تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
کد خبر : 37403

فرصت های شغلی؛ زمینه ساز خودکفایی مددجویان کمیته امداد

فرصت های شغلی؛ زمینه ساز خودکفایی مددجویان کمیته امداد

  از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ هزار و ۸۴۴ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اصفهان فراهم شده است. به گزارش دنیای اسرار:کریم زارع مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان، اظهار داشت: اولویت اصلی این نهاد حمایتی در ایجاد اشتغال، مهارت آموزی به مددجویان و نظارت بر نحوه فعالیت متقاضی

Print Friendly, PDF & Email

 

از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ هزار و ۸۴۴ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اصفهان فراهم شده است.

به گزارش دنیای اسرار:کریم زارع مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان، اظهار داشت: اولویت اصلی این نهاد حمایتی در ایجاد اشتغال، مهارت آموزی به مددجویان و نظارت بر نحوه فعالیت متقاضی در ایجاد کسب و کار بعد از دریافت تسهیلات است.

کریم زارع با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ هزار و ۸۴۴ فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد شده، ادامه داد: خانوارهای تحت حمایت با استفاده از سه طرح تعریف شده در کمیته امداد شامل: هدایت شغلی، راهبری شغلی و کاریابی، به بازار کار وارد می شوند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۵ درصد خانوارهای معیشت بگیر، زنان سرپرست خانواده هستند، افزود: راه اندازی مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار موجب توانمندسازی آنها خواهد شد همچنین طرح راهبری شغلی با مهارت آموزی، تامین مواد اولیه، نظارت بر کیفی سازی تولید و بازاریابی، که چهار وظیفه اساسی راهبران در این طرح است سبب می شود، زنان سرپرست خانوار در کنار وظایف مادری و رسیدگی به همسران از کارافتاده خود، بتوانند استقلال مالی مناسبی برای خانواده ایجاد کنند.

مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان به تفکیک تعداد مشاغل ایجاد شده در سه طرح مذکور پرداخت و گفت: در این مدت، ۷ هزار و ۵۴۰ مددجو با هدایت شغلی، ۲ هزار و ۶۳۰ نفر در مسیر راهبری شغلی و ۶۷۴ نفر از خانوارهای تحت حمایت با معرفی مراکز کاریابی، به عرصه بازار کار وارد شده اند.

 

 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.