تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
کد خبر : 34920

فعالان برتر نهادهای حمایتی در احداث نیروگاه خورشیدی استان اصفهان تجلیل شدند

فعالان برتر نهادهای حمایتی در احداث نیروگاه خورشیدی استان اصفهان تجلیل شدند

از فعالان برتر نهادهای حمایتی در احداث ۸۸۰ نیروگاه ۵ کلیووات خورشیدی در سال ۱۴۰۱ در سطح استان اصفهان تجلیل شد. طی مراسمی از فعالان برتر نهادهای حمایتی در احداث ۸۸۰ نیروگاه ۵ کلیووات خورشیدی در سال ۱۴۰۱ در سطح استان اصفهان تجلیل شد. به گزارش دنیای اسرار:حمید علاقمندان مدیرعامل شرکت برق استان اصفهان در

Print Friendly, PDF & Email

از فعالان برتر نهادهای حمایتی در احداث ۸۸۰ نیروگاه ۵ کلیووات خورشیدی در سال ۱۴۰۱ در سطح استان اصفهان تجلیل شد.
طی مراسمی از فعالان برتر نهادهای حمایتی در احداث ۸۸۰ نیروگاه ۵ کلیووات خورشیدی در سال ۱۴۰۱ در سطح استان اصفهان تجلیل شد.
به گزارش دنیای اسرار:حمید علاقمندان مدیرعامل شرکت برق استان اصفهان در این جلسه با اشاره به مشکل کمبود برق در کشور و لزوم فعالیت استان‌ها برای رفع این نیاز اظهار داشت: ما باید تلاش تلاش مضاعفی در استان اصفهان داشته باشیم که بتوانیم سهم خودمان را در تولید نیاز برق کشور به خوبی ادا کنیم.
وی افزود: یکی از روش‌های تامین برق که در سال‌های گذشته به شدت مورد توجه قرار گرفته و بایستی در آینده بیش از پیش مورد توجه باشد، دریافت انرژی خورشید توسط نیروگاه‌های نیروهای تجدیدپذیر است و مهم‌ترین نیروگاه تجدید پذیر برای کشور ما نیروگاه‌های خورشیدی است.
مدیرعامل شرکت برق استان اصفهان ادامه داد: نیروگاه‌های خورشیدی می‌تواند با توجه به اقلیم آب و هوایی که در استان اصفهان به ویژه شرق استان داریم میزان قابل توجهی از روزها تامین بسیار خوبی از انرژی خورشیدی را داشته باشد که این نیاز نه تنها نیاز یک منطقه بلکه نیاز کل استان است.
علاقمندان اضافه کرد: خوشبختانه در حوزه نیروگاه‌های خورشیدی در سطح نیروگاه‌های مقیاس بزرگ یعنی نیروگاه‌های مگاواتی تلاش بسیار خوبی در استان اصفهان صورت گرفته و شرکت‌های مختلف با استانداری فعالیت‌ها و همکاری خوبی داشتند و به خصوص صنایع ما برنامه‌های خوبی در این حوزه دارند و کمک بسزایی در این حوزه کردند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر صنایع بزرگی مثل، فولاد، ذوب آهن و سایر صنایع شرکت شهرک‌ها همه به میدان آمدند و بخش قابل توجهی از این نیروگاه‌ها در عرض دو تا سه سال آینده توسط این صنایع ایجاد و به بهرداری می‌رسد. اگر ما بخواهیم در حوزه نیروگاه‌های خورشیدی مردم را در اقدامات که در حال انجام است، درگیر کنیم و بتوانیم به کمک آنها کار را انجام بدهیم، در کشور ما و در تمام کشورهای توسعه یافته به نیروگاه‌های خورشیدی پشت بامی یا مقیاس کوچک پرداخته شده است.
مدیرعامل شرکت برق استان اصفهان تاکید کرد: طبعا نیروگاه‌های پشت بامی که می‌تواند توسط تک تک مشترکین ما به مدار بیاید، کمک مهمی به تولید انرژی پاک توسط همان خانه کند، یعنی هم خودش بتواند آن را مصرف کند و هم به شبکه سراسری برق مقدار اضافه خود را بریزد و از این امر استفاده شود، در کشور ما به دلیل قیمت پایین انرژی طبعا صرف مشترکان با این است که برق خود را از شبکه سراسری بگیرند و به خاطر تشویقی که قرار است انجام دهیم، انرژی خورشیدی را به رقم چندین برابر انرژی مصرفی آنها پرداخت می‌کنیم.
