تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱
کد خبر : 31914

رونمایی پوستر پنجمین جشنواره ملی تئاتر کمدی خندستان

رونمایی پوستر پنجمین جشنواره ملی تئاتر کمدی خندستان

با حضور معاون فرهنگی شهردار اصفهان انجام شد؛ رونمایی پوستر پنجمین جشنواره ملی تئاتر کمدی خندستان جشنواره ملی تئاتر کمدی خندستان، نشست خبری و مراسم رونمایی از پوستر پنجمین دوره از جشنواره ملی تئاتر کمدی خندستان در پردیس هنر اصفهان برگزار شد. به گزارش دنیای اسرار، معاون فرهنگی شهردار اصفهان در این نشست اظهار کرد:

Print Friendly, PDF & Email

با حضور معاون فرهنگی شهردار اصفهان انجام شد؛
رونمایی پوستر پنجمین جشنواره ملی تئاتر کمدی خندستان
جشنواره ملی تئاتر کمدی خندستان، نشست خبری و مراسم رونمایی از پوستر پنجمین دوره از جشنواره ملی تئاتر کمدی خندستان در پردیس هنر اصفهان برگزار شد.

به گزارش دنیای اسرار، معاون فرهنگی شهردار اصفهان در این نشست اظهار کرد: جشنواره ملی خندستان در اواخر سال ۱۴۰۱ به طور رسمی کلید خورد و از اوایل اسفندماه سال جاری، اصفهان میزبان هنرمندان و گروه‌های مختلف عرصه تئاتر و نمایش خواهد بود.

مجتبی شاهمرادی با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر فجر نیز افزود: اتفاق مثبتی که در دو دوره برگزاری جشنواره خندستان افتاده، اهدای جایزه خندستان به منتخبین داوری شده هنرمندان جشنواره فجر بوده و همچنین با برگزاری جشنواره خندستان درتلاش هستیم تا ظرفیت‌های تئاتر اصفهان را شناسایی و آن را به کل کشور معرفی کنیم.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان بیان کرد: لازم به ذکر است که این جشنواره، بخش ویژه‌ای تحت عنوان “زاینده‌رود” دارد که باهدف گسترش مسئله زاینده‌رود در مجامع بالاتر و ملی اضافه شده‌است و ما درتلاش هستیم تا رودخانه اصفهان را تبدیل به زاینده‌رود ایران کنیم.

وی ضمن ابراز خرسندی برای آینده تئاتر اصفهان گفت: امیدوارم که در پرتو این جشنواره، هنرمندان اصفهان بتوانند آثار برتر و استعدادهای خود را به خوبی نشان دهند.

سیدمحمدصادق سجادزاده نائب رئیس جشنواره ملی تئاتر‌ کمدی خندستان نیز اظهار کرد: بیش از صد سال از اجرای تئاتر میرزاده عشقی در اصفهان گذشته‌‌ است که این موضوع به زندگی و پویایی تئاتر در اصفهان اشاره دارد و لازم به ذکر است که تئاتر در اصفهان زنده خواهد ماند.

وی درخصوص تئاتر کمدی گفت: بستر طنز فرصتی برای گفت‌گو در جامعه‌ای است که فقدان آن وجود دارد و شاید هنر، یکی از ظرفیت‌های خوب برای گفت‌وگو باشد. همچنین بستر طنز فرصتی جدی برای نقد ایجاد می‌کند، چون در روزگاری که همه به گفت‌وگو و نقد نیاز داریم، استفاده از ظرفیت تئاتر طنز، فرصت مناسبی است که ورود جشنواره خندستان در این حوزه، کمک به گسترش گفت‌وگوی هنرمندانه و نقادانه، می‌کند.

نائب‌رئیس جشنواره ملی تئاتر کمدی خندستان خاطرنشان کرد: جامعه امروز به فضایی برای طنز فاخر نیاز دارد تا در حوزه ادبیات و نمایش رقم بخورد؛ فضای روانشناختی امروز جامعه، ایجاب می‌کند فضای طنز و کمدی که موجب رشد جامعه می‌شود، برای مردم بیشتر به وجود بیاید.

ایجاد زیرساخت‌های شهری برای ارتقاء آثار نمایشی در اصفهان
وی تصریح کرد: تلاش ما در مجموعه مدیریت شهری اصفهان این است که بتوانیم فرصت و زیر ساخت‌های لازم را برای ارتقاء کمی و کیفی آثار هنری به ویژه آثار نمایشی ایجاد کنیم؛ همچنین زیرساخت‌های ضروری حوزه نمایش و هنر را در شهر گسترش دهیم تا آثار نمایشی کیفیت خوبی داشته باشند.

سجادزاده گفت: کار کردن برای اصفهان، ارزشمند است؛ اصفهان در طول تاریخ مملوء از نمادهای مختلف است و شاید جشنواره خندستان بتواند نماد جدیدی را در کنار دیگر افتخارات ارزشمند اصفهان فراهم کند که این امر می‌تواند اتفاقی ملی و بین‌المللی بسیارخوبی را در حوزه تئاتر و طنز کشور برای اصفهان ایجاد نماید.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.