تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۲۹
کد خبر : 34861

برگزاری نشست «تبیین اصل مسجدمحوری در تحقق شهر اسلامی» در اصفهان

برگزاری نشست «تبیین اصل مسجدمحوری در تحقق شهر اسلامی» در اصفهان

رئیس دبیرخانه شهر اسلامی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان خبر داد: برگزاری نشست «تبیین اصل مسجدمحوری در تحقق شهر اسلامی» در اصفهان رئیس دبیرخانه شهر اسلامی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: نخستین نشست تخصصی شهر اسلامی با عنوان «تبیین اصل مسجدمحوری در تحقق شهر اسلامی» با حضور ۲۰۰ نفر از ائمه جماعات

Print Friendly, PDF & Email

رئیس دبیرخانه شهر اسلامی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان خبر داد:

برگزاری نشست «تبیین اصل مسجدمحوری در تحقق شهر اسلامی» در اصفهان

رئیس دبیرخانه شهر اسلامی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: نخستین نشست تخصصی شهر اسلامی با عنوان «تبیین اصل مسجدمحوری در تحقق شهر اسلامی» با حضور ۲۰۰ نفر از ائمه جماعات مساجد شهر اصفهان روز ۲۲ تیرماه برگزار می شود.

به گزارش دنیای اسرار، حجت‌الاسلام محسن فرودستان با اعلام این خبر گفت: نخستین نشست تخصصی شهر اسلامی با عنوان «تبیین اصل مسجدمحوری در تحقق شهر اسلامی» با رویکرد گفت‌وگو درباره ارتباط اصول سه‌گانه شهر اسلامی شامل خانواده‌بنیانی، مسجدمحوری، محله‌مقیاسی، تأثیرات مسجد بر خانواده و محله و تأثیرات این دو نهاد مهم شهری بر مسجد، روز پنجشنبه بیست‌ودوم تیرماه به همت دبیرخانه شهر اسلامی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان در تالار میرداماد ساختمان این معاونت، واقع در پل چمران برگزار می شود.

او افزود: دبیرخانه شهر اسلامی با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان و بهره‌گیری از مؤسسات فرهنگی هنری، برای دعوت از ۲۰۰ نفر از روحانیون و ائمه جماعات مساجد مطرح شهر اصفهان جهت حضور و هم‌اندیشی در این نشست اقدام کرده است.

رئیس دبیرخانه شهر اسلامی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: این نشست در دو نوبت صبح و بعد از ظهر با حضور مسئولان شهری برگزار می شود و دو نفر از اساتید کشوری شهر اسلامی و شهرسازی ایرانی اسلامی در آن به سخنرانی می پردازند.

او با بیان اینکه در حال حاضر اقدامات شایسته‌ای توسط ستادهای راهبری حوزه علمیه کشور در حیطه‌های مختلف مانند شهرسازی و معماری، اقتصاد و تربیت و خانواده در حال انجام است، اظهار کرد: از حجت‌الاسلام سیدمصطفی رضوی، رئیس ستاد راهبری معماری و شهرسازی حوزه‌های علمیه کشور دعوت شده است تا درباره شهر اسلامی و مبانی و مصادیق آن نظرات خود را در این نشست ارائه کند و حاضران به بحث و تبادل نظر در این خصوص بپردازند.

به گفته او، در این نشست حجت‌الاسلام محمد معرفت صاحب تالیفاتی درباره معماری مساجد و نحوه اداره آنها نیز دعوت شده است تا درباره مقررات فقهی و مسائل عمرانی مساجد مواردی را ارائه کند و با روحانیون مساجد به بحث و تبادل نظر در این زمینه بپردازند.

آنطور که او گفت؛ در نشست‌های بعدی به‌صورت تخصصی از معماران و مهندسان، اساتید، نخبگان دانشگاهی و سایر صاحب‌نظران دعوت می‌شود تا گفتمان شهر اسلامی در میان فعالان عرصه شهری جایگاه شایسته خود را پیدا کند.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.