تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
کد خبر : 33976

وصول ۱۶۵ میلیارد تومان از محل کمیسیون ماده ۱۰۰ در اصفهان

وصول ۱۶۵ میلیارد تومان از محل کمیسیون ماده ۱۰۰ در اصفهان

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان خبرداد؛ وصول ۱۶۵ میلیارد تومان از محل کمیسیون ماده ۱۰۰ در اصفهان معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: از محل اجرای ماده ۱۰۰ در سال گذشته ۱۶۵ میلیارد تومان در شهرداری اصفهان وصول شد. به گزارش دنیای اسرار: وحید مهدویان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره

Print Friendly, PDF & Email

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان خبرداد؛
وصول ۱۶۵ میلیارد تومان از محل کمیسیون ماده ۱۰۰ در اصفهان

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: از محل اجرای ماده ۱۰۰ در سال گذشته ۱۶۵ میلیارد تومان در شهرداری اصفهان وصول شد.

به گزارش دنیای اسرار: وحید مهدویان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به وجود ۲۰ هزار پرونده راکد تخریب ساختمان‌های غیرمجاز در اصفهان بیان داشت: بند ت تبصره ۶ قانون بودجه فرصتی برای مالکان این ساختمان‌ها برای رفع تخلف است.

وی در ارتباط با قانون ماده ۱۰۰ توضیح داد: این قانون در سال ۱۳۴۵ به قانون شهرداری‌ها الحاق و در سال ۵۸ سایر تبصره‌های آن به قانون الحاق شد که موضوع آن برخورد با تخلفات ساخت‌سازهای شهری است که شامل تخریب، جریمه و یا صدور رای برائت می باشد.

این مقام مسئول افزود: در صورتیکه رای صادر شده در کمیسیون ماده ۱۰۰ مور اعتراض مالک باشد، تنها مرجع قانونی که می‌تواند رای کمیسیون ماده ۱۰۰ را تغییر دهد دیوان عدالت اداری است و در صورت اعتراض مالک رای در مدت سه ماه بررسی می شود.

صدور ۸ تا ۱۰ هزار پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰

مهدویان ابراز داشت: با توجه به روند ساخت و ساز و شهرسازی سالانه بین هشت تا ۱۰ هزار پرونده جدید وارد کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان می‌شود.

وی ادامه داد: براساس آماری که از زمان الکترونیکی شدن سامانه ماده ۱۰۰ در سال ۱۳۹۶ بدست آمده تا سال ۱۴۰۰، سالانه بین ۸۰۰ تا هزار پرونده در کمیسیون تشکیل و طی چهار سال سه هزار و ۵۰۰ رای تخریب برای ساختمان‌های غیرمجاز صادر شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با بیان اینکه ۸۶ ردیف تخلفاتی در کمیسیون ماده ۱۰۰ داریم، تصریح کرد: تا زمانی که مالکان به قانون تمکین نکرده و حکم را اجرا نکنند ساختمان معیوب است.

مهدویان با اشاره به کمیسیون پایش ما ساختمان‌های ناایمن شهر را شناسایی کرده و برای آنها حکم تخریب صادر شده، افزود: وجود این ساختمان‌های ناایمن برای ساکنان و مالکان مشکلاتی ایجاد کرده‌اند.

پیش‌بینی تخریب بیش از ۲۰ هزار پرونده ساختمانی در اصفهان
این مقام مسئول ادامه داد: طبق برآورد ما از سال ۱۳۴۵ که قانون ماده ۱۰۰ مصوب شده تاکنون پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۲۰ هزار پرونده ساختمانی داشته باشیم که مشمول تخریب باشند.

وی گفت: طبق پیش‌بینی‌ها با توجه به اینکه از سال ۱۳۹۶ به قبل پروانه‌ها دستی صادر می‌شده است، برای بیش از ۲۰ هزار پرونده ساختمانی رأی تخریب صادر گردیده که حکم تخریب آنها اجرا نشده و پرونده‌ها راکد مانده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان افزود: براساس رایزنی‌هایی که در مجمع سالانه کلانشهرها انجام شد، بند ت تبصره ماده ۶ در کمیسیون عمران مجلس مصوب شد ومالکان با ثبت‌نام در سامانه «اصفهان‌من» می توانند نسبت به رفع مشکل قانونی ساختمان خود اقدام‌ کنند.

مهدویان توضیح داد: بند ت تبصره ۶ قانون بودجه شامل ساختمان‌هایی می‌شود که درون محدوده ۲۴ هزار هکتاری شهر اصفهان بوده و رای قطعی ماده کمیسیون ۱۰۰ برای آنها تا پایان سال ۱۴۰۰ صادر شده باشد.

وی گفت: پرونده مالکانی که ساختمان آن‌ها مشمول بند “ت” تبصره ۶ قانون بودجه کشور می‌شود تا پایان شهریور ماه امسال فرصت دارند با مراجعه به سامانه (اصفهان من) و انتخاب گزینه بند ت تبصره ۶ قانون بودجه کشور، درخواست خود را ثبت کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: پس از رفع تخلف و مشکل قانونی ساختمان‌ توسط مالک و تایید آن توسط کارشناس رسمی، براساس مندرجات قانونی فیش جریمه برای مالک صادر می‌شود که تا پایان دی‌ماه امسال باید به‌صورت نقدی پرداخت می‌شود.

مهدویان اضافه کرد: بعضی از تخلفات مانند تجاوز به املاک مجاور، پیش‌آمدگی غیرمجاز به گذر و تغییر کاربری باغات و فضای سبز مشمول جریمه نمی‌شود و رای صادره لازم الاجراست.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان بیان کرد: طبق قانون رسمی کشور، میزان جریمه براساس متراژ تخلف ساختمان تعیین می‌شود و پس از پرداخت آن، مالک می‌تواند ادامه روند ساخت‌وساز را دنبال کند.

 

وصول ۱۶۵ میلیارد تومان از محل کمیسیون ماده ۱۰۰ در اصفهان

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان اضافه کرد: مبالغی که از محل اجرای بند ت تبصره ۶ بعنوان جریمه دریافت می‌شود باید تا پایان دی ۱۴۰۲ واریز شود و طبق قانون، مبالغ نهایی قرار است در پروژه‌های حمل و نقل عمومی شهرها هزینه شود.

مهدویان اضافه کرد: از محل اجرای ماده ۱۰۰ در سال گذشته ۱۶۵ میلیارد تومان در شهرداری اصفهان وصول شد.

خبرنگار:محبوبه عزیز

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.