تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
کد خبر : 33961

«قضات، جهادگران سنگر قضاوت »

«قضات، جهادگران سنگر قضاوت »

مشاور عالی رییس قوه قضاییه:   «قضات، جهادگران سنگر قضاوت »   آیین بزرگداشت دهه کرامت و سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر با حضور مشاور عالی رییس قوه قضاییه به صورت برخط در تمامی حوزه های قضایی استان برگزار شد.       به گزارش دنیای اسرار:حجت الاسلام و المسلمین صدیقی مشاور عالی ریاست قوه قضاییه

Print Friendly, PDF & Email

مشاور عالی رییس قوه قضاییه:

 

«قضات، جهادگران سنگر قضاوت »

 

آیین بزرگداشت دهه کرامت و سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر با حضور مشاور عالی رییس قوه قضاییه به صورت برخط در تمامی حوزه های قضایی استان برگزار شد.

 

 

 

به گزارش دنیای اسرار:حجت الاسلام و المسلمین صدیقی مشاور عالی ریاست قوه قضاییه با اشاره به اهمیت جهاد از نگاه قرآن، بیان داشت: در سوره حج خداوند متعال از همه مسلمانان دعوت به جهاد در راه خدا نموده است و کسی که قصد جهاد کرده باید به گونه‌ای حرکت کند که شایسته این مسیر باشد.

 

وی بر جهادی بودن عمل قضات در دستگاه قضایی تاکید و تصریح کرد: امروز حضور در سنگر قضاوت کمتر از حضور در جبهه مقاومت در دوران هشت سال دفاع مقدس نبوده و خطرات آن نیز کمتر از حضور در جنگ نیست؛ چرا که در میدان نبرد، خطرات جانی و بدنی وجود دارد و در سنگر قضاوت خطرات، بیشتر معنوی است و اگر بی توجهی یا غفلتی صورت گیرد، زیان‌های بزرگی در انتظار ایشان خواهد بود.

 

مشاور عالی رییس قوه قضاییه خاطرنشان ساخت: از دیدگاه وحی الهی جهاد در سه جبهه تعریف می شود: جهاد اکبر، جهاد اوسط و جهاد اصغر.

 

این استاد اخلاق در تشریح جهاد اکبر بیان داشت: جهاد اکبر، عبور از نفس است؛ هر موقع کسی موفق شود میان خدا و خلق خدا از خلق عبور کند، آنچه می ماند خداست.

 

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی تأکید کرد: در مسیر جهاد اکبر گام اول گذشتن از خود است؛ اگر قاضی از خود نگذرد قضاوت او در مخاطره می‌افتد. چرا که گاهی اوقات در فضای مجازی یا فضاهای دیگر، برای تغییر رأی، شروع به تخریب قاضی می کنند که اگر قاضی از خود گذشته نباشد نمی‌تواند از این مرحله گذر کند.

 

ایشان تصریح کرد: جایگاه قضاوت متعلق به خداوند و جانشین خداوند است و قاضی به نیابت از خلیفه خدا در این منصب نشسته و قضات باید از نظر خودسازی زبده باشند.

 

ایشان در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت:جهاد اوسط بیمه کردن وجود از رذائل اخلاقی تکبر، حرص و حسد است که این سه، ریشه های کفر هستند و اگر رذایل اخلاقی را از خودمان دور نکنیم نمی‌توانیم جامعه را از رذائل دور کنیم و منظور از جهاد اصغر نیز جهاد با دشمن خارجی است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.