تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر : 32890

۸۷۷ حلقه چاه غیرمجاز در استان اصفهان پر و مسلوب المنفعه شد

۸۷۷ حلقه چاه غیرمجاز در استان اصفهان پر و مسلوب المنفعه شد

مدیرحفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای اصفهان: ۸۷۷ حلقه چاه غیرمجاز در استان اصفهان پر و مسلوب المنفعه شد مدیرحفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا امروز، ۸۷۷ حلقه چاه غیرمجاز در استان اصفهان پر و مسلوب المنفعه شد.

Print Friendly, PDF & Email

مدیرحفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای اصفهان:

۸۷۷ حلقه چاه غیرمجاز در استان اصفهان پر و مسلوب المنفعه شد
مدیرحفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا امروز، ۸۷۷ حلقه چاه غیرمجاز در استان اصفهان پر و مسلوب المنفعه شد.

به گزارش دنیای اسرار، چهارم اردیبهشت ماه، مهندس محمد خلجی با بیان این که تا کنون ۸۸۶۷ حلقه چاه غیرمجاز در استان اصفهان پر و مسلوب المنفعه شده است، افزود: حجم آب صرفه جویی شده از محل پرکردن چاههای غیرمجاز استان، ۲۳۳ میلیون مترمکعب است.

وی با بیان این که مهمترین اقدام برای مقابله با تداوم افت سطح آب زیرزمینی، اجرای پروژه های طرح احیا و تعادل بخشی است، تصریح کرد: در استان اصفهان تعداد ۱۸ هزار و ۱۰ پروانه بهره برداری مربوط به چاههای کشاورزی اصلاح و تعدیل شده است.

خلجی اضافه کرد: اصلاح و تعدیل پروانه ها منجر به کاهش برداشت ۹۷۵ میلیون مترمکعب در حجم برداشت پروانه های صادر شده چاههای کشاورزی شده است.

مدیرحفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای اصفهان خاطر نشان کرد: از سال ۱۳۹۲ تا کنون

چهار هزار و ۵۶۵ دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز در استان توقیف شده است.

وی با اشاره به این که در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۸۴۷ کنتور حجمی هوشمند الکترومغناطیس بر روی چاه های کشاورزی، صنعت و خدمات دولتی نصب شده است، تصریح کرد: از سال ۱۳۹۶ تا کنون در مجموع، پنج هزار و ۳۰۶کنتور حجمی هوشمند الکترومغناطیس نصب شده است.

خلجی افزود: تقویت گروههای گشت و بازرسی در استان اصفهان به تعداد ۵۳اکیپ در سطح دشتهای استان اصفهان منجر به گزارش به موقع و جلوگیری از بسیاری از تخلفات آبی شده است.

مدیرحفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: در راستای چاره‌اندیشی برای کنترل افت و کسری مخزن در آبخوان‌ها، تجهیزات GPSروی همه دستگاههای حفاری استان نصب شده و نظارت بر این دستگاههای حفاری به صورت مستمر انجام می شود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.