تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
کد خبر : 35287

رتبه سوم استان اصفهان در تولید داروی کشور / ضرورت نظارت دقیق بر توزیع و مصرف دارو در استان

رتبه سوم استان اصفهان در تولید داروی کشور / ضرورت نظارت دقیق بر توزیع و مصرف دارو در استان

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان: رتبه سوم استان اصفهان در تولید داروی کشور / ضرورت نظارت دقیق بر توزیع و مصرف دارو در استان دادستان عمومی و انقلاب اصفهان بر ضرورت نظارت دقیق بر زنجیره تولید، توزیع و مصرف دارو در استان با هدف مقابله با قاچاق دارو تاکید کرد. به گزارش  دنیای اسرار:موسویان بیان

Print Friendly, PDF & Email

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان:
رتبه سوم استان اصفهان در تولید داروی کشور / ضرورت نظارت دقیق بر توزیع و مصرف دارو در استان
دادستان عمومی و انقلاب اصفهان بر ضرورت نظارت دقیق بر زنجیره تولید، توزیع و مصرف دارو در استان با هدف مقابله با قاچاق دارو تاکید کرد.

به گزارش  دنیای اسرار:موسویان بیان داشت: پس از کمبود دارویی که سال گذشته در کشور با آن مواجه شدیم و گزارشات واصله در خصوص قاچاق دارو به کشورهای همسایه، دادستانی کل کشور ضمن ابلاغ دستورالعملی، دادستانی‌ها را موظف به پیگیری موضوع به عنوان یکی از مصادیق حقوق عامه نمود.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع افزود: دارو و اقلام دارویی ضمن اینکه با سلامت و جان مردم سر و کار دارد کالایی غیرقابل جایگزین است که در صورت کمبود و نبود آن، نمی‌توان آن را با چیز دیگر جایگزین کرد و حساسیت نسبت به موضوع دارو باید دوچندان باشد.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با اشاره به رتبه سوم استان اصفهان در تولید داروی کشور خاطرنشان ساخت: کمبود دارو در کشور نشان دهنده آن است که بخشی از تولید استان به عنوان یکی از قطب های اصلی تولید دارو قاچاق می‌شود و‌ضرورت دارد ضمن اجرای تدابیر اندیشیده شده اقدامات مضاعفی در این حوزه انجام شود

موسویان ادامه داد: جایگاه نظارتی اصلی متعلق به وزارت بهداشت است تا رصد موضوع را به طور خاص در این حوزه داشته باشد و دستگاه های نظارتی با اعلام موارد تخلف، رسیدگی را در دستور کار خواهند داشت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به موضوع فروش غیرمجز اقلام دارویی در فضای مجازی نیز اشاره ای داشت و گفت: متاسفانه بسیاری از جرایم سازمان یافته امروز در فضای مجازی رخ می‌دهد و با کنترل آن تا حدودی اوضاع فضای واقعی هم بهتر خواهد شد و در این حوزه با وجود اینکه دستگاه‌های نظارتی حضور دارند، باز هم وظیفه اصلی بر عهده مجموعه وزارت بهداشت است.

موسویان در پایان ابراز امیدواری کرد: با اقدامات خوب دستگاه های ذیربط در استان شاهد کاهش قاچاق معکوس دارو از داخل کشور به کشورهای همسایه باشیم.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان