تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲
کد خبر : 31175

سرپرست مرکز پیش‌بینی هواشناسی اصفهان خبرداد؛کولاک برف و یخبندان در انتظار اصفهان

سرپرست مرکز پیش‌بینی هواشناسی اصفهان خبرداد؛کولاک برف و یخبندان در انتظار اصفهان

رپرست مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ورود سامانه سرد بارشی جدید به استان از سه‌شنبه ۶ دی خبر داد.   به گزارش دنیای اسرار به نقل از مهر:لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه طی امروز و فردا آسمان استان صاف تا قسمتی ابری

Print Friendly, PDF & Email

رپرست مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ورود سامانه سرد بارشی جدید به استان از سه‌شنبه ۶ دی خبر داد.

 

به گزارش دنیای اسرار به نقل از مهر:لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه طی امروز و فردا آسمان استان صاف تا قسمتی ابری است و وزش باد ملایم در اکثر مناطق پیش‌بینی می‌شود، اظهار داشت: از بعد از ظهر سه شنبه تا روز چهارشنبه استان در دامنه فعالیت سامانه سرد بارشی قرار خواهد گرفت که ناپایداری‌هایی به صورت افزایش ابر، بارش برف و باران و کولاک برف در ارتفاعات، مه و کاهش دید به همراه دارد.

 

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی به ویژه مناطق جنوب و غرب استان را فرا می‌گیرد، افزود: شدت بارندگی‌های پیش‌رو در این مناطق در مقایسه با بارش‌های روز جمعه و شنبه (یکم و دوم دی) کمتر و سامانه بارشی جدید زودگذر است و در مناطق مرکزی استان بارش‌ها خفیف پیش‌بینی می‌شود.

 

سرپرست مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با خروج سامانه بارشی از روز پنجشنبه نیز کاهش محسوس دما و مه آلودی هوا در بیشتر مناطق به ویژه غرب و جنوب استان پیش‌بینی می‌شود.

 

امینی اضافه کرد: با توجه به ناپایداری‌های جوی طی روزهای پیش‌رو، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در مناطق مرکزی به ویژه کلانشهر اصفهان انتظار نمی‌رود.

 

وی همچنین به بارندگی‌های شبانه روز گذشته تا صبح امروز در برخی مناطق استان اشاره کرد و افزود: بیشترین میانگین بارشی از تیران و کرون با ۱۲.۶ میلیمتر، خوانسار ۱۱.۵ میلیمتر و فریدونشهر با ۱۰.۶ میلیمتر بوده است.

 

سرپرست مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه کمینه دمای هوا در اکثر مناطق استان طی ۲۴ ساعت آینده بین سه تا پنج درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد، ادامه داد: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر می‌رسد.

 

امینی اضافه کرد: بوئین میاندشت با دمای ۱۶ درجه سانتیگراد زیر صفر و خوروبیابانک با دمای ۱۶ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان طی ۲۴ ساعت آینده پیش‌بینی می‌شود

 

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.