تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
کد خبر : 32683

ضرورت قرنطینه شدن دانش‌آموزان دارای علائم آبله‌مرغان

ضرورت قرنطینه شدن دانش‌آموزان دارای علائم آبله‌مرغان

رئیس اداره سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه بروز بیماری آبله‌مرغان در مدارس موضوع جدیدی نیست، گفت: دانش‌آموزان دارای علائم باید در منزل قرنطینه شوند. به گزارش دنیای اسرار: بهنام امینی رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره نکات ضروری رعایت بهداشت دانش‌آموزان

Print Friendly, PDF & Email
رئیس اداره سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه بروز بیماری آبله‌مرغان در مدارس موضوع جدیدی نیست، گفت: دانش‌آموزان دارای علائم باید در منزل قرنطینه شوند.

به گزارش دنیای اسرار: بهنام امینی رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره نکات ضروری رعایت بهداشت دانش‌آموزان در مدرسه، اظهار کرد: برای مراقبت و پیشگیری از شیوع بیماری‌ها، مرکز بهداشت در آموزش‌و پرورش استان دایر است و فعالیت این مرکز با هماهنگی‌های مراکز بهداشتی استان و با تشکیل جلسات مرتبط فعالیت بیشتری دارد.

وی با اشاره به فعالیت رابطان بهداشت در تمام مدارس استان اصفهان، افزود: با مشاهده هرگونه علائم بیماری آبله مرغان در دانش‌آموزان باید مراتب هر چه سریع‌تر به مراکز بهداشتی اطلاع‌رسانی شود و در موارد حادتر، برای پیشگیری از بروز ویروس بین دانش‌آموزان از حضور فرد مبتلا در کلاس درس توسط رابطان بهداشتی مدرسه جلوگیری می‌شود و دستورات لازم برای مراقبت‌های اولیه و بهبودی کامل توصیه خواهد شد.

رئیس اداره سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: در شیوع بیماری آبله مرغان اگر مدرسه‌ای شرایط حادتر و تعداد غایبان در آن بیشتر از حد طبیعی باشد، به صورت اختصاصی جلساتی ویژه تشکیل خواهد شد؛ مراکز بهداشت نیز برای پیشگیری از شیوع این بیماری ویروسی اقدامات لازم را انجام می‌دهند. در اسفندماه موارد بیماری‌های حاد را پیگیری کردیم که در این زمینه شاهد روند کاهشی بودیم و در تعطیلات نوروز نیز شرایط مناسب‌تر شده است.

وی پیرامون اینکه روند شیوع بیماری آبله مرغان در مدارس، نسبت به قبل از همه‌گیری کرونا صعودی یا نزولی بوده است، تصریح کرد: وضعیت این بیماری در مدارس مانند سال‌های گذشته است و روند صعودی نداشته، ممکن است به دلیل شیوع بیماری‌های ویروسی مانند آنفلوانزا در فصل زمستان و ابتلای دانش‌آموزان، دوره درمان آن‌ها تا حدودی بیشتر شود.

امینی با بیان اینکه بروز بیماری آبله مرغان در مدارس موضوع جدیدی نیست و دانش‌آموزان دارای علائم باید در منزل قرنطینه شوند، خاطرنشان کرد: درحال‌حاضر با فعالیت رابطان بهداشت در تمام مدارس استان، بلافاصله و با نظارت‌های پی‌درپی درباره دانش‌آموزان مبتلا به بیماری آبله مرغان و پیشگیری و کنترل این بیماری از حضور آن دانش‌آموز در کلاس درس جلوگیری می‌شود، همچنین با مشاهده مواردی از شیوع این بیماری اقدامات لازم اجرایی شد و به‌هیچ‌وجه نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نیستیم.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.