تاریخ انتشار : شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴
کد خبر : 32992

جو زمین مرز مشخصی ندارد

جو زمین مرز مشخصی ندارد

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: جو زمین مرز مشخصی ندارد و تا میلیون‌های کیلومتر فراتر از سطح زمین می‌تواند به صورت رقیق‌تر وجود داشته‌باشد. مکانی که تحت عنوان فضا شناخته می‌شود به صورت قرار دادی مشخص و در بین جوامع مختلف تایید شده است. به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایمنا:عمران مرادی  با اشاره به تعریف

Print Friendly, PDF & Email

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: جو زمین مرز مشخصی ندارد و تا میلیون‌های کیلومتر فراتر از سطح زمین می‌تواند به صورت رقیق‌تر وجود داشته‌باشد. مکانی که تحت عنوان فضا شناخته می‌شود به صورت قرار دادی مشخص و در بین جوامع مختلف تایید شده است.

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایمنا:عمران مرادی  با اشاره به تعریف فضا و مرز بین زمین و محیط خارج از جو، اظهار کرد: به طور کلی جوی که اطراف زمین قرار گرفته، چیزی نیست که مرز مشخصی داشته‌باشد.

وی افزود: بسیاری از مردم تصور می‌کنند که منظور پژوهشگران از فضا، محیطی است که خارج از جو زمین قرار دارد، اما تعریف فضا این‌چنین نیست.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: درواقع جو زمین مرز مشخصی ندارد و تا میلیون‌های کیلومتر فراتر از سطح زمین می‌تواند به صورت رقیق‌تر وجود داشته‌باشد.

وی در رابطه با تعریف فضا گفت: به طور کلی مکانی که تحت عنوان فضا شناخته می‌شود به صورت قراردادی مشخص و در بین جوامع مختلف تایید شده است. درواقع تمام مردم جهان با یکدیگر قرارداد کرده‌اند که از فاصله‌ای مشخص و فراتر از آن تحت عنوان فضا نام‌گذاری شود.

مرادی در همین رابط تاکید کرد: براساس این قرارداد فضا، نقطه‌ای است که از فاصله ۱۰۰ کیلومتری نسبت به سطح زمین آغاز می‌شود.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: با توجه به این مسئله هر شخصی که بتواند به نحوی این مرز مشخص را پشت سر بگذارد به محیطی وارد شده که تحت عنوان فضا شناخته می‌شود.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.