تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
کد خبر : 33088

اعلام جزئیات طرح ملی کاهش مصرف بخش خانگی/ مردم تا ۲۰ برابر هزینه فروش برق پاداش صرفه‌جویی می‌گیرند

اعلام جزئیات طرح ملی کاهش مصرف بخش خانگی/ مردم تا ۲۰ برابر هزینه فروش برق پاداش صرفه‌جویی می‌گیرند

وزیر نیرو گفت: پاداش صرفه‌جویی امسال گسترده بوده و رشد رقم پاداش تا ۲۰ برابر هزینه فروش برق است.   به گزارش  دنیای اسراربه نقل از فارس، علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو در نشست‌خبری خود که امروز برگزار شد، اظهار داشت: در موضوع مدیریت مصرف ضرورت دارد از طریق رسانه‌ها ارتباط دائمی با مردم داشته باشیم.

Print Friendly, PDF & Email

وزیر نیرو گفت: پاداش صرفه‌جویی امسال گسترده بوده و رشد رقم پاداش تا ۲۰ برابر هزینه فروش برق است.

 

به گزارش  دنیای اسراربه نقل از فارس، علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو در نشست‌خبری خود که امروز برگزار شد، اظهار داشت: در موضوع مدیریت مصرف ضرورت دارد از طریق رسانه‌ها ارتباط دائمی با مردم داشته باشیم.

محرابیان گفت: ما در سالیان گذشته رشد مصرف قابل توجه داشتیم که این مسئله به دلیل رشد تقاضای صنعت و مصرف برق خانگی بوده است.

وی افزود: ناترازی تولید و مصرف برق زمینه شکل‌گیری خاموشی‌های گسترده را فراهم کرده بود و پیش‌بینی می‌شد در تابستان ۱۴۰۱، ۲۰ هزار مگاوات ناترازی برق داشته باشیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه اگر رشد ظرفیت تولید نبود ما باید در شبانه‌روز به طور متوسط با قطع برق مواجه می‌شدیم: با اقداماتی که انجام شد، ما در بخش خانگی خاموشی نداشتیم و در بخش صنعت، انرژی حداکثری متناسب با نیاز تامین شد.

این مقام مسئول با اشاره اینکه همکاری مردم مهمترین رکن تامین بار در تابستان ۱۴۰۱ بود، گفت: طرح پاداش صرفه‌جویی در سال گذشته اعلام شد و مردم با همکاری بسیار خوب در این طرح پاداش گرفتند.

وی ادامه داد: برای تامین برق سال ۱۴۰۲، ۱۴۰ اقدام در محورهای افزایش تولید و مدیریت مصرف برق در دستور کار قرار گرفت.

محرابیان در بیان خبر مهم وعده داده شده گفت: بر اساس برنامه دقیق، طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی در سال پیش رو در دستور کار است.

وی افزود: پاداش صرفه‌جویی امسال با سال گذشته دربرگیری گستره و رشد رقم پاداش تا ۲۰ برابر هزینه فروش برق است.

عضو کابینه دولت مردمی گفت: ما به طور متوسط قیمت فروش برق معادل ۱۰۰ تومان و در مناطق گرمسیری تا ۲۵ تومان است اما پاداش صرفه‌جویی تا ۲۰۰۰ تومان به ازای هر کیلووات پیش‌بینی شده است.

محرابیان در تشریح اینکه اینکه در سال گذشته به واسطه اجرای طرح‌های مدیریت مصرف، قبوض برق ۸ میلیون مشترک رایگان یا بستانکار شد، ادامه داد: بر این اساس ۴۰ درصد مشترکان مشمول پاداش صرفه‌جویی شدند.

وزیر نیرو افزود: طرح پاداش به مشترکان از ساعت ۲۴ روز ۳۱ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت و ۳۱ میلیون مشترک برق می‌توانند از این امکان استفاده کنند.

وی در بیان طرح پاداش صرفه‌جویی برای تابستان ۱۴۰۲ اظهار کرد: الگوی مصرف در مناطق عادی ۳۰۰ کیلووات است، بر این اساس صرفه‌جویی زیر ۱۵۰ کیلووات به ازای هر کیلووات ۲۰۰۰ تومان و بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلووات به ازای هر کیلووات ۱۵۰۰ تومان و در پله‌های بعدی ۱۰۰۰ تا ۵۰۰ تومان در نظرگرفته شده است.

محرابیان در این باره تصریح کرد: مشترکان چنانچه در مصرف کولرهای آبی سرعت کولر را از دور تند به دور کند منتقل کنند، به ازای هر ماه ۱۵۰ هزار تومان پاداش دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: اما در مناطق گرمسیری، الگوی مصرف برای مشترکان ۳۰۰۰ کیلووات است (۱۰ برابر مناطق عادی)، اگر مشترکان یک کولر راخاموش کنند محاسبه شده معادل یک میلیون تومان و چنانچه دو کولر را خاموش کنند ۱٫۵ میلیون تومان در هر ماه پاداش صرفه‌جویی دریافت می‌کنند.

وزیر نیرو در پایان خاطرنشان کرد: با همکاری مردم می‌توان همانند سال گذشته برق پایدار را برای همه مشترکان در سراسر کشور تامین کرد و با اجرای طرح پاداش صرفه‌جویی، چندهزار میلیارد تومان پاداش برای مشترکان درنظر گرفته شده است.

پایان پیام/

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.