تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۳۸
کد خبر : 37902

بیشترین مطالعات کبد چرب در کشور به اصفهان اختصاص دارد

بیشترین مطالعات کبد چرب در کشور به اصفهان اختصاص دارد

اصفهان مرکز مطالعات کبد چرب در کشور است بیشترین مطالعات کبد چرب در کشور به اصفهان اختصاص دارد معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اصفهان در حوزه تحقیقات و مطالعات کبد چرب در کشور جایگاه اول را دارد و همچنین بیشترین مطالعات در عرصه دیابت و فشارخون در اصفهان صورت گرفته است.

Print Friendly, PDF & Email

اصفهان مرکز مطالعات کبد چرب در کشور است

بیشترین مطالعات کبد چرب در کشور به اصفهان اختصاص دارد

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اصفهان در حوزه تحقیقات و مطالعات کبد چرب در کشور جایگاه اول را دارد و همچنین بیشترین مطالعات در عرصه دیابت و فشارخون در اصفهان صورت گرفته است.

به گزارش  دنیای اسرار: دکتر غلامرضا عسگری در گفتگوی خبری در حاشیه کنگره اظهار داشت: با تغییر ذائقه مردم ایران شیوع بیماریهای غیر واگیردار از جمله سرطان و بیماریهای قلبی و عروقی در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه تهیه غذا از مزرعه تا سفره که شامل تولید محصول، فراوری،‌ بسته بندی و طبخ غذا میشود دارای اشکال است که تلاش شده با گردهمایی نخبگان و اساتید حوزه تغذیه در سه روز برگزاری نخستین کنگره بین المللی انجمن علمی تغذیه ایران و تعامل بین رشته ای زمینه کاهش و پیشگیری از بیماریهای مزمن و عوارض این بیماریهای را فراهم سازیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: خوشبختانه تاکنون استقبال بی نظیر از کنگره شده است و بیش از دو هزار نفر از دانشجویان، اساتید و نخبگان علمی شرکت کرده اند و نزدیک به ۹۰۰مقاله پذیرفته شده است که پس از داوری در معتبرترین مجله دانشگاه با ضریب تاثیر بالای ۲ چاپ می شود .

دکتر عسگری گفت: کنگره به صورت بین المللی برگزار می شود و سه سخنران از خارج از کشور و ۸ سخنران از اساتید و صاحبنظران حوزه تغذیه داریم و نزدیک به ۴۰ پنل علمی با حضور چهره ها و متخصصین حوزه تغذیه برگزار می شود .

وی اصفهان را مرکز مطالعات کبد چرب در کشور معرفی کرد به طوری که بیشترین مطالعات و تحقیقات در خصوص این بیماری در اصفهان انجام می گیرد، گفت: همچنین در عرصه بیماری دیابت و فشارخون تحقیقات مثمر ثمری در استان صورت گرفته که دستاوردهای خوبی به دنبال داشته است و هم اکنون در برنامه ریزی های مراکز بهداشت و درمان از این نتایج بهره گرفته شده است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.