تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱
کد خبر : 3897

نفرات برتر نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای معلولان معرفی شدند

نفرات برتر نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای معلولان معرفی شدند

پایگاه خبری دنیای اسرار نفرات برتر نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای معلولان معرفی شدند اصفهان – بهمن توکلی فرد نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای معلولان با شرکت ۱۳۷۸ اثر در ۲ بخش اصلی و ویژه برگزار شد و ۳۸ اثر در بخش اصلی و ۱۵ اثر در بخش ویژه به عنوان آثار برتر انتخاب شدند. به گزارش

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار

نفرات برتر نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای معلولان معرفی شدند

اصفهان – بهمن توکلی فرد

نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای معلولان با شرکت ۱۳۷۸ اثر در ۲ بخش اصلی و ویژه برگزار شد و ۳۸ اثر در بخش اصلی و ۱۵ اثر در بخش ویژه به عنوان آثار برتر انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگارما دکتر مرضیه فرشاد در نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای معلولان با بیان اینکه از فرآیند خوبی که طی شده تا باشگاه خبرنگاران معلول به این نقطه برسد بسیار خرسند هستم، اظهار داشت: تکرار این موضوع را زیاد دیده‌ایم که یک فکر و خلاقیتی شکل بگیرد اما متاسفانه بعد از مدتی فراموش شود، اما آن چیزی که ارزش دارد احترام و پیگیری اعضای این باشگاه است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه امروزه حضور معلولان در سطح جامعه بیشتر شده است، افزود: این حضور بیشتر سبب نمایان‌تر شدن عدم مناسب‌سازی برای معلولان شده و به تبع آن نیز مطالبه ایجاد و همین مطالبه سبب به سرانجام رسیدن کارها می‌شود.

وی تصریح کرد: باشگاه خبرنگاران معلول با ایجاد یک فضای مؤدبانه و مقتدرانه، نارضایتی بیشتری نسبت به گذشته را نمایان کرده که این نارضایتی را به فال نیک می‌گیریم و این واقعیت و نقص ما بیشتر نمایان می‌شود.

دکتر فرشاد با بیان اینکه به دنبال اصلاح دید جامعه نسبت به معلولان هستیم، خاطرنشان کرد: نمی‌گوییم افرادی که برای معلولان وقت نمی‌گذارند بی احساس هستند بلکه به دنبال اصلاح فرهنگ هستیم که زمان نیاز دارد و این تغییر نگرش با رفتار مناسب و منطقی ایجاد می‌شود.

شرکت ۱۳۷۸ اثر در نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای معلولان

دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای معلولان با بیان اینکه با تلاش در ۳ سال گذشته، تشکیل باشگاه خبرنگاران معلول و برگزاری این جشنواره به دنبال اثبات توانمندی بیشتر معلولان بودیم، اظهار داشت: ۸۰ درصد این جشنواره به همت معلولان برگزار شد که قابل تحسین است.

منصور گلناری پیرامون برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای معلولان تصریح کرد: این جشنواره در ۲ بخش اصلی و ویژه برگزار شد که بخش اصلی مربوط به آثار معلولان و بخش ویژه مربوط به افرادی است که معلول نیستند ولی آثار مرتبط با حوزه معلولان را منتشر کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا شرکت کنندگان در بخش اصلی جشنواره در ۱۲ رشته شامل گزارش، صفحه‌بندی، عکس خبری، عکس سوژه‌ای، فن بیان، خبر، مقاله، کاریکاتور، مصاحبه تصویری، طنز و قطعه ادبی  و در بخش ویژه در ۵ رشته شامل عکس، مصاحبه، گزارش، خبر و مقاله آثار خود را ارسال کردند، در نهایت ۳۸ اثر در بخش اصلی و  ۱۵ اثر در بخش ویژه به عنوان آثار برتر انتخاب شدند.

دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای معلولان با اشاره به اینکه بالغ بر هزار و ۸۲ اثر در بخش اصلی و ۲۹۶ اثر در بخش ویژه شرکت کردند، بیان کرد: شرکت کنندگان از استان‌های گیلان، مازندران، خراسان رضوی، خوزستان، تهران، قم، آذربایجان شرقی، کردستان و اصفهان در این جشنواره شرکت کرند، در همین راستا از کشورهای اوگاندا، پاکستان، کانادا، چین و لبنان نیز در این جشنواره شرکت کردند.

وی گفت: این جشنواره به صورت بین‌المللی اعلام شد ولی در بخش جوایز، بخش بین‌المللی حذف شد چون تجربه اولمان بود و تعداد آثار نیز کم بود و دوم اینکه به دلیل شرایط موجود امکان حضور این افراد با مشکلاتی همراه بود ولی به صورت ایمیل یا از طریق پست لوح تقدیر و یادبودی را به شرکت کنندگان خارجی اهدا خواهیم کرد.

سحر مشایخی عضو باشگاه خبرنگاران معلول در این جشنواره اظهار داشت: یکی از راهکارهایی که سبب شکوفا شدن توانایی معلولان و خارج  شدن آنها از درد معلولیت و نگاه ترحم‌آمیز جامعه می‌شود این است که ببینیم به چه شغل و هنری علاقه دارند تا اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنند و به عنوان یک صاحب فن دیده شوند، خبرنگاری یکی از همین مشاغل است.

وی با باین اینکه به پیشنهاد جناب گلناری در اردیبهشت ماه ۹۴  با ۲۰ معلول، باشگاه خبرنگاران معلول تاسیس و پس از یک سال آموزش فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: در این راستا خبرنگاران معلول رسالت خود را به خوبی انجام می‌دهند و امیدوار هستیم شرایط حضور بیشتر معلولان در جامعه فراهم شود.

ما معلولان از خود می‌گوییم تا حقیقت گم نشود

محمدجوا خادمی عضور دیگر باشگاه خبرنگار معلول نیز در این جشنواره با اشاره به تشکیل این باشگاه خاطرنشان کرد: به راستی در این سال‌ها که صدها سایت و پایگاه خبری، اخبار را منتشر می‌کند هدف راه‌اندازی باشگاه خبرنگاران معلول چیست؟ عد‌ه‌ای در پاسخ این سوال گفتند متولیان این امر به دنبال اسم درآوردن هستند، عد‌ه‌ای دیگر گفتند معلولان را سرکار گذاشته‌اند اما واقعیت این است که “ما معلولان از خود می‌گوییم تا حقیقت گم نشود”.

وی بیان کرد: افراد زیادی تلاش کردند مقاله‌ها و مشکلات معلولان را بیان کنند که قابل تحسین و قدردانی است ا

ما تنها یک نابینا می‌داند ندیدن چیست و یک ناشنوا می‌داند نشنیدند چیست، با راه‌اندازی باشگاه خبرنگاران معلول در حقیقت به دنبال کمک کردن به خودمان هستیم تا بتوانیم در راستای احیای حق‌ معلولان گامی برداشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران معلول، صدای ما است

سما زمانی عضو دیگر باشگاه خبرنگاران معلول در این جشنواره با بیان اینکه باشگاه خبرنگاران معلول در حقیقت صدای ما است، تصریح کرد: آموزش خبرنگاران، شناسایی نیورهای نخبه، برگزاری کلاس‌های آموزشی، مطالبه‌گری و تغییر دیدگاه جامعه نسبت به معلولان از جمله اهدافی است که در این باشگاه دنبال می‌کنیم.

گفتنی است در پایان مراسم با حضور مسئولان استانی از نفرات برتر نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای معلولان تقدیر به عمل آمد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.