وی تصریح کرد: خرید انرژی با قیمت بالا باعث شده است انگیزه خوبی برای مشترکان خانگی ایجاد شود تا آنها در این امر مشارکت کنند، پیامد این صحبت این بود که علی رغم فاصله داشتن با برنامه‌ها اما استان اصفهان در سال گذشته با حدود هزار و ۸۵۰ نیروگاه پشت بامی توانست رتبه اول را در کل کشور به دست بیاورد.
علاقمندان اضافه کرد: بخشی از نیروگاه‌های پشت بامی به عنوان نیروگاه‌های حمایتی محسوب می‌شود، این نیروگاه‌های حمایتی به شدت بهره‌ور است و ذی نفعان متعددی دارد و بهترین نوع کاری است که می‌توانیم در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر انجام دهیم زیرا هم باعث تولید برق پارک به ازای هر مشترک خواهد شد و همان مشترک می‌تواند از نفع آن استفاده کند و میزان سرمایه‌گذاری نیز از طریق خود او مصرف خواهد شد و مجموعه‌های حمایتی مثل بهزیستی و کمیته امداد در شناسایی و معرفی پایگاه‌ها نقش مهمی داشتند.
با استفاده از نیروگاه های خورشیدی طی پنج سال و هر سال یک درصد مصرف برق صنایع بزرگ تأمین شود
همچنین مهدی ثقفی مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان اصفهان در این جلسه اظهار داشت: تا امروز ۸۸۰ پرونده احداث نیروگاه کوچک در استان اصفهان انجام شده که ۷۳۰ نیروگاه متعلق به شرکت توزیع برق استان اصفهان و ۱۵۰ نیروگاه مربوط به شرکت توزیع برق اصفهان می باشد.
وی با بیان اینکه در چند سال اخیر نیروگاه‌های پشت بامی از اهمیت خاصی برای اقشار آسیب پذیر و نهادهای حمایتی برخوردار بوده است، افزود: برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی با مقیاس کوچک براساس تبصره ۱۸ بودجه، ۱۳۰ میلیون تومان تسهیلات از سوی بانک ها به اقشار آسیب پذیر پرداخت می‌شود که بر اساس قرارداد ۲۰ ساله‌ای که با شرکت توزیع برق استان اصفهان دارند پس از کسر میزان تسهیلات ماهیانه ۳۵۰ هزار تومان برای آنها درآمد دارد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان اصفهان ادامه داد: این در حالی است که دیگر اقشار جامعه نیز می توانند با آورده خود نسبت به احداث نیروگاه اقدام کرده و درآمد خوبی داشته باشند و سرمایه خود را چهار ساله بازیافته و ۱۶ سال درآمد داشته باشند.
ثقفی اضافه کرد: قرار است در برنامه هفتم توسعه، با استفاده از نیروگاه های خورشیدی طی پنج سال و هر سال یک درصد مصرف برق صنایع بزرگ تأمین شود، اگر صنایع بزرگ اینگونه اقدام نکنند هزینه برق این صنایع چندین برابر خواهد شد، همچنین اگر ۲۰ درصد مردم نیروگاه خورشیدی در پشت بام خود احداث نمایند در کشور مشکل برق نخواهیم داشت.
احداث نیروگاه‌های کوچک در سال ۱۴۰۰ باعث سربلندی استان در کشور شد
همچنین سرهنگ حسن عجمی، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان در این نشست با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ اتفاقاتی که در راستای احداث نیروگاه های کوچک در سطح استان افتاد باعث سربلندی استان در کشور شد، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱، براساس تفاهم نامه پنج جانبه با نهادهای حمایتی و شرکت توزیع برق استان اصفهان از محل وام تبصره ۱۶ استفاده و احداث نیروگاه های کوچک نتیجه خوبی در استان اصفهان به همراه داشت.
