تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
کد خبر : 13447

قرآن محور وحدت است

قرآن محور وحدت است

قرآن محور وحدت است مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان: پایه‌های نظام ایران اسلامی مبتنی بر قرآن کریم است و هر قانونی مغایر با قرآن فاقد وجاهت است.به گزارش دنیای اسرار:حجت‌الاسلام محمدحسین بلک در نشست خبری چهل و دومین دوره مسابقات ملی قرآن کریم در استان اصفهان و تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس

Print Friendly, PDF & Email

قرآن محور وحدت است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان: پایه‌های نظام ایران اسلامی مبتنی بر قرآن کریم است و هر قانونی مغایر با قرآن فاقد وجاهت است.
به گزارش دنیای اسرار:حجت‌الاسلام محمدحسین بلک در نشست خبری چهل و دومین دوره مسابقات ملی قرآن کریم در استان اصفهان و تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: ما همواره مدیون شهدا هستیم پایه‌گذاری مقدس قرآن و خون‌هایی که در راه خدا داده شده است، امنیتی در کشور ایجاد کرده که امروز در زیبایی هر چه تمام‌تر شاهد برگزاری مسابقات قرآنی در سراسر کشور هستیم و این نعمت بزرگی است.
وی با اشاره به میزبانی اصفهان در چهل و دومین مسابقات قرآن کریم تصریح کرد: این برنامه قرآنی برای دومین بار و پس از ۳۰ سال در استان اصفهان اجرا خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه مرحله استانی این مسابقات در استان قم برگزار شده است، گفت: مرحله سراسری این مسابقات از شش تا ۱۹ مهر ماه در اصفهان برگزار خواهد شد.
وی افزود: ۲۱۶ نفر از بانوان و ۱۳۸ نفر از برادران در این مسابقات رقابت می‌کنند، تصریح کرد: این مسابقات در رشته‌های قرائت، ترتیل و حفظ قرآن کریم در سه بخش حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کامل قرآن را خواهیم داشت.
حجت‌الاسلام بلک با بیان اینکه همزمان با برگزاری مسابقات محافل قرآنی در شهرستان‌های استان اصفهان برگزار می‌شود، ادامه داد: همچنین در مرکز استان نیز ۲۰ برنامه جنبی در دستور کار داریم و برنامه‌ریزی برای برپایی نمایشگاه‌های قرآنی نیز در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه در مسابقات تفکیک اهل سنت و تشیع نداریم گفت: در این مسابقات بین اهل سنت و تشیع تفکیک قائل نشدیم زیرا قرآن محور وحدت است و قصد دسته‌بندی نداریم.
وی افزود: خواهران در رشته‌های دعا خوانی، همخوانی و اذان مسابقات شرکت نمی‌کنند و متسابقین برای حضور در مسابقات هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند و کارهای دکوراسیون و پخش از صدا و سیما و هزینه داوران و جایزه برندگان از تهران تامین می‌شود.
محمد حسین بلک با اشاره به هفت کمیته برگزاری مسابقات در استان اصفهان افزود: کمیته اطلاع‌رسانی، تبلیغات و رسانه، کمیته فناوری، کمیته خواهران، کمیته حراست، کمیته پشتیبانی، کمیته تشریفات و کمیته فرهنگی در این مسابقات فعالیت دارند.
وی ادامه داد: در مسابقات تفکیک اهل سنت و تشیع نداریم گفت: در این مسابقات بین اهل سنت و تشیع تفکیک قائل نشدیم زیرا قرآن محور وحدت است و قصد دسته‌بندی نداریم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: خواهران در رشته‌های دعا خوانی، همخوانی و اذان مسابقات شرکت نمی‌کنند و متسابقین برای حضور در مسابقات هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند و کارهای دکوراسیون و پخش از صدا و سیما و هزینه داوران و جایزه برندگان از تهران تامین می‌شود.
وی در خصوص مکان برگزاری مسابقات اظهار کرد: این مسابقات استانداردهای خاصی دارد و باید فضایی مهیا می‌شد که اسکان، پذیرایی و مکان برگزاری تجمیع باشد و امیدواریم در سال‌های آینده به زیرساخت‌هاتوجه بیشتری شود تا بتوان از این دست مسابقات بهتر استفاده کرد.
گفتنی است چهل و دومین مسابقات ملی قرآن کریم از ۶ تا ۱۱ مهر ماه در بخش برادران و از ۱۱ تا ۱۹ مهر ماه در بخش خواهران به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.

خبرنگار: شهره باقری

عکاس:احسان حسین آبادی
Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.