تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
کد خبر : 37480

گسترش تعاملات سازمان ملی استاندارد و فعالان صنعت غذا

گسترش تعاملات سازمان ملی استاندارد و فعالان صنعت غذا

کمیسیون صنایع غذایی هم‌زمان با نمایشگاه تخصصی صنایع غذایی برگزار شد سومین جلسه کمیسیون صنایع غذایی هم‌زمان با برگزاری بیستمین نمایشگاه تخصصی صنایع غذایی، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته در محل نمایشگاه و با حضور فعالان صنعت غذا و سایر مدعوین برگزار شد. به گزارش  دنیای اسرار : سید یوسف قاضی عسگر، رئیس کمیسیون صنایع غذایی

Print Friendly, PDF & Email

کمیسیون صنایع غذایی هم‌زمان با نمایشگاه تخصصی صنایع غذایی برگزار شد

سومین جلسه کمیسیون صنایع غذایی هم‌زمان با برگزاری بیستمین نمایشگاه تخصصی صنایع غذایی، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته در محل نمایشگاه و با حضور فعالان صنعت غذا و سایر مدعوین برگزار شد.

به گزارش  دنیای اسرار : سید یوسف قاضی عسگر، رئیس کمیسیون صنایع غذایی و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: کمیسیون به طور منظم جلسات خود را برگزار می‌کند و کمیته‌ها نیز با جدیت فعالیت خود را دنبال می‌کنند، موارد تخصصی کمیسیون از طریق مسئولان مرتبط پیگیری می‌شود و در این زمینه در تلاش هستیم تا موضوعات به‌صورت کارشناسی و منظم پیگیری شوند.
وی ادامه داد: برخی سیاست‌گذاری‌ها نیاز به اصلاحاتی دارد تا مشکلات فعالان صنعتی کاهش یابد، در خصوص قیمت خرید تضمینی گندم و مشکلاتی که می‌تواند ایجاد کند مذاکراتی انجام شده که امیدواریم نتیجه‌بخش باشد، همچنین با وزیر اقتصاد در خصوص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و مشکلات ایجاد شده برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان مذاکراتی انجام شد.
رئیس کمیسیون صنایع غذایی اتاق بازرگانی اصفهان افزود: صنایع غذایی دارای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خوبی هستند و نیاز به حمایت برای رشد دارند، در شرایط کنونی و با توجه به شرایط سیستم بانکی کشور، امکان ارائه تسهیلات بانکی در اسرع وقت به صنایع غذایی کمی دور از ذهن است اما امیدواریم تدابیری اندیشیده شود که مشکلات به حداقل ممکن برسد.

سید ابراهیم ابراهیمی، مدیرکل حقوقی، امور بین الملل و مسئول حلال سازمان ملی استاندارد ایران نیز اظهار کرد: رعایت استاندارد و به روز کرون آن اهمیت زیادی دارد، با رویکرد تحولی ایجاد شده در سازمان ملی استاندارد، اقدامات بسیاری شکل گرفت، امروز حدود ۱۲۰۰ نوع کالا استاندارد ندارند که در حال ایجاد سازوکار برای الزام رعایت استاندارد در این کالاها هستیم.
وی ادامه داد: ضروری است دستورالعمل‌ها با مشورت تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی صادر شوند، جلساتی با فعالان صنعتی و تولیدی برگزار شده و امیدواریم با تعامل و همراهی بتوان به اجرای استانداردها توجه ویژه داشت.
مدیرکل حقوقی، امور بین الملل و مسئول حلال سازمان ملی استاندارد ایران تصریح کرد: نشان حلال باید به رشد ظرفیت‌های ما کمک کند، گواهی حلال توسط سازمان استاندارد صادر می‌شود و توجه به این موضوع اهمیت دارد.

احسان شهیر، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری اصفهان نیز گفت: در حال حاضر با تغییرات شکل گرفته، تسهیلات با شرایط مناسب‌تری در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد، همچنین اوراق گام را پیگیر هستیم که می‌تواند به عنوان یک امکان مناسب در اختیار استان باشد.

مهدی هادی، مدیرکل استاندارد استان اصفهان نیز گفت: اصفهان بعد از تهران بیشترین تعداد واحدهای صنایع غذایی کشور را به خود اختصاص داده است و توانمندی‌های استان در این صنعت مشخص است، همکاری واحدها با استاندارد خوب است و امیدواریم همچون همیشه، اصفهان در زمینه رعایت استانداردها پیشتاز باشد.
وی افزود: تنها مرجع صدور گواهی حلال، سازمان ملی استاندارد است، در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۳۷ گواهی حلال در استان اصفهان صادر شد، امروز کیفیت محصولات نهایی برای مشتریان بسیار مهم است و رعایت استانداردها می‌تواند به تولید محصولاتی با کیفیت بینجامد، استاندارد مانع تولید نیست؛ بلکه یار و پشتیبان تولیدکنندگان است. رعایت خط قرمزها در صنایع غذایی بسیار مهم است؛ چون با سلامت مردم سروکار دارد.
مدیرکل استاندارد استان اصفهان تصریح کرد: تولیدکنندگان دارای جایگاه والایی هستند و باید از آنها حمایت‌های کافی صورت پذیرد، برخی موانع در مسیر تولید وجود دارد؛ اما تولیدکنندگان با عشق و غیرت همچنان در میدان هستند و به تولید ادامه می‌دهند. نیاز است واحدهای تولیدی استان نسبت به مستندسازی و ارائه به موقع مدارک و مستندات خود اقدام کنند تا در فرایند انتخاب واحدهای نمونه حضور داشته باشند.

مسعود بختیاری، عضو اتاق بازرگانی ایران و فعال صنعت غذا نیز عنوان کرد: ضروری است از همه ظرفیت‌ها به منظور کمک به صنعت غذا بهره گرفته شود، رویکرد تحولی خوبی در سازمان استاندارد آغاز شده و اقداماتی خوبی شکل گرفته است، البته ضروری است زمان کافی به تولیدکنندگان به منظور تغییر نشان استاندارد داده شود و تعاملات میان استاندارد و تولیدکنندگان افزایش یابد.

علی سرشوقی، نایب‌رئیس کمیسیون صنایع غذایی اتاق بازرگانی اصفهان نیز عنوان کرد: صنایع غذایی شرایط متفاوتی نسبت به سایر صنایع دارد، اصفهان حرفهای زیادی برای گفتن در این صنایع دارد و لذا صنایع غذایی نیازمند حمایت و نگاه ویژه هستند.
وی ادامه داد: در برخی شهرک‌های صنعتی، تعدادی از اراضی صنعتی بی استفاده و برخی به دنبال افزایش قیمت این زمین‌ها برای کسب سود هستند در حالی که می‌توان از این ظرفیت‌ها بهره گرفت، در سایر کشورها شرایط مناسبی برای فعالان صنعتی و تولیدی وجود دارد و قوانین تسهیل‌کننده، مسیر را برای فعالیت آنها هموار می‌کند.
سرشوقی عنوان کرد: در تلاش برای ایجاد شهرک تخصصی صنایع غذایی هستیم، امروز واحدهای توانمندی در زمینه صنعت غذا در استان در حال فعالیت هستند، صنایع غذایی آلایندگی ندارند و می‌توانند موجب افزایش بهره‌وری و اشتغال‌زایی مناسبی شوند، امروز صنعت گز اصفهان می‌تواند حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد و تمامی این صنایع در شهرکی تخصصی بتوانند به تولید محصولات خود بپردازند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.