تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
کد خبر : 38502

تحویل 287پلاک زمین به خانواده های مشمول طرح جوانی جمعیت /وام ۵ درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله فرصتی طلایی برای خانه دار شدن

تحویل 287پلاک زمین به خانواده های مشمول طرح جوانی جمعیت  /وام ۵ درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله فرصتی طلایی برای خانه دار شدن

اسماعیلی بااشاره به  طرح جوانی جمعیت گفت :درطرح جوانی جمعیت نیز 287پلاک زمین به  روستائیانی که دارای 3فرزند وبیشترهستند تحویل دادیم. به گزارش دنیای اسرار: غلامرضا اسماعیلی مدیر کل سازمان بنیاد مسکن استان اصفهان  در نشست خبری  با اصحاب رسانه با اشاره به افتتاح حساب 100 توسط امام(ره) اظهار داشت: در 21 فرودین ماه سال 1358

Print Friendly, PDF & Email

اسماعیلی بااشاره به  طرح جوانی جمعیت گفت :درطرح جوانی جمعیت نیز 287پلاک زمین به  روستائیانی که دارای 3فرزند وبیشترهستند تحویل دادیم.

به گزارش دنیای اسرار: غلامرضا اسماعیلی مدیر کل سازمان بنیاد مسکن استان اصفهان  در نشست خبری  با اصحاب رسانه با اشاره به افتتاح حساب 100 توسط امام(ره) اظهار داشت: در 21 فرودین ماه سال 1358 حضرت امام(ره) حسابی را به نام خودشان افتتاح کردندو  مردم جامعه و افراد دغدغه‌مند در حوزه مسکن محرومین، وجوهاتی را به این حساب واریز کردند ودستور تاسیس سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صادر می‌شود و به همین مناسبت از آن زمان تاکنون از 21 تا 31 فرودین ماه به نام دهه حساب 100 حضرت امام نام‌گذاری شده است.

وی افزود: بنیاد مسکن در زمان پیروزی انقلاب پیش از بسیاری از ارگان‌های دیگر تاسیس شده و این امر نشان می‌دهد که در آن دوران مسئله مسکن با مشکل روبه‌رو بوده و مردم از نظر کیفیت سکونت شرایط خوبی نداشته‌اند.

مدیر کل سازمان بنیاد مسکن استان اصفهان با بیان اینکه فعالیت‌های این بنیاد انقلابی در حوزه مسکن به دو دسته روستایی و شهری تقسیم می‌شود، خاطرنشان کرد: کلیه اقدامات عمرانی در سطح روستاها از جمله طرح و زیرسازی معابر، جوب، جدول، پیاده‌روسازی در حوزه عمران روستایی در سطح استان دنبال می‌شود و به منظور قانونمند ساختن اقدامات این حوزه، برای هر روستا طرح هادی تهیه می‌کنیم و کلیه اعتبارات و مواردی که در سطح روستاها در امور عمرانی انجام می‌شود، باید توسط این طرح و با برنامه انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه همه روستاهای استان اصفهان دارای طرح هادی هستند، بیان کرد: هیچ روستایی وجود ندارد که ما ندانیم در کدام منطقه باید مدرسه یا مسکن بسازیم و یا معابر آن چه عرضی دارند و به چه نوع باید پیاده‌روسازی شود.

اسماعیلی یادآور شد:برای ۹۳۵ روستای بالای ۲۰ خانوار اسناد بنیادی  صادر شده که از سال 1394تااکنون  280 هزارو181  جلد سند با همکاری ثبت احوال به متقاضیان تحویل داده ایم که در نوع خود عدد قابل توجهی محسوب می شود.

اسماعیلی بااشاره به  طرح جوانی جمعیت گفت :درطرح جوانی جمعیت نیز 287پلاک زمین به  روستائیانی که دارای 3فرزند وبیشترهستند تحویل دادیم

وی افزود: جالب توجه است که در سال گذشته حدود ۳ میلیون مترمربع در روستای استان اصفهان آسفالت ریزی انجام شده است.

محمود فقیه‌نیا معاون عمرانی سازمان بنیاد مسکن استان عنوان کرد: پایه و اساس توسعه وآبادانی کشور وابسته به توسعه روستاهامی باشد و توسعه کشور  محقق نخواهد شداگرروستاها آباد نشده باشند.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان 935 روستای بالای 20خانوار داریم که طرح هادی همه این روستاها تهیه شده، افزود:  استان اصفهان 2 هزار و 562 روستای زیر 20خانوار داریم که از این میزان 356 روستا دارای جمعیت هستند و از این تعداد 152 روستارا تعیین محدوده کردیم و تکلیف طرح هادی آنها مشخص شده است.

