تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
کد خبر : 34293

نقش حوزه تجاری در رشد ۴۵ درصدی درآمد مخابرات در سال ۱۴۰۱

نقش حوزه تجاری در رشد ۴۵ درصدی درآمد مخابرات در سال ۱۴۰۱

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران مطرح کرد؛ نقش حوزه تجاری در رشد ۴۵ درصدی درآمد مخابرات در سال ۱۴۰۱ معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران با ۴۵ درصد افزایش در آمد در سال ۱۴۰۱ ، بالاترین رشد درآمد را بعد از خصوصی سازی داشته

Print Friendly, PDF & Email

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران مطرح کرد؛
نقش حوزه تجاری در رشد ۴۵ درصدی درآمد مخابرات در سال ۱۴۰۱

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران با ۴۵ درصد افزایش در آمد در سال ۱۴۰۱ ، بالاترین رشد درآمد را بعد از خصوصی سازی داشته است، گفت : فعالیت حوزه تجاری و خدمات مشتریان ، نتایج ملموس حوزه راهبرد و ارزیابی عملکرد را در مشخص شدن سود و زیان و در آمد شرکت معلوم می کند .

به گزارش دنیای اسرار: زارعیان معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت در نشست تقدیر از فعالان عرصه ارتباطات ضمن بیان این مطلب از جمله اقداماتی که منجر به رشد درآمد در سال ۱۴۰۱ شد،را عنوان کرد: اصلاح تعرفه های خانگی، تجاری و اپراتوری، برگزاری کمپین های خانگی و تجاری ، عقد و به روز رسانی قراردادهای تجاری و اپراتوری ، ارائه خدمات به همراه اول و شناسایی خدماتی که برای آنها صورتحساب صادر نمی شد و وصول مطالبات بخشی از این اقدامات است .

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۹۵ درصد صورتحساب دریافت شد است ،گفت : از ابتدای سال جاری و با تصویب هیات مدیره شناسایی مطالبات وصول نشده در دستور کارقرار گرفت که تا حدود زیادی عملیاتی و منجر به نتیجه شده است .

وی در تشریح سهم درآمدی عملیاتی شرکت مخابرات را در حوزه های مختلف اظهارداشت : باند پهن ۲۲ درصد ، خدمات دیتا و انتقال ۱۵ درصد ، تلفن ثابت ۲۶ درصد ، درآمد ارایه خدمات و امکانات به همراه اول ۲۵ درصد ،خدمات ارزش افزوده ۲ درصد و درآمد از سایر اپراتور ها ۱۰ درصد است .

اهمیت فعالیت های هر منطقه در موفقیت شرکت وایجاد جریان های در آمدی کم هزینه و پر منفعت

زارعیان با تاکید بر اهمیت هر منطقه در موفقیت شرکت ، به شاخص ترین موارد در برنامه ریزی ها کلی در این زمینه پرداخت و تصریح کرد : شکست استانی برنامه بر اساس پتانسیل بازار، عملکرد گذشته و سایر عوامل مرتبط، تعریف هدف ها برای بخش های B۲C و B۲B در هر منطقه ، به اشتراک گذاشتن روند بازار، ترجیحات مشتریان و بنچ مارک های صنعت مخابرات وتعیین استراتژی ها و تاکتیک های موثر در فروش برای هر کدام از بخش های B۲B و B۲C از جمله آنهاست .

وی با تاکید بر ایجاد جریان های در آمدی کم هزینه و پر منفعت گفت : با ایجاد جریان های در آمدی مهم در مناطق مخابراتی ، شرکت می تواند از بخش سخت ، پر هزینه و کم منفعت نگهداری زیر ساخت ها رهایی یابد .

زارعیان با تشریح جریان های درآمدی در سال های گذشته گفت : تعداد تلفن ثابت بیش از ۲۸ میلیون ، ADSL بیش از ۴ میلیون ۸۰۰ هزار، VDSL بیش از ۱۴۱ هزارپورت و FTTH بیش از ۲۴۱ هزار است .

این مقام مسئول با اشاره به معرفی برنامه ها و اهداف فروش ۱۴۰۲، به تشریح پیش بینی درآمد امسال درحوزه های مختلف دیتا ، تلفن ثابت و باند پهن پرداخت و گفت :در بخش دیتا بیش از ۲۶۰۰ میلیارد تومان ، تلفن ثابت بیش از ۵۴۰۰ میلیارد تومان و باند حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان درآمد در سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده است .

