تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
کد خبر : 35517

نکات و تکنیک های رنگ و روغن

نکات و تکنیک های رنگ و روغن

  به گزارش دنیای اسرار:نرگس پرنده نوجوان هنرمند خمینی شهری در مصاحبه با خبرنگاردنیای  اسرار برخی از نکات و تکنیک های رنگ و روغن را اینگونه بیان کرد: جالب است بدانیم که یکی از هیجان انگیزترین شاخه های خلق آثار هنری نقاشی با رنگ روغن می باشد. شاید دیده باشید بعضی از هنرجویان و نقاشان

Print Friendly, PDF & Email

 

به گزارش دنیای اسرار:نرگس پرنده نوجوان هنرمند خمینی شهری در مصاحبه با خبرنگاردنیای  اسرار برخی از نکات و تکنیک های رنگ و روغن را اینگونه بیان کرد: جالب است بدانیم که یکی از هیجان انگیزترین شاخه های خلق آثار هنری نقاشی با رنگ روغن می باشد. شاید دیده باشید بعضی از هنرجویان و نقاشان از رنگ های روغنی هراس داشته باشند اما در حقیقت باید بگوییم یکی از بهترین شیوه های یادگیری نقاشی کار با رنگ و روغن می باشد و حتی می توانید از طریق آزمون و خطا این آموزش را با موفقیت کامل پشت سر بگذارید.

وی اظهار کرد مهمترین نکته در نقاشی با رنگ روغن، حس شادابی و لذت کار کردن با بافت براق و غنی آن است زیرا همیشه باید به نقاشی به شکلی کلی و تمام بوم نگاه کنیم. به جای تصور نتیجه ی پایانی، باید در نظر داشته باشیم که نقاشی در هر مرحله چگونه به نظر می رسد. شاید بهتر باشد این اثر را درعوض طراحی به شکل یک مجسمه نگاه کنید که با استفاده از رنگ، حرکات، بافت و عمق خلق می شوند.

وی نکات و تکنیک های رنگ و روغن را اینگونه دانست: برای آموزش نقاشی با رنگ و روغن در گام نخست لازم است که نکات و تکنیک های رنگ و روغن را بدانیم به همین دلیل در ادامه به بیان این نکات طلایی و تکنیک های هیجان انگیز می پردازیم تا به وسیله آن بتوانیم به رویای دیرین خود یعنی نقاشی با رنگ و روغن دست پیدا کنیم.

تکنیک آلا پریما یا خیس روی خیس یک اصطلاح ایتالیایی است و به معنی رنگ مستقیم است . به این صورت که رنگ را به طور مستقیم روی کرباس بوم قرار می دهیم ، این سبک بدون رنگ های زیر سازی است ، یعنی رنگی در زیر کار نیست که بخواهیم خشک شود پس در این سبک کار خیلی زود تمام می شود.

تکنیک ایمپاستو که استفاده از یک لایه ضخیم از رنگ که بافت قلم مو یا کاردک نقاشی را حفظ می کند. کاردک نقاشی همان استفاده از یک لایه بافتدار است. عدم کنترل دقیق در استفاده از کاردک مشکل خاصی بوجود نمی آورد و می توان به راحتی با رنگ ها بازی کرد و طرح مورد نظر را بوجود آورد اما همین کار با قلمو بسیار سخت است. رنگ زمینه نیز روی سطحی که دارای ته مایه رنگ است می باشد که بهتر است رنگی با کنتراست بیشتر برای لایه بعدی استفاده کنیم، به این معنی که دو رنگ متضاد روی هم قرار گیرند.

تکنیک زیر سازی که در آن نقاشی را با رنگ کم ( لایه ای نازک) شروع می کنیم تا خیلی زود خشک شود (مانند یک لایه خاک) و این کار باید قبل از اضافه کردن رنگ های اصلی طرح و سایر جزئیات روی بوم انجام شود ، دقیقا به معنای زیر سازی. پولیش نیز یک لایه شفاف روی رنگ های خشک شده است. از یک پولیش متوسط با شفافیت بالا استفاده می کنیم. در این قسمت کار صبر و دقت زیادی باید داشته باشیم. پولیش ها اکثراً به صورت اسپری هستند.

تکنیک ایجاد عمق که در آن یک لایه از رنگ را روی رنگ های خشک و یا کمی خشک قرار می دهیم، این کار اجازه می دهد که رنگ زیرین کمتر به چشم آید. با توجه به سلیقه نقاش این تکنیک یا به صورت خطی انجام می شود و یا به صورت نقطه ای و خالدار. با این کار به آن قسمت از نقاشی عمق می دهیم و رنگی متفاوت در آن بوجود می آوریم.

ایشان در ادامه به سه اصل مهم در نقاشی رنگ و روغن اشاره کردند و گفتند: اصل از کم به زیاد به صورت مرحله ای و لایه لایه کار خود را پیش می برد که در آن سعی می کنیم لایه های جدید را نسبت به لایه های قبلی منعطف تر کنیم.

اصل غلیظ روی رقیق که در این اصل از لایه های ابتدایی و اولیه باید از رنگ روغن رقیق تر استفاده شود. اگر بر روی نقاشی ایمپاستو رقیق کار کنید، ممکن است نقاشی رنگ روغن شما ترک بخورد. ازرنگ هایی در نقاشی رنگ روغن استفاده کنید که به آرامی خشک می شوند.

قاعده سوم نقاشی رنگ روغن، استفاده از رنگ هایی ست که به آهستگی خشک می شوند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.