تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
کد خبر : 14626

اتمام فاز اول بازسازی شبکه فاضلاب شهر اصفهان تا پایان سال

اتمام فاز اول بازسازی شبکه فاضلاب شهر اصفهان تا پایان سال

اتمام فاز اول بازسازی شبکه فاضلاب شهر اصفهان تا پایان سال به گزارش دنیای اسرار:مجری بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان گفت: اصلاح و بازسازی شبکه فاضلاب شهری اصفهان با چهار روش اجرایی شده و فاز اول آن امسال به پایان می رسد. محسن بیشه با اشاره به عمر ۶۰ ساله شبکه فاضلاب شهر اصفهان اظهار داشت:

Print Friendly, PDF & Email

اتمام فاز اول بازسازی شبکه فاضلاب شهر اصفهان تا پایان سال

به گزارش دنیای اسرار:مجری بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان گفت: اصلاح و بازسازی شبکه فاضلاب شهری اصفهان با چهار روش اجرایی شده و فاز اول آن امسال به پایان می رسد.

محسن بیشه با اشاره به عمر ۶۰ ساله شبکه فاضلاب شهر اصفهان اظهار داشت: طول شبکه فاضلاب شهر اصفهان به بیش از سه هزار و ۶۰۰ کیلومتر می رسد و با توجه به قدمت بالای شبکه برای بازسازی و اصلاح در اولویت برنامه های استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: شبکه فاضلاب شهر اصفهان از سال ۱۳۳۷ طراحی و اجرا شد و همین فرسودگی شبکه حوادثی را در پی داشت که می توان به حادثه خطرآفرین خیابان مشتاق اشاره کرد.

 مشاور عالی مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه پروژه ترمیم و بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان برای نخستین بار در کشور و همزمان با سفر ریاست جمهوری و هیئت وقت به شهر اصفهان مطرح شد، تصریح کرد: بازسازی و اصلاح شبکه فاضلاب شهری اصفهان با اولویت اول اصفهان، درچهار فاز و با فاینانسِ ۲۰۰ میلیون یورو در هیات دولت وقت مصوب شد.

وی با اشاره به ایجاد وقفه در اثرتحریم ها و در نهایت تامین فاینانس ۵۰میلیون یورو توسط شرکت دی، سی، جی، آی چینی و با پیمانکار ایرانی و تکنولوژی آلمانی ادامه داد: با وجود شرایط دشوار تحریم های  بانکی، اعتبارات اسنادی باهمت شرکت آب و فاضلاب اصفهان، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و وزارت نیرو گشایش یافت و پروژه به طور رسمی در سال ۱۳۹۴فعال شد و فاز اول آن تا پایان امسال به پایان می رسد.

بیشه با بیان اینکه در چهارسال گذشته با رسوب زدایی شبکه فاضلاب شهری ظرفیت هیدرولیک افزایش یافته گفت: تاکنون نزدیک به ۱۸۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب شهری اصلاح و بازسازی شده است و بیش از ۱۰۰ نقطه آسیب خیز خطوط فاضلاب شناسایی و اصلاح شده است.  

وی با بیان اینکه خطوط اصلی فاضلاب خیابان های مشتاق اول و دوم  با روش ریپلیسمنت (replacement)  انجام شده و خیابان میر و آبشار در حال انجام است، ابراز داشت: با همکاری شهرداری و پلیس راهور شبکه فاضلاب این خیابان های پرترافیک اصلاح و بازسازی شد و تا ۵۰ سال آینده بیمه شده است.

مجری شبکه فاینانس شرکت آب و فاضلاب اصفهان با اشاره به اجرای روش سی. آی. پی.پی (CIPP UV) برای اولین بار در کشور اظهار داشت: روش نوین سی.آی.پی.پی که بازسازی شبکه فاضلاب در کشورهای اروپایی هم با این روش انجام می شود و در همکاری با دانشگاه اصفهان بومی سازی شده، شبکه فاضلاب خیابان های بوعلی سینا، امام خمینی، خیام، شهیدان، چمران بازسازی و اصلاح شدو خیابانهای مطهری، طالقانی و بهشتی با این روش در حال اصلاح و بازسازی است.

بیشه با بیان اینکه بخشی از خیابان چمران به همراه کمال اسماعیل و حمزه اصفهانی با روش پایپ جکینگ (Pipe jacking) اصلاح و بازسازی شده است، تصریح کرد: خیابان پرستار هم با روش پایپ برستینگ (Pipe bursting) در حال انجام است و امیدواریم با پایان فاز اول و تامین اعتبارات فاز دوم هم اجرایی شود

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.