تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
کد خبر : 35104

تبادل نظر و گفتگوی معاونان پژوهش مدارس علمیه و مراکز تخصصی استان اصفهان با مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان

تبادل نظر و گفتگوی معاونان پژوهش مدارس علمیه و مراکز تخصصی استان اصفهان با مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان

  معاونان پژوهش مدارس علمیه و مراکز تخصصی استان اصفهان با مدیر حوزه علمیه خواهران این استان درباره رفع مشکلات به گفت و گو و تبادل نظر پرداختند.   به گزارش دنیای اسرار:حجت الاسلام والمسلمین احمد عبداللهی نژاد، در نشست هم اندیشی معاونان پژوهش مدارس علمیه، مراکز تخصصی و موسسات آموزش عالی حوزوی خواهران استان

Print Friendly, PDF & Email

 

معاونان پژوهش مدارس علمیه و مراکز تخصصی استان اصفهان با مدیر حوزه علمیه خواهران این استان درباره رفع مشکلات به گفت و گو و تبادل نظر پرداختند.

 

به گزارش دنیای اسرار:حجت الاسلام والمسلمین احمد عبداللهی نژاد، در نشست هم اندیشی معاونان پژوهش مدارس علمیه، مراکز تخصصی و موسسات آموزش عالی حوزوی خواهران استان اصفهان گفت: نگاه ما در پژوهش، نگاه تربیتی است، پژوهش وسیله است و هدف از تشویق و ترغیب طلاب به سمت فعالیت های پژوهشی، تقویت بنیه علمی و تبلیغی آنان و هدایت این فعالیت ها برای پاسخگویی به نیازهای جامعه است و این نیازمند آموزش صحیح به طلاب است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان افزود: باید پژوهش را در دو حوزه آموزش و مهارت دید (برای مثال اردوهای پژوهشی) ، فنون مدرن نقد و بررسی را به طلاب آموزش داد و در ذهن آنان ایجاد دغدغه کرد، اگر موفق شویم که ذهن طلبه را سئوال محور و پژوهش محور کنیم، گام بزرگی برداشته ایم؛ پژوهش باید اثر تبلیغی داشته باشد.

 

وی اضافه کرد: طلاب نباید به علم خود و استاد خود بسنده کنند، باید اهمیت پژوهش را بدانند و با یادگیری روش های مطالعاتی، در راه تبلیغ هدفمند گام بردارند که یکی از راهکارها، تشکیل کارگاه های پژوهشی است.

 

همچنین نمایه شدن پژوهش های پایانی طلاب، اختصاص چند دقیقه از کلاس آموزشی به بیان نکات اخلاقی توسط استادان به شیوه عملی، همکاری بیشتر معاونان آموزشی، فرهنگی و پژوهشی در خصوص فعالیت های پژوهشی ، پیگیری برگزاری جشنواره علامه حلی از موضوع های بررسی شده در این نشست بود.

 

گفتنی است این نشست با حضور معاونان پژوهش مدارس علمیه، مراکز تخصصی و موسسات آموزش عالی حوزوی خواهران استان اصفهان در سالن پیامبر اعظم (ص) مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان برگزار شد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.