تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
کد خبر : 37856

روند اضافه وزن و چاقی در تمام گروه های سنی کاهشی است

روند اضافه وزن و چاقی در تمام گروه های سنی کاهشی است

  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روند اضافه وزن و چاقی در تمام گروه های سنی کاهشی و حتی توقف را نشان میدهد. به گزارش دنیای اسرار:حمید گله داری در ارتباط با آخرین وضعیت تغذیه جامعه اصفهان اظهار داشت: بر اساس آخرین امار موجود دانشگاه

Print Friendly, PDF & Email

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روند اضافه وزن و چاقی در تمام گروه های سنی کاهشی و حتی توقف را نشان میدهد.

به گزارش دنیای اسرار:حمید گله داری در ارتباط با آخرین وضعیت تغذیه جامعه اصفهان اظهار داشت: بر اساس آخرین امار موجود دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال گذشته شیوع چاقی شکمی 51.2 دهم درصد، اضافه وزن و چاقی میانسالان 63 درصد ثبت شده که این شاخص در نوجوانان و جوانان به ترتیب 20 و 35.4 دهم درصد است .

وی با بیان اینکه در کودکان کوتاه قدی و کم وزنی به ترتیب 6.4 دهم درصد و 7.6 دهم درصد می باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد: با توجه به مداخلات انجام شده از جمله ارائه خدمات تغذیه و مشاوره تغذیه توسط کارشناسان این حوزه در مراکز خدمات جامع سلامت، اضافه وزن و چاقی در تمامی گروه های سنی در سال 1401 نسبت به سال 1400 کاهشی داشته است.

وی امنیت غذایی را دسترسی همه مردم در تمام اوقات به غذای کافی به منظور برخورداری از زندگی سالم و فعال نام برد و گفت: عوامل زیادی در امنیت غذایی موثر است از جمله دسترسی فیزیکی، اقتصادی، ایمنی غذا و سواد تغذیه ای که در استان اصفهان بلاخص در طی سالهای اخیر تغییر وضعیت اقتصادی و افزایش قیمت اقلام غذایی بر وضعیت امنیت غذایی موثر است.

وی گفت: از طریق برنامه ریزی و سیاستگذاری افزایش دسترسی و اجرای برنامه های حمایتی تغذیه و فرهنگ سازی مداخلات لازم در این زمینه انجام و در جهت کنترل شاخص های سوء تغذیه گروه های سنی مختلف جامعه از جمله گروه های حساس و پر خطر همچون کودکان و زنان باردار، سالمند و شیرده اقدامات لازم در راستای بهبود کیفی و کمی شاخص های مربوطه صورت گرفت.

وی دستاورد کنگره بین المللی انجمن علمی تغذیه ایران را آشنایی با رویکردهای نوین علمی و فراهم کردن بستر مناسب جهت هم اندیشی،تبادل اطلاعات و تجارت علمی و اجرایی فعالان حوزه های مختلف علوم تغذیه در راستای پیشبرد برنامه های توسعه کشور و ارتقا دانش سطح علمی کارشناسان تغذیه شاغل دانشجویان ، اساتید و متخصصین و سایر گروه های مرتبط تحت پوشش دانشگاه اعلام کرد.

وی افزود: آشنایی با دستاوردهای علمی و پژوهشی با محوریت امنیت غذایی پایدار برای رویارویی با سوء تغذیه و بیماریهای غیر واگیردار و آشنایی با رویکردهای جدید در کنترل و پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر از مهمترین دستاوردهای کنگره برای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.

گله داری گفت: تغذیه سالم در حفظ سلامت رشد و تکامل کودکان و نوجوانان و مادران باردار و شیرده و ارتقا سطح زندگی در تمامی گروه های سنی و فیزیولوژِیک،پیشگیری و کنترل بیماریهای غیر واگیر از جمله چاقی و دیابت ، فشارخون و چربی خون بالا بیماریهای قلبی و عروقی و سرطان ها نقش دارد که مهمترین علت های مرگ و میر هستند همچنین بسیاری از بیمارهای بزرگسالی به الگوهای تغذیه در کودکی و نوجوانی نقش دارد .

وی افزود: در حوزه بهداشت کارشناسان تغذیه شاغل در مراکز خدمات جامع سلامت به ارائه خدمات مشاوره ای تغذیه به افراد مبتلا به اختلالات تغذیه و مبتلایان به بیماریهای غیر واگیر در گروه های سنی مختلف می پردازند که نقش مهمی در بهبود کیفیت زندگی و سلامت افراد دارد .

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.