تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
کد خبر : 33072

۲ قرارداد مشارکت در تجاری‌سازی محصولات فناور در دانشگاه اصفهان منعقد شد

۲ قرارداد مشارکت در تجاری‌سازی محصولات فناور در دانشگاه اصفهان منعقد شد

سرپرست امور فناوری، مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه اصفهان از انعقاد ۲ قرارداد مشارکت در تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های فناور در مرکز تجاری‌سازی این دانشگاه به ارزش ۳.۵ میلیارد تومان خبر داد.   به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:حسین حدیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به راه اندازی واحد تجاری

Print Friendly, PDF & Email

سرپرست امور فناوری، مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه اصفهان از انعقاد ۲ قرارداد مشارکت در تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های فناور در مرکز تجاری‌سازی این دانشگاه به ارزش ۳.۵ میلیارد تومان خبر داد.

 

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:حسین حدیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به راه اندازی واحد تجاری سازی دانشگاه اصفهان، افزود: در زمان کوتاهی پس از راه اندازی واحد تجاری سازی دانشگاه، ۱۲ مورد مذاکره با سرمایه گذاران انجام که ۲ مورد به انعقاد قرارداد منجر شد و ۲ مورد دیگر در آستانه انعقاد قرارداد است.

وی اظهار داشت: از محل ۲ قرارداد تجاری سازی و مشارکت در تولید محصولات با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ۳.۵ میلیارد تومان نصیب ۲ شرکت فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه اصفهان شد که در زمینه های تجهیزات پزشکی و صنایع شیمیایی فعال هستند.

حدیدی با اشاره به اینکه راه اندازی مرکز تجاری سازی از سال گذشته در دانشگاه اصفهان پیگیری شد، خاطرنشان کرد: دانشگاه پیش از این دارای کمیته مالکیت فکری بود اما با توجه به ضرورت حمایت از محصولات دانش بنیان، فعال کردن کمیته “مالکیت فکری و تجاری سازی” و راه اندازی مرکز تجاری سازی نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مرکز تجاری سازی زیر مجموعه ناحیه نوآوری دانشگاه اصفهان است و امسال آغاز به کار کرد، گفت: آیین نامه جدیدی در این زمینه بمنظور حمایت از دانش فنی واحدها و شرکت های فناور و دانش بنیان و سرمایه گذاری برای تجاری سازی آن و حفظ حقوق مادی و معنوی دانشگاه تدوین شده است.

حدیدی با اشاره به اینکه در مرحله نخست و بطور آزمایشی در ۶ ماه اول امسال، خدمات این مرکز به اعضای هیات علمی و واحدها و شرکت های فناور مستقر در دانشگاه اصفهان ارائه می شود، افزود: در مراحل بعدی، این حمایت ها برای خارج از دانشگاه نیز گسترش می یابد.

سرپرست امور فناوری، مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه اصفهان اظهار داشت: با توجه به قراردادی که با شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان داریم، طرح های پذیرفته شده در مرکز تجاری سازی از حمایت های تسهیلاتی و قانونی شهرک نیز برخوردار می‌شوند، زیرا اعتقاد داریم که این کار باید در قالب زیست بوم دیده شود.

حدیدی خاطرنشان کرد: در مرکز تجاری سازی دانشگاه اصفهان، ارزشگذاری، سطح خدمات و فناوری، تعیین سهم دانشگاه، ارتقای اعضای هیات علمی، جذب سرمایه گذار و فروش فناوری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

از جمله اهداف راه اندازی واحد تجاری سازی دانشگاه اصفهان، تشویق اعضای هیات علمی و دانشجویان به تبدیل دانش به ارزش تجاری در جهت اثرگذاری بر صنعت و جامعه، حمایت از پژوهش‌های کاربردی و توسعه‌ای، هدفمندسازی پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی و حمایت از حقوق ذینفعان دارایی‌های فکری است.

دانشگاه اصفهان با احتساب دانشکده‌های خوانسار و شهرضا دارای حدود ۱۹ هزار دانشجو و ۶۶۰ عضو هیات علمی در ۴۱۰ رشته تحصیلی است.

این دانشگاه با بیش از ۷۰ سال قدمت یکی از دانشگاه‌های جامع و برتر کشور و دانشگاه معین استان اصفهان محسوب می‌شود.

 

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.