است که استفاده از کیسه های پارچه ای سنتی دیرینه در کشور ما بوده که اکنونبه فراموشی سپرده شده و جای خود را به کیسه های پلاستیکی داده است. نکته مهم در این امر حمایت همه جانبه مسئولان استانی و کشوری است که نیازمند اراده ایی قویتر دراین زمینه میباشد اما متاسفانه تاکنون حمایت و توجهی از ارگانهای ذیربط صورتنپذیرفته است و این اقدام شایسته در بازارهای روز کوثر تنها با حمایت شهروندان فهیم همراه بوده که باعث دلگرمی خادمان خود در سازمان ساماندهی مشاغل شهری و بهره برداران بازارهای روز کوثر شده است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.