تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۸:۰۰
کد خبر : 2305

ضربه مغزی احتمال ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهد

ضربه مغزی احتمال ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهد

پایگاه خبری  دنیای اسرار ضربه مغزی احتمال ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهد  مطالعات جدید محققان دانشگاه واشنگتن نشان می دهد احتمال بروز آلزایمر در افرادی که تجربه ضربه مغزی دارند، ۲۴ درصد بیشتر از سایر افراد است. به گزارش دنیای اسرار به نقل ازایرنا از پایگاه خبری مدیکال ساینس، محققان با بررسی حدود

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری  دنیای اسرار

ضربه مغزی احتمال ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهد

 مطالعات جدید محققان دانشگاه واشنگتن نشان می دهد احتمال بروز آلزایمر در افرادی که تجربه ضربه مغزی دارند، ۲۴ درصد بیشتر از سایر افراد است.

به گزارش دنیای اسرار به نقل ازایرنا از پایگاه خبری مدیکال ساینس، محققان با بررسی حدود ۲٫۸ میلیون مورد در دانمارک دریافتند که آسیب ضربه ای مغز با افزایش احتمال زوال عقل مرتبط است.
ضربه مغزی؛ حاصل اصابت یک نیروی خارجی به قشر مغز است و بر اساس شدت و ویژگی های آن، طبقه بندی می شود. این مطالعه نشان می دهد یک ضربه مغزی شدید احتمال زوال عقل را ۳۵ درصد و آسیب ملایم یا خفیف را تا ۱۷ درصد افزایش می دهد.
آنچه محققان را شگفت زده کرده این است که حتی یک ضربه خفیف نیز می تواند احتمال ابتلا به زوال عقل را ۱۷ درصد افزایش دهد.
محققان معتقدند ضربه به مغز می تواند برای بیمار هشداری باشد تا با فعالیت بدنی منظم، درمان فشارخون بالا، دیابت، افسردگی و کاهش وزن، احتمال ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد. از طرفی در صورت بروز آسیب مغزی، روش هایی مانند توانبخشی شناختی در درمان نقایص شناختی موثر است.
به رغم پیشرفت علم در زمینه پیشگیری و درمان زوال عقل، آمار مرکز بین المللی آلزایمر نشان می دهد که در حال حاضر ۴۷ میلیون نفر در سراسر جهان به زوال عقل مبتلا هستند و این تعداد تا سال ۲۰۵۰ میلادی، به ۱۳۱٫۵ میلیون نفر به ویژه در کشورهای در حال توسعه می رسد.
نتایج این مطالعه در نشریه Lancet Psychiatry منتشر شده است.
آلزایمر یک نوع اختلال عملکرد مغزی است که در صورت ابتلا به آن، به تدریج توانایی‌های ذهنی بیمار تحلیل می‌رود.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.