فقیه‌‌نیا با بیان اینکه هزینه طرح‌های هادی از طریق اعتبارات ملی و استانی و همچنین اعتبارات داخلی بنیاد مسکن استان تأمین می‌شود، گفت: در روستاها برای پایین آوردن قیمت مسکن، برخی از اراضی ملی تحت اختیار سازمان منابع طبیعی پس از قرار گرفتن در طرح هادی، به بنیاد مسکن واگذار شده و پس از تفکیک به مردم واگذار می‌شود.

وی بااشاره به نهضت ملی روستاها که سال گذشته به بنیاد مسکن واگذار شد، گفت: ما نهضت ملی روستاها را از سال گذشته شروع کردیم و در این مدت هزار و 833 هکتار زمین در 169 روستا شناسایی شده است که از این میزان برای 803 هکتار در 87 روستا در شورای مسکن استان مصوبه گرفتیم و همچنین کمیته تسریع بنیاد مسکن نیز برای 733 هکتار در 51 روستا مصوبات صادر کرده است و در این راستا 17 هزار و 232 پلاک را در سامانه راه و شهرسازی ثبت کرده‌ایم و  یک‌سوم تا یک‌دوم این زمین‌ها را در اختیار روستاهای زمین تملک شده می‌گذاریم و ثبت‌نام آن آغاز شده و زمین در قالب پروژه 99 ساله واگذار می‌شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن ادامه داد: سال گذشته 19هزار و 897 تن قیر در اختیار بنیاد مسکن استان قرار گرفته که این پروژه از طریق اعتبارات ملی، استانی و همچنین اعتبارات داخلی خود بنیاد مسکن تأمین اعتبار و اجرا شده و در این راستا سال گذشته 2 میلیون 984 هزار و550 متر مربع در 343روستا آسفالت شد‌.

وی افزود:بین سال‌های 1394 تا 1402 صد و بیست و سه هزار و 793 تن آسفالت به استان اصفهان تخصیص یافته و در این مدت 18 میلیون و 568 هزار 950 مترمربع در 793 روستا در قالب 2هزار و 135 پروژه اجرای آسفالت انجام شده است‌‌.

مهدی صدر، معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان ضمن اعلام اینکه  طرح مقاوم سازی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از سال ۱۳۸۴ آغاز شده گفت: به تدریج پروژه ها و بودجه هایی که برای این بخش اختصاص یافت افزایش پیدا کرد به طوری که در حال حاضر برای هر واحد ۳۵۰ میلیون تومان با سود ۵ درصد، تنفس دو ساله و بازپرداخت ۲۰ ساله وام مقاوم سازی تأمین اعتبار شده است.

وی ادامه ادامه داد: نرخ مقاوم سازی در استان اصفهان 40تا 41درصد است، اگر تسهیلات مقاوم سازی به طور کامل تاپایان مردادماه جذب شود این روند ادامه خواهد یافت.

 محمد اصفهانی معاونت مسکن شهری سازمان بنیاد مسکن با بیان اینکه فعالیت‌های این ارگان در حوزه مسکن شهری شامل دو جبهه می‌شود؛ گفت: تعدادی از پروژه‌های بنیاد مسکن تکلیفی بوده و توسط دولت‌های مختلف به بنیاد مسکن تکلیف می‌شود از جمله پروژه مسکن مهر که در این پروژه 27 هزار واحد مسکونی را تکمیل و به متقاضیان تحویل دادیم.

وی افزود: در طرح نهضت ملی مسکن 15 هزار واحد در دست اقدام داریم که برخی از آنها توسط بنیاد مسکن ساخته می‌شود و برخی از این واحدها زیرمجموعه گروه‌ساخت محسوب شده و توسط خود مردم ساخته می‌شود.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن خاطرنشان کرد:در پروژه بنیادساخت 8هزار و 95  واحد در دست احداث داریم که این واحدها در قالب 36 پروژه در شهرستان‌های مختلف استان اجرا می‌شود و میانگین پیشرفت آنها در کل استان 48 درصد است.

وی ادامه داد:  پروژه‌های گروه ساخت، 7هزار و 4 واحد زمین به مردم تحویل شده که به صورت واحدهای یک، دو و سه طبقه در قالب 5هزار و 173 پروژه مجزا در سطح استان ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بنیاد مسکن مجموعا در حال ساخت 4 هزار و 693 واحد در اراضی متعلق به خودش است.

اصفهانی بااشاره به اقدامات انجام شده در جهت آماده‌سازی اراضی در پروژه نهضت ملی مسکن  گفت: در این زمینه آماده‌سازی 28 سایت با مساحتی معادل 278 هکتار با بنیاد است.

خبرنگار:عیرضاهژبری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.