تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۶:۳۱
کد خبر : 35194

حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ با یک شهید و ۷ مجروح

حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ با یک شهید و ۷ مجروح

شب گذشته یک حادثه تروریستی در حرم حضرت شاه‌چراغ شیراز رخ داد. منابع غیررسمی از مواجهه نیروهای حفاظت از حرم با فرد مهاجم و تیراندازی وی خبر داده‌اند به گزارش دنیای اسراربه نقل ازفارس: دقایقی پیش در یک حمله تروریستی، یک فرد مسلح از درب باب‌المهدی حرم حضرت شاه چراغ قصد ورود به حرم را

Print Friendly, PDF & Email

شب گذشته یک حادثه تروریستی در حرم حضرت شاه‌چراغ شیراز رخ داد. منابع غیررسمی از مواجهه نیروهای حفاظت از حرم با فرد مهاجم و تیراندازی وی خبر داده‌اند

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازفارس: دقایقی پیش در یک حمله تروریستی، یک فرد مسلح از درب باب‌المهدی حرم حضرت شاه چراغ قصد ورود به حرم را داشته است که با مقاومت و مواجهه نیروهای حفاظت از حرم مواجه می‌شود.

منابع غیر رسمی می‌گویند تروریست پس از شلیک اولیه و مواجهه و شلیک نیروهای امنیتی شروع به تیراندازی رگباری می‌کند که منجر به جراحت چند نفر می‌شود.

منابع غیر رسمی به خبرنگار فارس در شیراز گفته‌اند که در جریان این حادثه یک تروریست که اسلحه به همراه داشته است دستگیر شده و تروریست دیگری متواری شده و نیروهای امنیتی و پلیس در تعقیب او هستند.

در این حادثه دو نفر زخمی شدند که جراحت‌ آنها شدید گزارش شده است.

اولین تصویر از فرد تروریست

محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس در گفت‌وگو با خبرنگار صدا و سیما در خصوص این حادثه گفت: هنوز به محل حادثه نرسیده‌ام اما بر اساس اخبار اولیه که تایید نشده است در جریان این حادثه یک نفر شهید و ۴ تا ۵ نفر زخمی شده‌اند.

تولیت آستان حضرت شاهچراغ: دو تروریست که قصد داشتند از باب‌المهدی وارد حرم شوند با نیروهای حفاظت از حرم درگیر می‌شوند و دست به شیلک کور می‌زنند. بر اساس اطلاعاتی که نیروهای امنیتی داده‌اند یکی از ترویست‌ها در صحنه دستگیر شده است و فرد دیگر متواری شده است.

۲۰:۱۳/ رئیس کل دادگستری استان فارس: در حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) تاکنون ۸ نفر زخمی شده‌اند که حال یک نفر وخیم گزارش شده است.

۲۰:۱۸/ استاندار فارس: در این حادثه تروریستی یک نفر به شهادت رسیده است و در مجموع ۷ نفر مجروح شده است. دو تن از مجروحان از خادمان حرم هستند و مابقی مجروحان از زائران هستند. ایمانیه حال چند تن از مجروحان را وخیم اعلام

۲۰:۲۸/ فرمانده سپاه فجر استان فارس: تروریست مسلح به اسلحه جنگی با هشت خشاب اضافی از بیرون محوطه حرم شروع به تیراندازی می‌کند، سپس از درب باب المهدی وارد حرم مطهر می‌شود که هفت نفر از زائرین داخل حرم را مجروح می‌کند و یک نفر نیز به شهادت می‌رسد. به گفته یدالله بوعلی تروریست مسلح توسط نیروهای حفاظتی دستگیر شده است.

۲۰:۴۰/  رئیس کل دادگستری فارس: تاکنون حضور و نقش فرد دوم در این حادثه تروریستی ثابت نشده است و در حال بررسی ابعاد موضوع هستیم ضمن آنکه بازجوبی از تروریست دستگیر شده در حال جریان است. اوضاع کاملاً تحت کنترل است و نیروهای امنیتی در منطقه حاضر هستند.

۲۰:۵۵/ یک منبع آگاه در گفت و گو با فارس گفت: شهید حادثه تروریستی امروز از خدام حرم مطهر بوده و پس از برخود تیر به ناحیه کتفش به شهادت  رسیده است.

۷ مجروح این حادثه نیز به بیمارستان‌های نمازی و مسلمین شیراز منتقل شدند که دو تن از آنان در اتاق عمل هستند و حال سایر مصدومان اکنون مساعد است.

۲۱:۲۱/ وزیر کشور در تماس تلفنی با استاندار فارس، ضمن دریافت آخرین جزئیات از عملیات تروریستی در حرم شاهچراغ در شیراز، دستور فوری جهت بررسی فوری ابعاد این حادثه تروریستی را صادر و به محمدهادی ایمانیه ابلاغ کرد.

۲۱:۳۰/ استاندار فارس: از ۷ نفری که به بیمارستان منتقل شده‌اند، ۵ نفر بر اثر اصابت گلوله مجروح شده‌اند و ۲ نفر نیز در این حادثه مصدوم شده‌اند. دو نفر از این مجروحان در حال حاضر در اتاق عمل هستند و حال مابقی حادثه‌دیدگان نسبتا مساعد است.

۱۰:۰۲/ یک منبع آگاه به خبرنگار فارس گفت: تروریست حادثه شاهچراغ جهت مداوا به بیمارستان منتقل شده است.

۲۲:۱۶/ رئیس‌جمهور در تماس‌های تلفنی با وزیر کشور و استاندار فارس بر بکارگیری همه امکانات درمانی برای مداوای مجروحان و همچنین شناسایی و تعقیب همه عوامل این جنایت تأکید کرد.

سید ابراهیم رئیسی با تسلیت به بازماندگان خانواده شهید این حادثه تروریستی، از استاندار فارس خواست از بکارگیری همه امکانات درمانی لازم برای مداوای مجروحان اطمینان حاصل کند

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.