تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۰۱
کد خبر : 35446

نقش معلم در هویت بخشی، و پرورش یک جامعه غیرقابل انکار است

نقش معلم در هویت بخشی، و پرورش یک جامعه غیرقابل انکار است

دیدار جمعی از مدیران مدارس شاهد اصفهان   نقش معلم در هویت بخشی، و پرورش یک جامعه غیرقابل انکار است   نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان اظهار کرد:  نقش معلم در هویت بخشی، و پرورش یک جامعه غیرقابل انکار است، براین اساس سرچشمه تعلیم و تربیت هر جامعه، آموزش و پرورش و معلمان آن هستند.

Print Friendly, PDF & Email

دیدار جمعی از مدیران مدارس شاهد اصفهان

 

نقش معلم در هویت بخشی، و پرورش یک جامعه غیرقابل انکار است

 

نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان اظهار کرد:  نقش معلم در هویت بخشی، و پرورش یک جامعه غیرقابل انکار است، براین اساس سرچشمه تعلیم و تربیت هر جامعه، آموزش و پرورش و معلمان آن هستند.

 

 

 

به گزارش دنیای اسرار:آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار جمعی از مدیران مدارس شاهد اصفهان درآستانه بازگشایی مدارس در مهرماه اظهار کرد: براساس روایات، کمترین اجر برای کسی که در راه اباعبدالله الحسین(ع) گامی برمی دارد، گناهان قبل و بعد آن فرد را می آمرزد.

 

وی با اشاره به اینکه در روایات متعدد از معصومین تاکید شده است، انسان باید هر ثمری را خواهان هستید، بذر ان را در دنیا بکارید، گفت: بنابراین انسان هرچه در دنیا انجام دهد، در روز قیامت برداشت می کند.

نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان ادامه داد: دراین روایات آمده است «دنیا تجارت خانه مومن است» و تنها در این دنیا، ممکن است کسی رضایت خداوند را کسب کند و سود آن بهشت ابدی باشد.

وی افزود: براین اساس در دنیا فرصت های نصیب انسان می شود که می تواند سعادت ابدی را تضمین کند، معلم بودن و تلاش در نظام تعلیم و تربیت از این جمله فرصت های بی بدیل است، در این میان مدیران مدارس رسالت خطیرتری دارند که نباید نسبت به آن غفلت ورزید.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه مدیریت مدارس شاهد، وظیفه ای سنگین تر بر دوش است، چرا که خانواده شاهد، دِینی ثقیل بر گردن همه آحاد جامعه دارند، خاطرنشان کرد: رفتار معلم، نوع گفتار و موضع معلم اثری فوق العاده در جان دانش آموزان موثر است، بنابراین یک معلم خوب، چقدر عالی و معلم بد، چقدر بد بوده.

وی یادآور شد: یک معلم خوب می تواند شخصیتی چون امام راحل را برای دنیا تربیت کند، امام راحل همیشه از مرحوم شاه آبادی (استاد امام) با الفاظی چون «روحی لک فداک» یاد می کرد.

نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان اظهار کرد: بنابراین نقش معلم در هویت بخشی، و پرورش یک جامعه غیرقابل انکار است، براین اساس سرچشمه تعلیم و تربیت هر جامعه، آموزش و پرورش و معلمان آن هستند.

وی با هشدار نسبت به تبعیت نوجوانان و جوانان از فرهنگ غلط غرب گفت: دراین عرصه آموزش و پرورش و نقش معلم مهم است، غرب سرمایه گذاری عجیبی بر روی نسل نوجوان و دانش آموزان ایران زمین کرده است .

در ابتدای این دیدار، محمد رضا ابراهیمی، مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان به بیان گزارش اقدامات، سیاست ها و امور انجام شده برای تحصیل بیش از یک میلیون دانش آموز در بهار تعلیم و تربیت پرداخت و گفت: بیش از ۱۱۰ هزار معلم رسمی در ۵۷۰۰ مدرسه در سطح استان به این امر می پردازند.

وی عنوان کرد: یکی از سیاست های اصلی نظام، تحصیل همه افراد در سطح کشور است و براین اساس ما چند مدرسه یک نفره داریم، همچنین ۷۶ مدرسه شاهد در سطح استان وجود دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: هدف اولیه تشکیل مدارس شاهد، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مکتب اهل بیت است، براین اساس جشنواره ای با نام«پرواز تا بی نهایت» به منظور هدف یاد شده در سطح کشور وبه میزبانی اصفهان برگزار شد.

 

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.