تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰:۳۵
کد خبر : 31785

مراقب فروشندگان جعلی هدایای روز پدر در فضای مجازی باشید

مراقب فروشندگان جعلی هدایای روز پدر در فضای مجازی باشید

رئیس پلیس فتا استان با توجه به تبلیغات اغوا کننده مجرمان سایبری به بهانه هدایای روز پدر در فضای مجازی به شهروندان هشدار داد: فریب سودجویانی که ادعا دارند با تخفیف ویژه کالای خود را پایین‌تر از قیمت بازار می فروشند را نخورند. به گزارش دنیای اسرار:سرهنگ”سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار

Print Friendly, PDF & Email

رئیس پلیس فتا استان با توجه به تبلیغات اغوا کننده مجرمان سایبری به بهانه هدایای روز پدر در فضای مجازی به شهروندان هشدار داد: فریب سودجویانی که ادعا دارند با تخفیف ویژه کالای خود را پایین‌تر از قیمت بازار می فروشند را نخورند.
به گزارش دنیای اسرار:سرهنگ”سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: معمولاً در مناسبت ها و ایام خاصی از سال مجرمان سایبری با تبلیغ کالاهای ارزان قیمت و طرح‌های وسوسه انگیز فروش پوشاک، کیف و کفش و سایر کالاها اقدام به تطمیع شهروندان و کلاهبرداری از آن ها می کنند.
وی افزود: این مجرمان با مهندسی اجتماعی اعتماد خریدار را جلب کرده و از او می‌خواهند نیمی از پول کالای سفارش داده شده خود را واریز کرده و پس از دریافت کالا مابقی وجوه را واریز کند که معمولاً بعد از واریز وجوه هیچگونه کالایی دریافت نکرده و شخصی پاسخگو نبوده و یا کالای تحویلی به آنها تقلبی و متفاوت با کالای انتخابی است.
رئیس پلیس فتا استان در خصوص دیگر ترفند این مجرمان سایبری گفت: در راستای تبلیغات مجرمان سایبری به بهانه روز پدر و خرید هدایا شاهد ارسال لینک‌های جعلی از طریق پیامک ها یا شبکه های اجتماعی هستیم که با سرقت اطلاعات کارت بانکی شهروندان حساب آنها را خالی می‌کنند.
این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: فریب برخی از پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی در کانال‌ها و گروه ها با وعده‌های آغاز جشنواره ها، حراج آخر فصل، تخفیف ویژه ، قیمت‌هایی باور نکردنی را نخورده و اگر قصد خرید آنلاین را دارند حتما از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند، زیرا این فروشگاه‌های اینترنتی در عین مجاز و معتبر بودن ملزم به رعایت قوانین نیز می‌باشند.
سرهنگ مرتضوی در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم درخصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.