تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
کد خبر : 32798

ورود به حوزه ساخت مسکن، با تمام توان استان

ورود به حوزه ساخت مسکن، با تمام توان استان

استاندار اصفهان خبر داد؛ ورود به حوزه ساخت مسکن، با تمام توان استان   دکتر مرتضوی گفت: حسب تأکیدات ویژه رییس جمهور و به دلیل کم کاری هایی که در بخش مسکن در سالهای گذشته انجام شده چاره ای نداریم جز اینکه با جدیت و برنامه به این حوزه ورود کنیم.   به گزارش دنیای

Print Friendly, PDF & Email

استاندار اصفهان خبر داد؛

ورود به حوزه ساخت مسکن، با تمام توان استان

 

دکتر مرتضوی گفت: حسب تأکیدات ویژه رییس جمهور و به دلیل کم کاری هایی که در بخش مسکن در سالهای گذشته انجام شده چاره ای نداریم جز اینکه با جدیت و برنامه به این حوزه ورود کنیم.

 

به گزارش دنیای اسرار: دویست و بیست و نهمین شورای برنامه ریزی و توسعه استان با حضور استاندار اصفهان، معاونین استاندار و سایر اعضا برگزار شد.

در این نشست دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان ضمن قدردانی از حضور باشکوه و حماسی مردم استان در راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: مردم استان در این روز بسیار بااهمیت، بسیار خوش درخشیدند‌.

وی ادامه داد: مردم روزه دار شکوه حضور خود در روز جهانی قدس را به همگان نشان دادند. از این بابت قدردان این حضور حماسی مردم در سراسر استان هستیم.

استاندار اصفهان با تأکید بر تخصصی شدن فعالیت شرکت های مشاور در طرح های کسب و کار، بیان کرد: شرکت های مشاور به نوشتن تخصصی طرح های کسب و کار توجه ویژه داشته باشند.

دکتر مرتضوی افزود: بایستی فرایندی در نظر گرفته شود تا فعالیت شرکت های مشاور بر اساس رتبه و کار تخصصی تنظیم شود. در کارگروه امور زیربنایی این موضوع بررسی و پیشنهاد این کارگروه مطرح شود تا شرکت های مشاور براساس سطح بندی، فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: حسب مسائل و مشکلاتی که برای مردم در حوزه مسکن وجود دارد، طرح نهضت ملی مسکن روی میز شخص ریاست جمهوری است و ایشان در این حوزه جلسات متعددی و مکرری را برگزار می کنند.

استاندار اصفهان افزود: حسب تأکیدات ویژه رییس جمهور و به دلیل کم کاری هایی که در بخش مسکن در سالهای گذشته انجام شده چاره ای نداریم جز اینکه با جدیت و برنامه به این حوزه ورود کنیم.

دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: متأسفانه ۷۰ تا ۸۰ درصد از درآمد خانواده ها، صرف حوزه مسکن می شود و قیمت سرسام آور زمین و مسکن کام مردم را تلخ کرده است.

وی ادامه داد: اگر در ۱۰ سال گذشته به حوزه مسکن غفلت نمی شد اکنون مردم ما تا این حد دچار مشکل نبودند لذا باید به صورت ویژه به این حوزه ورود کنیم تا مشکلات ساماندهی شوند.

استاندار اصفهان متذکر شد: در استان اصفهان جلسات شورای مسکن و ستاد بازآفرینی شهری به صورت هفتگی برگزار می شوند‌‌. مدیریت استان تمام امکانات خود در حوزه مسکن را به میدان آورده، در یکی از دستور جلسات جدید مصوب کردیم که موضوع خانه های خالی را در دستور کار قرار دهیم تا بتوانیم با راهکار قانونی از این ظرفیت استفاده کنیم.

دکتر مرتضوی با تأکید بر در نظر گرفتن خدمات زیرساختی در ساخت و ساز مسکن، گفت: یکی از دستورکارهای شورای مسکن پیگیری زیرساخت های خدماتی (تأمین آب، برق، گاز و…) است.

وی افزود: در این راستا دستگاه های تخصصی استان برنامه ارائه می کنند و برگزاری مجدد جلسه با وزیر راه و شهرسازی نیز در دستور کار است.

گفتنی است؛ در این نشست ۴۵۲ هکتار الحاق اراضی در ۲۶ شهر استان مصوب شد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.