وی با اشاره به تعامل سازمان بسیج سازندگی با شرکت توزیع برق استان اصفهان برای کمک به اقشار محروم جامعه افزود: امیدواریم تعاملات و هماهنگی های بیشتری ایجاد شود تا ظرفیت این‌گونه فعالیت ها افزایش یابد و فرهنگ استفاده از پنل های خورشیدی که جا نیافتاده است جا بیافتد.
تولید درآمد از انرژی خورشیدی برای مددجویان از برنامه‌های کمیته امداد است
همچنین کریم زارع مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان در این جلسه اظهار داشت: مشارکت در تولید و ایجاد درآمد عزتمند و پایدار برای اقشار محروم بخشی از اهداف ایجاد نیروگاه های خورشیدی با مقیاس کوچک برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده است که در این راستا ما از همه ظرفیت های کمیته امداد امام خمینی (ره) استفاده کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه امیدواریم در سال جاری این کار، با سهولت بهتر و بیشتری صورت پذیرد،افزود: اقدامات انجام شده برای احداث نیروگاه های خورشیدی نباید ما را غافل کند چرا که امروز مقدمات کار فراهم شده و باید همه کمر همت را بسته و به لطف خداوند و با اهتمام بیشتر فعالیت ها را بیش از گذشته، ادامه دهیم.
احداث نیروگاه های خورشیدی کوچک می تواند به تأمین برق مورد نیاز کمک کند
همچنین ناصر چاوشی مدیر کل بهزیستی استان اصفهان در این جلسه اظهار داشت: سیاست و رویکرد سازمان بهزیستی، توانمندسازی جامعه ۱۵۰ هزار نفری بهزیستی بوده است. این در حالی است که ما سال گذشته ۹ و ۵۰۰ اشتغال برای مددجویان ایجاد کرده و ۸۵ نیروگاه کوچک احداث نمودیم.
وی با بیان اینکه امیدواریم میزان سهم با تلاش جمعی افزایش یابد، افزود: واقعیت آن است که ما همواره با قطع و کمبود برق مواجه‌ایم و صنایع ما نیز با ۳۰ درصد ظرفیت کار می کنند و احداث نیروگاه های خورشیدی کوچک می تواند به تأمین برق مورد نیاز کمک کند. بنابراین ایجاد زیرساخت برای توسعه آن، امری ضروری به شمار می رود.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان اضافه کرد: سهم خانوارهای مددجویان سازمان بهزیستی، قابل توجه نبوده است و نیاز این خانوارها را حل نمی کند؛ بنابراین برای حمایت از قشر ضعیف، تعرفه خرید برای دهک های پایین باید پلکانی باشد و در برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار گیرد.
در این مراسم تجلیل از رتبه های برتر فعالان اجرای طرح حمایتی احداث نیروگاه ۵ کیلوواتی جهت اقشار محروم و آسیب پذیر در سال ۱۴۰۱ با حضور مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان، رئیس سازمان بسیج سازندگی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)، مدیر کل بهزیستی استان اصفهان و تنی چند از مدیران این سازمان ها به عمل آمده و با اهدای لوح و تندیس از آنان قدردانی شد.
همچنین بین نهادهای حمایتی و مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان برای احداث نیروگاه های مقیاس کوچک در سال ۱۴۰۲، تفاهم نامه امضاء و مبادله شد.
شایان ذکر است در این همایش از نمایندگان بانک های ملت، ملی، کشاورزی، تجارت، صادرات، سپه، رسالت و مسکن که در ارائه تسهیلات به اقشار آسیب پذیر و محروم با شرکت توزیع برق استان اصفهان در احداث نیروگاه در این استان همکاری کردند، تجلیل شد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.