اولویت ها و برنامه های عملیاتی

وی تعیین اولویت ها و برنامه های عملیاتی را از برنامه های مهم حوزی تجاری در جهت پیشبرد اهداف شرکت دانست و گفت : مشخص کردن اولویت ها، دستورالعمل ها، سیاست های کلیدی برای هر بخش ، تعیین مسوولیت به تیم ها و ذینفعان ،شرح مراحل مورد نیاز برای تحقق اهداف ، شناسایی نقاط ضعف، نیازهای آموزشی و برگزاری جلسات آموزشی و تجهیز تیم های فروش با ابزار و تبلیغات مورد نیازاز جمله موارد قابل توجه در این زمینه است .

زارعیان همچنین استقرار مکانیزم های نظارتی و گزارش دهی ، ایجاد انگیزش، قدردانی، تشویق به همکاری ، ارتباط با مشتری، بهبود تجربه مشتری ، افزایش آرپو و فروش هدفمند را ازموضوعات مهم در برنامه های عملیاتی عنوان کرد و گفت : برقراری ارتباط موثر و مستمر با مشتریان ، به ویژه مشتریان تجاری ، ارائه خدمات در کانال های متنوع ارتباطی نظیر تلفن، حضوری ، پاسخگویی سریع به سوالات و مشکلات مشتریان ، ساده سازی روند خرید و به روز رسانی و اطلاع رسانی های ضروری و مورد نیاز مشتریان را از جمله مسایل مهم و قابل توجه درارتباط با مشتری، بهبود تجربه مشتری دانست .

ضرورت نکات مهم و در فروش تجاری

وی با اشاره به نکات مهم و ضروری در فروش تجاری گفت : لزوم تسریع در انعقاد تفاهم نامه شهرداری ها برای توسعه فیبر ، مذاکره با کلیه بانک ها، ادارات و مشتریان تجاری و شهرک های صنعتی جهت ارائه فیبر دسترسی، تسریع در طراحی، اعلام هزینه و اجرای فیبر دسترسی مشتریان تجاری هزینه کرد درآمد حاصل از طرح های اختصاصی فقط برای اجرای طرح های اختصاصی و توسعه نمایندگان فروش خدمات سازمانی از جمله مواردی است که باید همه مناطق مخابراتی در کشور به آن توجه کنند .

همچنین افزود : هدف گذاری و ارائه برنامه فروش خدمات سازمانی از جمله فیبر دسترسی، دیتا، اینترنت تجاری، کدهای ۴ و ۵ رقمی، شماره رند، ثبت مشاغل تا سطح مرکز و ابلاغ و پایش مستمر آن و افزایش درآمد خدمات تجاری با استفاده از فروش متقاطع خدمات فیبر دسترسی، اینترنت تجاری، دیتا، کد های ۴ و۵ رقمی از برنامه های دیگر در فروش تجاری است .

وصول مطالبات از طریق قانون بودجه سال جاری و مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲

معاون تجاری و خدمات مشتریان با اظهار امیدواری وصول مطالبات از طریق قانون بودجه سال جاری و مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ گفت : پایش بدهی انباشته و عملکرد وصولی به تفکیک مناطق و تفکیک تجاری و تلفن ثابت ، پیگیری دریافت بدهی معوقه شرکت‌های دولتی از طریق انجام تهاتر (اوراق تسویه) ، مکاتبه با سازمان‌های نظامی و امنیتی جهت تعیین و تکلیف بدهی خدمات تجاری ، بررسی گزارشات خلاصه درآمد مناطق و پیگیری توسعه سیستم‌های مالی در جهت دریافت گزارشات بدهی انباشه و روند سنواتی به صورت سیستمی از جمله فعالیت های در این زمینه است .

زارعیان با بیان اینکه نجما، پروژه ای کلیدی در ۱۴۰۲در توضیح این پروژه گفت : افزایش درآمد مناطق مخابراتی با توسعه و یا بهره وری در شبکه و منابع دسترسی، ارائه خدمات یکپارچه ارتباطی و فناوری مستقل از تکنولوژی ثابت یا سیار، فروش ۴۵۰۰۰۰ پورت سرویس های بر بستر و تأثیر قابل توجه آن در تأمین درآمدن، بازخورد بخش منافع حاصل شده از کاهش قیمت تمام شده به مشتریان ، کاهش قیمت تمام شده خدمات با باز طراحی و بهره گیری از تکنولوژیهای جدید، تضمین کیفیت خدمات و ارتباط در رضایت مشتری از جمله دستاورد های است .

وی با اشاره به اهمیت افزایش آرپو گفت : برای افزایش این بخش باید فعال کردن سرویس ها در منطقه با هدف تغییر رفتار مشتریان،عدم فروش سرویس های ارزان به مشتریان جدید ، اطلاع رسانی به مشتری در خصوص به صرفه بودن سرویس مخابرات نسبت به رقبا و فروش سرویس های با ترافیک یا سرعت بالاتر به مشتریان فعال با طرح Upsellingمد نظر قرار گیرد و بررسی شود .

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.