تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
کد خبر : 22401

اهدای جام قهرمانی مسابقات کشتی آزاد کشور به گنجینه و مرکز اسناد آبفای استان اصفهان

اهدای جام قهرمانی مسابقات کشتی آزاد کشور به گنجینه و مرکز اسناد آبفای استان اصفهان

به گزارش دنیای اسرار:این همکار بازنشسته که از نخستین کارمندان سازمان، شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به شمار می رود گفت: « در واقع من بنیانگذار باشگاه و نخستین رییس آن به شمار می روم. بعدها به واسطه من، قهرمانان دیگری از جمله مرحوم منوچهر تربتیان قهرمان ملی شنا، مصطفی شاهچراغی قهرمان ملی دوچرخه

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:این همکار بازنشسته که از نخستین کارمندان سازمان، شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به شمار می رود گفت: « در واقع من بنیانگذار باشگاه و نخستین رییس آن به شمار می روم. بعدها به واسطه من، قهرمانان دیگری از جمله مرحوم منوچهر تربتیان قهرمان ملی شنا، مصطفی شاهچراغی قهرمان ملی دوچرخه سواری، احمد شیوافر عضو تیم ملی فوتبال جوانان و یدالله صالحی قهرمان ملی جودو به سازمان آبفای اصفهان آمدند.»

جام قهرمانی مسابقات کشتی آزاد کشور در سال ۱۳۵۰ به گنجینه و مرکز اسناد آبفای استان اصفهان اهدا شد.
این جام را پهلوان تقی رجایی نفر نخست وزن ۸۲ کیلوگرم مسابقات قهرمانی کشتی آزاد کشور در سال ۱۳۵۰ به گنجینه و مرکز اسناد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اهدا کرد تا پس از بازسازی در معرض نمایش عمومی گذاشته شود.
وی که موسس و نخستین رییس باشگاه فرهنگی – ورزشی آبفای استان اصفهان به شمار می رود در خصوص کسب مقام قهرمانی این دوره از مسابقات گفت: «سال ۱۳۵۰ مسابقات کشتی آزاد قهرمانی ایران در اصفهان برگزار شد و من در وزن ۸۲ کیلو گرم کشتی می گرفتم. آن سال ۲۶ نفر در این وزن مسابقه می دادند که شش نفر آنان از قهرمانان کشوری، آسیایی و جهانی بودند. حسین تهامی که قهرمان جهان بود. علی بیات که الان مربی تیم ملی است، قهرمان مسابقات ارتش های جهان بود. عزیز امیرزاده که رقیب همیشگی آقای موحد و کشتی گیر قدری بود. آقای یعقوبی که قهرمان مسابقات آسیایی بود. غلامعلی عاقلتر از استان خراسان که قهرمان کشور بود و خودم که آن روزها بسیار سرحال و آماده بودم.»
پهلوان رجایی افزود: « روز وزن کشی، روزنامه ها عکس هر شش نفرمان را به عنوان شانس اول قهرمانی چاپ کردند، چون پیش بینی این که چه کسی قهرمان مسابقات می شود، بسیار سخت بود و من با یاری خداوند و کمک مردم اصفهان، موفق به کسب مقام قهرمانی در این مسابقات شدم. من تنها کشتی گیر اصفهانی بودم که این مقام را به دست آورد.»
این کشتی گیر پیشکسوت که متولد سال ۱۳۲۲ محله بید آباد شهر اصفهان است در خصوص چگونگی استخدام در سازمان آب و فاضلاب اصفهان گفت: « پس از اخذ مدرک دیپلم ادبی در مدرسه فروغ، با توصیه جهان پهلوان تختی که دوست آقای مهندس حجازی مدیرعامل سازمان بود، در سال ۱۳۴۵ وارد سازمان آب و فاضلاب اصفهان شدم.»
پهلوان رجایی در مورد چگونگی شکل گیری باشگاه فرهنگی – ورزشی آبفای اصفهان گفت: «سال ۱۳۴۶ در مسابقات کشتی قهرمانی کشور به مقام نخست رسیدم و آقای مهندس حجازی خبر قهرمانی من را در روزنامه ها خوانده بود. ایشان یک روز مرا صدا کرده و از من خواست تا فهرست لوازمی را که یک باشگاه ورزشی نیاز دارد بنویسم. من هم فهرست کاملی از وسایل مورد نیاز تهیه کرده و خدمت آقای حجازی بردم. سپس اتاقی را در خیابان کمال اسماعیل که محل شرکت تعاونی مصرف کارکنان سازمان بود برای باشگاه در نظر گرفتیم و آن را تاسیس کردیم.»
این همکار بازنشسته که از نخستین کارمندان سازمان/ شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به شمار می رود افزود: « در واقع من بنیانگذار باشگاه و نخستین رییس آن به شمار می روم. بعدها به واسطه من، قهرمانان دیگری از جمله مرحوم منوچهر تربتیان قهرمان ملی شنا، مصطفی شاهچراغی قهرمان ملی دوچرخه سواری، احمد شیوافر عضو تیم ملی فوتبال جوانان و یدالله صالحی قهرمان ملی جودو به سازمان آبفای اصفهان آمدند.»
وی که پس از ۳۵ سال خدمت در سال ۱۳۸۰ به افتخار بازنشستگی نائل شده است در ادامه خاطراتی از نخستین روزهای کاری در سازمان آب و فاضلاب، تاسیس باشگاه فرهنگی – ورزشی آبفا، عضویت در تیم ملی کشتی، حضور در مراسم عروسی جهان پهلوان تختی و فعالیت های سیاسی و اجتماعی خود قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ذکر کرد که در آینده توسط گنجینه و مرکز اسناد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تدوین و منتشر خواهد شد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.