تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
کد خبر : 6150

موقوفات در توسعه گردشگری بسیار نقش موثری دارند

موقوفات در توسعه گردشگری بسیار نقش موثری دارند

موقوفات در توسعه گردشگری بسیار نقش موثری دارند رئیس هیئت رئیسه انجمن حرفه ای بوم گردی ایرانگفت: موقوفات بهترین ظرفیت را جهت توسعه بوم گردی با حداقل سرمایه گذاری وبالاترین میزان اشتغال و ارزش افزوده را برای علاقمندان جهت سرمایه گذاری در اینبخش دارا است. دنیای اسراربه نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و

Print Friendly, PDF & Email

موقوفات در توسعه گردشگری بسیار نقش موثری دارند

رئیس هیئت رئیسه انجمن حرفه ای بوم گردی ایرانگفت: موقوفات بهترین ظرفیت را جهت توسعه بوم گردی با حداقل سرمایه گذاری وبالاترین میزان اشتغال و ارزش افزوده را برای علاقمندان جهت سرمایه گذاری در اینبخش دارا است.

دنیای اسراربه نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، سید مازیار آل داود اظهار داشت: در اقصی نقاط کشور خانه های تاریخی زیادی وجود دارند که بسیاری از آنان نیز موقوفه هستند و می توان با سرمایه های اندک بخش خصوصی آنان را احیا کرد و این اماکن نیز دارای ظرفیت های بالای جهت جذب گردشگر هستند.

وی در ادامه افزود: احیای این خانه های تاریخیکه جزء هویت ملی مردم بزرگ ایران نیز محسوب می شوند باعث رونق اقتصادی برای مردممناطق کوچک و بزرگ و همچنین ایجاد اشتغال محلی می شود و همچنین باز نشر سنت هایقدیمی و تکثیر فرهنگ غنی ملی مذهبی می شوند.

رئیس هیئت رئیسه انجمن حرفه ای بوم گردی ایراندر ادامه به سرمایه گذاری که ۲۰ سال قبل در یکی از خانه های قدیمی و موقوفهشهرستان خور و بیابانک و در روستای گرمه توسط وی انجام شده است اشاره و خاطر نشانشد: اکنون ۱۹ سال است که با اجرای برنامه های تبلیغی و همچنین فعالیت های فرهنگیتوانسته ایم برای ۲۰۶ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم با احیای این موقوفه اشتغالایجاد کنم و این موضوع نیز به ایجاد یک اقامتگاه بوم گردی در این روستا منجر شدهکه در این مکان روزانه میزبان گردشگران مختلف از اقصی نقاط مختلف جهان از جملهکشورهایی همچون، آلمان، سوئیس، فرانسه، هند، چین و… هستیم و این امر نیز یکافتخار برای من محسوب می شود.

سید مازیار آل داود در ادامه افزود: از آنجایی که نیت موقوفه ای که من مستاجر آن هستم عزاداری امام حسین(ع) است قطعا اطمینان دارم که حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در موفقیت من نقش به سزایی داشته است.

وی در ادامه با دعوت از فعالان صنعت توریسم وگردشگری در جهت احیای موقوفاتی که ظرفیت گردشگری را دارند یادآور شد: اداره اوقافو امور خیریه نیز می تواند در ایجاد تعامل مناسب و همچنین مهیا کردن زمینه برایجذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در این راستا گام های موثر و تاثیرگذاری بردارد کهاین موضوع باعث اجرای نیت واقف نیک اندیش آن موقوفه می شود و موقوفه نیز احیا ورونق اقتصادی و اشتغال را نیز برای جامعه و فرد سرمایه گذار به همراه دارد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.